تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805387628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کردستان: مسوولان صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کردستان: مسوولان صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند سنندج - ایرنا- استاندار کردستان بر اطلاع رسانی شفاف به مردم تاکید کرد و گفت: نباید بترسیم از اینکه مردم اطلاع داشته باشند که وضعیت ما در چه شرایطی است چون اگر صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذاریم قطعا همکاری خواهند کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه مدیریت بحران آب استان در سنندج، با اشاره به اینکه در بحث تامین و توزیع آب در استان با بحران مواجه نیستیم به ارائه تعریفی از بحران پرداخت و افزود: شرایطی که وضعیت عادی یک موضوع در کوتاه مدت تغییر می کند و در کوتاه مدت هم باید حل شود بحران نامیده می شود که براساس این تعریف در حوزه آب در استان کردستان بحران نداریم.
وی در این باره مثالی آورد و گفت: زمانی بر اثر اتفاقی خط لوله اصلی آب شهر سنندج شکسته و منجر به قطع آب می شود که باید سریع آن را حل کرد که این حادثه را بحران می گویند اما اگر هر روز خط لوله انتقال آب سنندج بشکند دیگر بحران نیست بلکه یک برنامه می خواهد و در عرض یک یا دو روز قابل حل نیست.
استاندار کردستان تاکید کرد باید بحث آب را به صورت مداوم مدیریت و پیگیری کنیم و چون نیاز به پیگیری های مستمر دارد دیگر بحران در این حوزه در استان کردستان وجود ندارد و در درازمدت باید فکر اساسی برای این وضعیت کنیم.
زاهدی یادآوری کرد: نمی توانیم هر سال مهرماه جلسه بگذاریم و بگوییم بحران داریم و بعد بارندگی می شود و بحران حل شود و تا مهرماه آینده بیخیال باشیم بلکه باید براساس برنامه حرکت کنیم و مشکلات را رفع نماییم.
وی مساله آب را امروز یک مساله مهم جهانی دانست که بیشتر نقاط دنیا با آن مواجه هستند و گفت: بخش عمده ای از این مشکل مربوط به خشکسالی و بخشی هم به نوع و میزان مصرف بر می گردد که کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه ایران در منطقه خشک دنیا واقع شده و چندین سال نیز با خشکسالی و کاهش نزولات جوی روبرو هستیم، افزود: براساس پیش بینی ها این خشکسالی همچنان ادامه دارد و زمانی که این روند ادامه دارد دیگر نمی شود نام بحران به مشکلات حوزه آب داد.
زاهدی بازهم تاکید کرد باید مشکلات مربوط به کمیت و کیفیت آب را به مردم اطلاع داد و از آنها طلب همکاری کنیم که در این صورت قطعا مردم همکاری خواهند کرد.
وی از مجموعه رسانه های استان نیز خواست در راستای متقاعد کردن مردم به مصرف منطقی و بهینه و صرفه جویی در مصرف آب تلاش نمایند و همچنین فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی هم در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر تلاش کنند.
وی از شهرداری های استان نیز خواست در مصرف آب فضای سبز صرفه جویی نمایند و اگر تفکیک در حوزه آب شرب و فضای سبز صورت نگرفته اقدام نمایند و حتی برای اینکه چه نوع فضای سبزی براساس وضعیت منابع آبی داشته باشیم هم برنامه ریزی نمایند.
استاندار کردستان از سازمان جهاد کشاورزی استان هم خواست براساس وضعیت منابع آبی استان و کمبوده،ا مصرف آب را در حوزه کشاورزی مدیریت کنند و یادآوری کرد که در مواقعی که با مشکل جدی تامین آب روبرو هستیم اولویت با آب شرب است و آب کشاورزی را ناچارا باید قطع کنیم.
وی تاکید کرد جهاد کشاورزی باید راهبردها و راهکارهای خود را برای کاهش مصرف آب در عین توجه به اقتصاد بخش کشاورزی ارائه دهد.
به گفته وی نباید آب کشاورزان را طوری کاهش داد که درآمد آنان هم کاهش یابد بلکه باید در عین اینکه آب را کاهش می دهیم تلاش کنیم که درآمد کشاورزان کاهش نیابد.
زاهدی اظهار کرد: در کارگروه جهاد کشاورزی این راهبردها و راهکارها باید تصویب و در شورای برنامه ریزی ارایه شود تا به صورت برنامه ای سالانه در ردیف اختصاص اعتبار قرار گیرد.
استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود بر نصب کنتورهای هوشمند در چاه های آب کشاورزی در استان کردستان با اولویت دشت های قروه و دهگلان تاکید کرد و گفت: مصرف آب باید به صورت جدی کنترل شود و از حفر چاه های غیرمجاز در محدوده چاه هایی که توسط شرکت آبفار حفر شده باید جلوگیری کرد و این چاه ها را مسدود نمود.
وی با اشاره به اینکه از محل تبصره ها و ردیف های بودجه، اعتبارات حوزه آب مشخص است، گفت: از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران استان نیز می توان بخشی از اعتبارات مربوط به حوزه آب را تامین کرد.
زاهدی با اشاره به اینکه دولت توجه جدی به مشکلات حوزه آب دارد، گفت: شخص رییس جمهوری در بسیاری از جلسات مربوط به آب شرکت می کنند و با دقت مسایل را دنبال و پیگیری می نمایند و این میزان اهمیت این موضوع برای دولت را نشان می دهد.
وی در پایان سخنان خود گفت: با اولین بارش ها شاهد وقوع سیلاب خواهیم بود و از این رو ستاد بحران شهرستان ها باید تشکیل شود و از وقوع حوادث در نقاطی که سابقه دارد جلوگیری و پیشگیری نمایند.ک/3
7346/533


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن