تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804749414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار مازندران: انبار مرکزی در آستاراخان روسیه ساخته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار مازندران: انبار مرکزی در آستاراخان روسیه ساخته می شود ساری - ایرنا - استاندار مازندران از روسیه به عنوان مهمترین بازار خارجی کالاهای این استان یاد کرد و گفت: ساخت انبار مرکزی در بندرآستاراخان روسیه در دستور کار قرار گرفته است.


«ربیع فلاح» روز شنبه در جلسه شورای توسعه برنامه ریزی مازندران افزود: با هماهنگی اتاق ایران و ساری کمیته صادرات کیوی و مرکبات مازندران شکل خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه که منجر به ممانعت مسکو در ورود کالاهای کشاورزی از مبدا کشورهای تحریم کننده شده، زمینه مستعدی را برای توسعه صادرات این محصولات از استان های شمالی ایران فراهم کرده است.
فعالان عرصه صنایع غذایی و کشاورزی بویژه در سه استان گیلان، مازندران و گلستان در صدد استفاده از این فرصت برای توسعه صادرات محصولات خود هستند که در این میان استان مازندران با تولید محصولات کشاورزی و دامی بالاتر از ظرفیت مورد نیاز توان و قابلیت صدور مازاد تولیدات خود را به خارج از کشور دارد.
استان مازندران هفته گذشته میزبان هیاتی روسی به ریاست سفیر مسکو در تهران بود و به گفته وی، وزیر جهادکشاورزی ایران به زودی برای رایزنی با مقامات روسیه در زمینه صدور محصولات کشاورزی عازم مسکو می شود.
مازندران در تولید و صادرات انواع میوه، محصولات لبنی، پروتئینی، محصولات ساختمانی و... دارای قابلیت ها و مزیت های نسبی است اما دست یافتن به بازار روسیه به راحتی برای تولیدکنندگان میسر نیست زیرا صدور هر نوع محصولی به روسیه الزامات خاص خود را می طلبد و این کشور شرایط سخت گیرانه ای را در ورود محصولات کشاورزی دارد.

* هیات عمانی به مازندران سفر می کنند
استاندار مازندران به ایجاد خط پروازی قرقیزستان به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: بازرگانان مازندران می توانند از این فرصت برای توسعه صادرات استفاده کنند.
فلاح از سفر هیات 25 نفره سرمایه گذاران و تجار عمانی 27 مهر ماه به استان مازندران خبر داد و گفت: باید ظرفیت های سرمایه گذاری، کالاهای تولیدی کشاورزی قابلیت صادراتی، خدمات فنی و مهندسی، مراکز آموزش عالی و پتانسیل گردشگری را به درستی برای آنان تبیین کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امروز فضای همدلی و مشارکت همراه با جوش و خروش سازندگی در استان بوجود آمده است.
فلاح تاکید کرد: تنها راه خروج از رکود اقتصادی و کاهش نرخ تورم توجه به تولید و حضور بخش خصوصی است و سرمایه گذاران باید با روحیه طلبکارانه با دستگاه های اجرایی برخورد کنند.
وی افزود: با توجه به اندک بودن بودجه عمومی کشور، کارهای بزرگ توسعه ای تنها با حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران و در فضا همدلی و مشارکت قابلیت اجرایی شدن را دارد.
وی با تاکید بر لزوم جذب 100 درصد اعتبارات استان مازندران برای توسعه زیرساخت های این استان ادامه داد: اگر مدیری در جذب بودجه تخصیص یافته نتواند به درستی برای پیشرفت طرح های عمرانی هزینه کند، به طور یقین در ادامه مدیریتش تجدید نظر می شود.

* خرید 11 هزار تن برنج از کشاورزان
استاندار مازندران خرید توافقی برنج ارقام محلی توسط دولت را حمایت مهمی برای کشاورزان دانست و گفت: تا کنون 11 هزار تن انواع برنج توسط تعاون روستایی خریداری شده است.
به گفته فلاح، بخش زیادی از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و تا پایان این هفته نیز تمامی مطالبات آنان پرداخت می شود.
وی با اشاره به این که شبکه توزیع برنج های خریداری شده در دستور کار دولت است، اظهار داشت: باید برای توزیع، انبار کردن و صادرات کیوی و مرکبات سال جاری نیز برنامه ریزی درستی را انجام بدهیم.

* اختصاص 35 میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل ها
استاندار مازندران به اهمیت حفظ و صیانت از جنگل های شمال و تجهیز شدن منابع طبیعی به اطفای حریق اشاره کرد و گفت: دولت 35 میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل های شمال امسال تخصیص داده است که مازندران باید سهم خود را از این اعتبار جذب کند.
فلاح به موفقیت ورزشکاران مازندرانی در مسابقات آسیایی اینچئون و کسب 16 مدال از این رقابت ها اشاره کرد و گفت: باید از ورزشکاران نخبه و مستعد در تمامی رشته ها قدردانی شود.
وی با تاکید بر این که باید وضعیت معیشتی و زندگی ورزشکاران مدال آور و پهلوانان و قهرمانان توجه جدی شود، خاطر نشان کرد: فضای ورزشی فضایی نشاط آور و شوق انگیز است و تقویت این فضا ضرورت دارد.
استاندار مازندران با یادآوری دیدار خود با وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و حل مشکلات فاضلاب شهری و پسماند و زباله با مشارکت بخش خصوصی مورد حمایت جدی دولت است.
وی با تاکید بر این که بودجه های زیر ساختی سال 94 بر اساس همت و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان ها در بهره گیری از توان بخش خصوصی تخصیص داده می شود، بیان داشت: امروز استان مازندران در این حوزه باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کند.
فلاح به 900 میلیون دلار اعتبار فاینانس در سال جاری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری استان مازندران اشاره کرد و گفت: دستگاه ها در جذب این اعتبار نیز تلاش کنند.

* روند ساخت و سازهای غیرمجاز مهار شده است
استاندار مازندران به بازدید ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشور از شهرستان های مختلف این استان اشاره کرد و گفت: امروز روند ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری غیر قانونی مهار شده است.
وی با بیان این که احکام قلع و قمع صادر شده از سوی دادگستری نیز به شدت اجرایی می شود، بیان داشت: همسو با رویکرد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، تصرف به عرصه های طبیعی و تغییر کاربری غیرقانونی، تفاهم نامه ای با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور استفاده از نیروهای پایگاه های بسیج به عنوان «دیده بانان اراضی ملی» در استان منعقد شده است.
استاندار مازندران عبور رودخانه هایی که از وسط شهرهای استان عبور می کند را به عنوان یک ظرفیت تفریحی و توریستی نام برد و گفت: پارک ملل تجن ساری که به همت شهردار و شورای اسلامی ساری با حضور رییس مجلس افتتاح شد، الگویی برای دیگر شهرهای استان است.
وی به اهمیت توسعه فضای سبز استان مازندران اشاره کرد و گفت: بر اساس توافق با سازمان حفاظت محیط زیست، مسیر سبز ساحلی استانهای شمالی باید ایجاد شود.
2585/506/ 2025


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن