تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان محبت ندیده امروز، والدین بی‌تفاوت فردا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
کودکان محبت ندیده امروز، والدین بی‌تفاوت فردا
یک روانشناس گفت: روابط سرد خانوادگی در آینده از فرزندان این خانواده‌ها پدر و مادری بی‌تفاوت نسبت به کودکانشان می‌سازند.


 ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: بین اعضای خانواده رابطه‌ای عاطفی حاکم است که باعث گرمی محیط زندگی می‌شود.
 
وی افزود: گاهی رابطه‌ی عاطفی بین اعضای خانواده به دلایل مختلفی کم می‌شود.  
 
وی با اشاره به عوامل سردی رابطه بین زوجین، اظهار داشت: یکی از دلایل سردی رابطه ازدواج‌های اجباری یا منطقی بدون علاقه است کمه در این صورت رابطه بین زن و شوهر سرد می‌شود و زوجین برای یکدیگر وقت نمی‌گذارند و به تبع با یکدیگر تامل ندارند.
 
غفار تبریزی بیان کرد: سردی روابط حاکم شده بین زوجین موجب می‌شود والدین وقت کافی برای فرزندان خود نگذارند و از کلمات عاطفی برای ابراز محبت به آنان استفاده نکنند.
 
این روانشناس ادامه داد: بدین ترتیب محیط خانوادگی سردی بین اعضا حاکم می‌شود و باعث آرامش بدون شادی در خانه و یا بالعکس محیطی بسیار متشنج با داد و فریاد می‌شود.  
 
غفار تبریزی روان‌شناس تصریح کرد: کودکان محبت را از والدین یاد می‌گیرند و در صورت وجود محیط خانوادگی سرد فرزندان نیز در آینده پدر و مادری بی‌تفاوت می‌‌شوند.  
 
وی خاطر نشان کرد: جدایی عاطفی بین زن و شوهر ممکن است ریشه در تضاد فرهنگ، مشکلات اقتصادی،‌احساسی یا حتی جنسی داشته باشد که با خانواده درمانی،‌ یاددهی قوانین ارتباطی بین زوجین، آموزش مدیریت خشم،‌حل مسئله و در مواقع شدید با مصرف دارو برطرف می‌شود.
 
انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن