تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816288257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو نرم افزار دروس حوزوی درقم تولید شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو نرم افزار دروس حوزوی درقم تولید شد قم - ایرنا - نرم افزارهای "قواعد ادبیات عربی"و"دروس حوزوی" توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درقم تولید شد.


به گزارش ایرنا،مدیرتالیف و تدوین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی روز شنبه درجمع خبرنگاران بااشاره به ویژگی این دو نرم افزار گفت: این نرم افزارها با کارگروهی20 تن از پژوهشگران مرکز کامپیوتر نور درمدت چهارسال تولید شد.
سید مصطفی حسینی افزود: این نرم افزارها 24 مهر ماه با حضور مدیر حوزه های علمیه رونمایی می شود تا طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان در رشته های مرتبط با علوم اسلامی و انسانی از این منابع استفاده کنند.
وی با اشاره به نرم افزار قواعد ادبیات عربی گفت: در این نرم افزار از متن کامل 143 عنوان در253 جلد کتاب در مورد قواعد ادبیات عربی، به زبان عربی و فارسی شامل موضوعات صرف، نحو، معانی، بیان، بدیع، تاریخ ادبیات عربی و تاریخ نحو مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: نرم افزار دروس حوزوی دارای متن کامل 230 عنوان در 785 جلد کتاب از دروس حوزوی، به زبان عربی و فارسی، شامل موضوعات ادبیات عربی ، قرآن، نهج البلاغه، حدیث، فقه، اصول فقه، کلام، منطق، حکمت و فلسفه، اخلاق و عرفان است.
وی، دسته ‎بندی کتب بر مبنای موضوعات، ارتباط هر یک از صفحات متنی کتاب با صفحه تصویری آن، ارتباط ترجمه، شرح و حاشیه با متن اصلی آن، جستجو درباب و سرفصل کتب از طریق فهرست گزینشی، شخصیت شناسی مولفان و اطلاعاتی چند درباره کتب برنامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، دسترسی آسان کاربران و پژوهشگران به آیات موجود در متون برنامه به همراه مطالب مربوط به آن ها و قابلیت های پژوهشی را از مهمترین ویژگی های این نرم افزار عنوان کرد.
حسینی با بیان اینکه منابع کمیاب و نایاب دراین مرکز جمع آوری شده است، گفت: بسیاری از متون قدیمی از کتابخانه ها امانت گرفته می شود.
مدیر تالیف وتدوین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: نرم افزارهای این مرکز قابل استناد به کتابها و منابع هستند تا پژوهشگران با ارایه منابع دست اول، استناد و صحت مقالات خود را اثبات کنند.
وی ادامه داد: پیدا کردن منابع برای طلاب حوزه های علمیه متحمل وقت و هزینه بسیار بود و طلاب در این زمینه دغدغه جستجو منابع و دسترسی به کتابها داشتند که با اقدامات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شد.ک/2
/8138/550/


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن