تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816278202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاظت از محیط زیست اصلی بر کارآمدی دولتها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ابتکار در مراسم بزرگداشت محیط بانان مطرح کرد:
حفاظت از محیط زیست اصلی بر کارآمدی دولتها
رئیس سازمان محیط زیست گفت: بحث مدیریت منطقی و پایدار منابع و حفاظت از محیط زیست یکی از بحثهای مهم در کارآمدی دولتها درتمام دنیا است.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانمعصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت مقام محیط‌‌بان با حضور رئیس مجلس و نمایندگان وی و تعدادی از محیط‌بانان ،خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید همه افراد برای اعتلای ایران تلاش کنند، حکمرانی مطلوب نیز جزو معیارهای اصلی یک دولت تلقی می‌شود.

وی درادامه اظهار داشت: بحث مدیریت منطقی و پایدرا منابع و حفاظت از محیط زیست یکی از بحثهای مهم در کارآمدی دولتها درتمام دنیا است و نظام‌هایی که از منابع طبیعی به درستی بهره می‌برند زندگی خوب و پایداری را در حال و آینده برای خود رقم می‌زنند.

ابتکار در ادامه دربارۀ اهمیت حفاظت از محیط زیست در تمام دنیا افزود: موضوع تغییرات آب وهوایی و از دست رفتن تنوع زیستی در جهان اهمیت حفاظت از محیط زیست را صد چندان می‌کند. بنابر این دولتها باید هر چه سریعتر از این روند نامطلوب با برنامه‌های مناسب جلوگیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از اینکه بشر در سطح بین المللی به این جایگاه از علم و دانش برسد اگر ما به گنجینه‌های معارف دینی خود رجوع کنیم همین دیدگاه‌ها با یک زاویه معنوی و الهی بر تمامی تعالیم انبیاء و قرآن کریم کاملاً مشهود است.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه گفت: بزرگترین وظیفه دولتها و حکومتها حفاظت و امانتداری در محیط زیست است. طبیعت پیرامون ما دارای یک ظرفیت محدود است و برداشت بیش از اندازه از طبیعت آن را دچار مشکل می‌کند ، کما اینکه درایران و بسیاری از کشورهای دنیا این برداشت بی رویه از طبیعت باعث بروزمشکلات جدی شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: ارگان‌های زیادی در امر حفلاظت از محیط زیست فعالیت میکنند که ازجمله آنها می توان به یگان حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت جنگلها، یگان حفاظت شیلات و دریابانها اشاره کرد.

ابتکار در خصوص اهمیت یگانهای ویژه حفاظت سازمان محیط زیست گفت: بحث حفاظت و یگانهای حفاظت محیط  زیست و فعالیتهای آنها یک مسئله کلیدی در تمام دنیا است، بنابر این می‌توان گفت یگانها نقش ویژه‌ای را درحفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند.

وی درخصوص تجهیزات ارائه شده به یگانهای حفاظت سازمان محیط زیست افزود: به کار بستن تجهیزات در این سازمانها موجب تقویت یگانهای ویژه سازمان محیط زیست می شود که در این خصوص مطالعات و پژوهشهایی درمناطق مختلف کشور صورت گرفته است که قسمتی از آنها به مرحلۀ اجرایی رسیده است.

معاون رئیس جمهور در خصوص ارگانهایی که درحفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بخش خصوصی با همکاری افراد محلی، سازمانهای مردم نهاد و علاقمندان به طبیعت با انگیزه‌های والای معنوی خود در کشور فعالیت می‌کنند.

ابتکار در خصوص حمایتهای صورت گرفته از سوی دولت جدید در مورد سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه در این دوره از حمایتهای بسیار جدی رئیس جمهور برخوردار هستیم، پیام‌رسانی رئیس جمهور در سازمان ملل با توجه به نگرانی‌هایی که در جامعه جهانی برای محیط زیست وجود دارد نیز خود شاهد این امر است.

معاون رئیس جمهور در رابطه با خشکسالی‌های اخیر بیان داشت: خشکسالی‌ها کماکان در آینده ادامه دارد. همچنین تنوع زیستی و جانوری کشور را به شدت تهدید می‌کند بنابر این باید برای مواجهه با این موضوع برنامه‌ریزی‌های علمی صورت بگیرد.

ابتکار در پایان گفت: مشکلات محیط زیستی در ایران بسیار جدی است و همکاری‌های همه جانبه‌ای را از سوی همه سازمانها بویژه نهاد‌های نظامی می‌طلبد تا سازمان محیط زیست با همۀ ظرفیت و توان خود از منابع موجود در محیط زیست امانتداری کند تا بتوانیم آیندۀ روشنی را برای فرزندان این مرز و بوم تداعی کنیم.

در پایان این مراسم از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان محیط زیست به شش محیط‌‌ بان کشوری اهدای درجه صورت گرفت.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن