تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819911945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترانزیت حدود 7 میلیون تن كالا از مرزهای كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ترانزیت حدود 7 میلیون تن كالا از مرزهای كشور خبرگزاری پانا: بیش از 6 میلیون و 760 هزار تن کالا در نیمه نخست سال جاری از کشور ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 5 درصد افزایش یافته است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر ساعت 10:19



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی این سازمان اظهار داشت:
بیش از 6 میلیون و 494 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل 96 درصد از طریق جاده و 265 هزار تن معادل 4 درصد با شبکه راه‌آهن ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ترانزیت جاده‌ای 6 درصد افزایش نشان می دهد.
عطرچیان افزود: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 3 میلیون و 182 هزار تن را مواد نفتی و 3 میلیون و 576 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل می دهد
که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی مانند مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی ادامه داد : در میان مرزهای کشور پرویزخان با یک ‌میلیون و 851 هزار تن معادل 27 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای بندرعباس، باشماق و بازرگان در رده‌های بعدی قرار دارد.
وی اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با 2 ‌میلیون و 383 هزار تن معادل 35 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، سرخس و لطف‌آباد در رده‌های بعدی قرار دارد.
عطرچیان بیشترین تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 293 هزار دستگاه - سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 174 هزار دستگاه معادل 59 درصد با کامیون ایرانی و بقیهبا کامیون دیگر ملیت‌ها حمل شده است.
عطرچیان افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند قطب ترانزیت منطقه باشد و
شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای و برقراری روابط‌ دیپلماسی با کشورهای همسایه و منطقه آسیا در دستور کار قرار گرفته است تا با رشد و توسعه قابلیت‌های موجود و با مدیریت صحیح روند ترانزیت روز به روز رشد داشته باشد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن