تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت:واقعی شدن تعرفه ها پرداخت های غیرمتعارف را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر بهداشت:واقعی شدن تعرفه ها پرداخت های غیرمتعارف را کاهش می دهد تهران- ایرنا-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت، پرداخت های غیرمتعارف به طور یقین کاهش می یابد.


سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه هفتمین نمایشگاه فناوری نانو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باره کم شدن پول های زیرمیزی با واقعی شدن تعرفه های پزشکی افزود:حتما این اتفاق خواهد افتاد، اگر تعرفه ها واقعی شوند دیگر شاهد رفتارهای نامناسب نخواهیم بود؛ البته نمی توان درهیچ زمینه ای قول 100درصد داد.
وی اظهارکرد:با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت پرداخت های غیر متعارف به دلیل ساماندهی خدمات سلامت رفع می شود و مردم به راحتی می توانند از خدمات شناسنامه دار با نرخ مشخص استفاده کنند.
هاشمی بیان کرد:من مطمئن هستم جامعه پزشکی نیز در این خصوص همراهی خواهد کرد و نشان خواهند داد که جامعه پزشکی فهیم و متوجه شرایط است همچنان که در گذشته هم این کار را کرده است.
دکتر سیدحسن هاشمی پیشتر در خصوص ابلاغ و اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی سلامت، گفته بود، بیش از 20 سال است که منتظر بودیم عدالتی در ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت حوزه پزشکی و رشته های مختلف و بین رشته ای به وجود بیاید که با تصمیم قاطع رییس جمهور و هیات وزیران این انتظار از ابتدای مهر ماه عملی شد.
وزیر بهداشت به هماهنگی های صورت گرفته و انجام کارشناسی های لازم طی 8 ماه گذشته بین سازمان های بیمه ای، سازمان نظام پزشکی و انجمن های تخصصی مختلف در چگونگی اجرای کتاب ارزش نسبی سلامت اشاره کرد و گفت: امیدواریم که همه، مفاد این کتاب را رعایت کنند و به قانون احترام بگذارند.
دکتر هاشمی با اشاره به این که مفاد کتاب ارزش نسبی سلامت در یک ماه آینده و از نیمه آبان ماه اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: باید همه در کنار متخصصین، انجمن های علمی، سازمان نظام پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، به گونه ای عمل نماییم تا شاهد افزایش بیش از پیش رضایتمندی مردم باشیم.
دکتر هاشمی یادآور شد: اجرای کتاب ارزش نسبی سلامت در واقع کمک به همه گروه های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاران و از همه مهم تر کمک به اقتصاد بیمارستان است.

*** اجرا شدن منشور حقوق بیماران نیاز به انصاف دارد
ویز بهداشت همچنین در باره رعایت نکردن حقوق بیماران گفت: منشور حقوق بیمار سال هاست که تدوین و در مراکز درمانی نصب شده و ما آن را در همه جا ملاحظه می کنیم ، اما اجرایی شدن آن نیاز به انصاف دارد و انشا ا... انصاف روز به روز در همه حوزه ها از جمله درحوزه خدمات که گروه پزشکی هم بخشی از آن است افزایش پیدا کند و عمیق شود.
وی با اشاره به اینکه بایستی موانعی که باعث شده تا به حال این اتفاق نیفتد را شناخت افزود:یک بخش آن مادی و بخش عمده آن معنوی است و به رفتار مسوولان و صاحبان فکر و اندیشه بستگی دارد امیدواریم به تدریج بتوانیم رفتار متفاوتی را در فضای بهداشتی و درمانی مشاهده کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:فشار خیلی زیادی بر روی همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان است، ما با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم و علی رغم این کمبودها و فشارها باز مهربانی جامعه پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر از بد اخلاقی آنها است.
هاشمی اظهارکرد: گاهی اوقات که حرکت وسیع و عظیمی برای اصلاح شروع می شود و معمولا درهمه قشرهای مختلف هستند افرادی که موافق و یا مخالف باشند.
وی ادامه داد:برای اصلاح همه چیز را سیاه می بینند، ما انتظار نداریم همه چیز را سفید ببینند، به نظر بنده آن گروه خاکستری در اجرای هر چه بهتر رونداصلاحی کمک کننده هستند؛ وقتی کاری با این حجم و با این سختی در یک پیکره ای که بیمار است شروع می شود به نظر می رسد به نکات مثبت باید بیشتر توجه شود.
وی یادآورشد:نه اینکه نگوییم، لحن گفتن متفاوت است، گاهی از سرخیرخواهی و اصلاح است و گاهی از سر عیب جویی و فریاد است، در جامعه پزشکی همه گروه های پزشکی همراهی کنند در عین حال اشکالات را بگویند، نیازبه فریاد نیست می شود آهسته و موثر صحبت کرد.
وی گفت:اکنون که کل نظام به دنبال این هستند که گره ای از مشکلات مردم باز شود در کنار کارهای خوب دیگر، جامعه پزشکی نیز همراهی و همکاری کنند تا آهنگ های ناموزون کمتر شود.
علمی (4)** 9340**1440


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن