تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798977336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسارت 6500 میلیاردی زمین خواران به مناطق چهار گانه محیط زیست/ بازنگری در قوانین حفاظت از اراضی ملی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشاور رئیس سازمان محیط زیست خبر داد
خسارت 6500 میلیاردی زمین خواران به مناطق چهار گانه محیط زیست/ بازنگری در قوانین حفاظت از اراضی ملی
مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت:طبق بررسی‌های میدانی صورت گرفته ازسوی سازمان محیط زیست میزان خسارت وارده از پدیده زمین خواری به سازمان حفاظت محیط زیست رقمی درحدود 6هزارمیلیارد تومان تخمین زده شده است.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،احمد نبوی مشاور رئیس سازمان محیط زیست، مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایت سازمان محیط زیست در نشت خبری کشف زمین خواران بزرگ در مناطق حفاظت شده محیط زیست گفت: 2ماه پیش بر اساس گزارشات پی در پی در  مورد پدیده زمین خواری دستوری جهت برخورد جدی با متخلفین از سوی رئیس سازمان محیط زیست معصومه ابتکار صادر شد.


مشاور رئیس سازمان محیط زیست، مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی سازمان محیط زیست میزان خسارت وارده از سوی پدیده زمین خواری به مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست رقمی درحدود 6هزار و 500میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در ادامه با اشاره به میزان خسارت‌های وارد شده از سوی زمین خواران به مناطق چهارگانه محیط زیست افزود: دربررسی های اولیه گمان می‌کردیم با خسارت کمی رو به رو شویم اما طبق بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی سازمان محیط زیست میزان خسارت وارد شده از سوی پدیده زمین خواری به مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست رقمی در حدود 6هزار و 500 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که پیگیری‌های سازمان محیط زیست در این زمینه بی نتیجه بوده است اظهار داشت: سازمان محیط زیست از ابتدای سال 88 تا تیر ماه سال 92 پیگیر پرونده بوده است وپس از بررسی آن را به قوه قضائیه ارسال کرد اما پس از صدور حکم دادگااه برای قلع و قمع تصرفات هیچ اقدامی صورت نگرفت.

نبوی در ادامه با اشاره به روند کند اجرای احکام تعیین شده از سوی سازمان محیط زیست افزود: 118پرونده در زمینه پدیده زمین خواری متخلف شناخته شده‌اندو پرونده آن‌ها به قوه قضائیه ارسال شده اما متأسفانه اجرای حکم برای آن‌ها 4 سال به طول انجامیده است.

وی در ادامه درباره بروز پدیده‌های جدید زمین خواری طی دو ماه گذشته گفت: طی دو ماه گذشته به پرونده‌های جدیدی در این زمینه برخورد کرده‌ایم وسازمان محیط زیست در نظر دارد تا هنوز این زمین‌ها به ویلای گران قیمت تبدیل نشده‌اند آن ها را باز پس گیرد.

نبوی در ادامه با اشاره به نحوه تصرف این زمین‌ها توسط متخلفین اظهار داشت: زمین خواران در ابتدا با کاشت درخت در ناحیه موردنظر خود در آن ریشه می‌دوانند و سپس در آن زمین به ساخت ویلا مشغول می‌شوند.

وی در ادامه گفت: با کمک قوه قضائیه و دادگستری استان تهران و نیروی انتظامی تیم ویژه‌ای جهت قلع و قمع تصرفات صورت گرفته تشکیل شده است. متأسفانه قیمت یکی از ویلاهایی که مورد تخریب قرار گرفت 18میلیاردتومان تخمین زده شده بود.

وی در ادامه با تأکید بر ضعف دستگاه‌های نظارتی پدیده زمین خواری بیان داشت: ‌متأسفانه دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند، نزدیک به 50پرونده که از سوی بازرسی کل کشور به دست ما رسیده است مربوط به 8سال گذشته است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست با تأکید بر ایجاد بازنگری قانونی برای حفاظت از اراضی ملی بیان داشت: از سوی سازمان محیط زیست طرح پیشنهاد راه اندازی یک شورای هماهنگی به منظور تجمیع اطلاعات موجود در تخلفات صورت گرفته در حوزه‌های محیط زیست مطرح شده است و این طرح مورد استقبال وزیر دادگستری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: ما به زودی پیگیر مسئله زمین خواری در استان‌های شمالی کشور،البرز و فارس می‌شویم و تا قبل از پایان امسال بتوانیم مناطق تصرف شده را آزاد کنیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن