تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجمین جشنواره موسیقی مقامی خراسان جنوبی به کارخود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پنجمین جشنواره موسیقی مقامی خراسان جنوبی به کارخود پایان داد بیرجند - ایرنا - همزمان با دهه ولایت پنجمین جشنواره موسیقی مقامی خراسان جنوبی در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: پنجمین جشنواره موسیقی مقامی استان در دو بخش تک نوازی دوتار، سرنا، دهل، دایره و آواز در گروه سنی 15 تا 40 سال و گروه نوازی بدون محدودیت سنی، در سربیشه برگزار شد.
احمد محبی این جشنواره را فرصت مغتنمی برای جوانان وعلاقه مندان به این هنر دانست و افزود: باید با برنامه ریزی دقیق جایگاه این موسیقی حفظ و به گسترش آن کمک کنیم.
وی بیان کرد: موسیقی بومی و محلی استان به عنوان هویت دینی و فرهنگی مردمان این خطه نیاز به احیا دارد و اگر سراغ آن نرویم آن را به شکل کامل از دست داده ایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اجرای قطعات به شیوه اصیل، بداهه نوازی و بداهه خوانی در قالب موسیقی سنتی و اجرای درست و دقیق قطعات و نغمات از نظر فنی و مقام های موسیقی منطقه با حداکثر زمان پنج دقیقه برای تک نوازی و 10 دقیقه برای گروه نوازی از مقررات جشنواره بود.
وی با بیان اینکه بیش از 50 نفر از هنرمندان استان در پنج رشته تک نوازی دهل، سرنا، دو تار، دایره و آواز شرکت کردند افزود: تاکنون 19 گروه از شهرستان های استان در این جشنواره شرکت کردند که بیشترین تعداد شرکت کننده از شهرستان سربیشه با 17 نفر بوده است.
محبی اظهار کرد: در این جشنواره در بخش دو تار مهدی میامی و یاسرکاووسی و در بخش برون نوازی تیم بزرگمهر قاین مقامهای نخست را از آن خود کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: هیئت داوران در بخش تک نواری دهل و دایره هیچ گروهی راحائز رتبه نخست ندانست.
وی بیان کرد: حشمت الله عطایی، حسن مکانیکی و فریبرز مالکی داوری پنجمین جشنواره موسیقی مقامی استان را عهددار بودند.
وی افزود: این جشنواره از سوی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سربیشه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان و همکاری انجمن موسیقی استان به منظور حفظ اصالتهای بومی، شناسایی موسیقی اصیل مقامی و رشد و شکوفایی استعدادهای هنری برگزار شد.665


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن