تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820869962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات جوامع اسلامی با میانجی گری آمریکا تشدید می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
مشکلات جوامع اسلامی با میانجی گری آمریکا تشدید می‌شود خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور آمریکا و ایادی آنها به عنوان میانجی برای حل مشکلات کشورهای اسلامی شایسته نیست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش روحانیان شیعه وسنی با عنوان «نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده» اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون هیچ موضوعی به اندازه مسأله شیعه و سنی مهم نبوده است. حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به جنایات استکبار جهانی علیه مسلمانان، گفت: با توجه به وجود یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا، حضور آمریکا و ایادی آنها به عنوان میانجی برای حل مشکل کشورهای اسلامی شایسته نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اشتراکات شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: خانه کعبه، پیامبر اعظم(ص) و قرآن مسلمانان واحد است و عقلانی نیست که مشترکات را رها کرده و در مورد اختلافات بحث کنیم.
 
وی تصریح کرد: نباید به دشمنان که هیچ اعتقادی به خدا، پیامبر و مبانی دینی ما ندارند اجازه سوء استفاده دهیم تا اهداف خود را در منطقه پیش ببرند.
 
امام جمعه ارومیه مسلمانان به همفکری و همدلی دعوت کرد و گفت: توصیه قرآن نیز همین است همچنان که خداوند در قرآن کریم مسلمانان را امت واحده معرفی کرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: در حالی که خداوند در قرآن کریم  ما را به زندگی مسالمت آمیز با پیروان دیگر ادیان سفارش می کند، مسأله برای شیعه و سنی با مشترکات دینی مشخص شده است.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به راهکارهای تقویت وحدت اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: تأکید بر مشترکات و تدوین منشور وحدت اسلامی، فاصله گرفتن جوامع اسلامی از سردمداران کفر و نفاق در جهان و پرهیز از نژاد پرستی و ملی گرایی می تواند در تقویت وانسجام  وحدت امت اسلامی مؤثر باشد. 
وی اصل 11 قانون اساسی کشورمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: به حکم آیه کریمه «ان هذه امتکم امة واحدة و أنا ربکم فاعبدون» همه مسلمانان یک امت‏ اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه اعتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد.
 
امام جمعه ارومیه در ادامه با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم گفت: جریان غدیرخم توسط علمای اهل سنت و شیعه در کتاب‌های مختلفی تاکید مطرح شده است.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: بر اساس نوشته علامه امینی در کتاب الغدیر، 110 نفر از صحابه پیامبر‌(ص) مسأله غدیر خم را تایید کرده و از احادیثی است که از تواتر لفظی برخوردار است./936/پ202/ب4




۱۳۹۳/۷/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن