تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798484753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارخانه سیمان ایرانی در آمریکا به کجا رسید؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



کارخانه سیمان ایرانی در آمریکا به کجا رسید؟
قرارداد پروژه کارخانه سیمان در ونزوئلا به ظرفیت یک میلیون تن در سال، حدود 10 سال پیش بین دولت ایران و ونزوئلا امضا شد و قرار بود تا فروردین دو سال پیش به بهره‌برداری برسد که سرانجام در شهریور امسال اولین تولید آزمایشی از این کارخانه انجام شد.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، شرکت ایرانی احداث صنعت در اسفند سال 1383 قرارداد 198 میلیون دلاری را با دولت ونزوئلا برای ساخت یک کارخانه سیمان در این کشور امضا کرد.

ظرفیت کارخانه سیمان ونزوئلا یک میلیون تن در سال (3300 تن در روز) است. میزان سرمایه گذاری برای احداث این کارخانه 273 میلیون یورو بوده که با سرمایه گذاری طرف ونزوئلایی و ارائه خدمات فنی مهندسی شرکت احداث صنعت اجرایی شده است.

آغاز عملیات اجرایی در 8 ماه اخیر

این طرح جزو یکی از پروژه های فعال شده ایمیدرو محسوب می شود که در مدت هشت ماه اخیر عملیات اجرایی آن آغاز شد. طبق گفته مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو، کارخانه یک میلیون تنی "سرواسول" در ونزوئلا که در قلب آمریکای لاتین است، به مراحل پایانی نزدیک شده و در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی اظهار کرد: با تجاربی که در زمینه ساخت و اجرای پروژه های سیمان در داخل کشور کسب کرده، حضور در عرصه بین المللی را به عنوان فرصت جدیدی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب اعتبار ملی و منطقه ای مغتنم شمرده و توانمندی خود را در ونزوئلا به اثبات رساند و احداث کارخانه یک میلیون تنی سرواسول در ونزوئلا نمایش توانمندی متخصصان ایران در قلب آمریکای لاتین است.

ویژگی‌های برجسته کارخانه سیمان در ونزوئلا در مقایسه با دیگر طرح‌های سیمان ایران

طرح سیمان سروآسول از نظر اقلیمی و آب و هوایی تا حدودی شرایط متفاوتی را در مقایسه با طرح‌های داخل کشور ایجاد کرد، که می‌توان گفت به دلیل نبود بسیاری از فولادهای آلیاژی و پروفیل در ونزوئلا، بخش عمده ای از تجهیزات و استراکچر در ایران ساخته و حمل شده است و طراحی سیستم تصفیه فاضلاب، مطابق استانداردهای کشور ونزوئلا اجرا شده و این طرح موجب کاهش پنج درصدی میزان مصرف انرژی فسیلی شده است.

به گفته هاشم پور، مدیر عامل شرکت احداث صنعت در این پروژه برای جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست تلاش شده است به جای استفاده از الکتروفیلتر که در اکثر کارخانجات سیمان مرسوم است از غبارگیرهای کیسه ای و یا بگ هاوس (Bag house) استفاده شود.

میزان برابر ساخت داخل و خارج در طرح سیمان ونزوئلا

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ در صنعت سیمان ایران افزایش میزان ساخت داخل تجهیزات و ماشین آلات است ،گفت: در بعضی از طرح های سیمان کشور مانند سیمان دشتستان، طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات ساخت داخل از 70 درصد فراتر رفت. اما در پروژه سیمان ونزوئلا به دلیل بعد مسافت و عدم توانمندی کافی سازندگان ونزوئلایی در ساخت این تجهیزات، میزان ساخت داخل و خارج تقریبا با یکدیگر مساوی هستند؛ به طوری که از مجموع حدود 8000 تن تجهیزات و ماشین آلات، 50 درصد آن از تامین کنندگان خارجی تجهیزات و ماشین آلات سیمان خریداری شد و 50 درصد دیگر آن در کارگاه های کشور ایران و ونزوئلا ساخته شده است.
 پروژه سیمان سروآسول در منطقه روستایی ال پینتو به فاصله 40 کیلومتری شهر ماتورین توسط مهندسان و کارشناسان توانمند ایرانی و با همکاری نیروهای ونزوئلایی اجرا شده است./ایسنا/110




۱۶/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن