تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799798229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

٣ قلم کالای استراتژیک صنعت نفت در کشور ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نخستین گام در مسیر ساخت ١٠ گروه کالای نفتی؛
٣ قلم کالای استراتژیک صنعت نفت در کشور ساخته شد
مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: سه قلم کالا از ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساخته شد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، محمد جواد شمس خرید و ساخت تجهیزات سرچاهی در حوزه حفاری و بهره برداری را یکی از حلقه های مفقوده صنعت نفت در بخش بالادستی دانست و گفت: طی دو سال گذشته برای نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در این کارخانه هزینه و زمان زیادی صرف شده است، از طرف دیگر مواد اولیه برای ساخت این محصول  از کشورهای پیشرفته دنیا وارد می شود.
 
به گفته وی سه قلم کالا از ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت شامل آویزه های آستری (line hanger)، شیرهای اطمینان درون چاهی (SSSV) و مجموعه تکمیل چاه توسط راندن رشته های تکمیلی (Mono bore) در داخل کشور ساخته شد.
 
شمس از آمادگی برای ساخت شیرهای اطمینان درون چاهی (SSSV) در کارخانه تجهیزات تکمیل چاه کیش (KCT) خبر داد.
 
مدیرعامل شرکت پتروپارس افزود: شیرهای اطمینان درون چاهی ساخت شریک خارجی شرکت پتروپارس هم اکنون در فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی با موفقیت نصب شده است، از این رو با داشتن دانش فنی ساخت این نوع کالا به زودی با گرفتن سفارش اقدام به تولید انبوه آن می کنیم.
 
١٥٠ حلقه چاه باقی مانده در پارس جنوبی
 
شمس با بیان این که هم اکنون ١٥٠ حلقه چاه گازی دیگر باید در میدان گازی پارس جنوبی حفاری شود، گفت: این کارخانه قادر به تامین تجهیزات سرچاهی و شیرهای اطمینان این تعداد چاه است، البته با توجه به شرایط چاه های نفتی و گازی در مناطق نفتخیز جنوب نیز این نوع محصولات در این مناطق نیز نیاز است.
 
وی گفت: هم اکنون شرکت پتروپارس با آگاهی از اصول و قوانین بین المللی به گونه ای با سازندگان تجهیزات صنعت نفت جهان تعامل می کند که برای طرفهای خارجی کار در ایران با مشکلات همراه نباشد.
 
به گزارش شانا، کارخانه تجهیزات تکمیل چاه کیش (KCT) که با مشارکت شرکت خدمات چاه های پتروپارس و سازنده ای اروپایی تاسیس شده است، شرکت پتروپارس طی پنج سال اخیر و به دنبال تشدید تحریمها علیه ایران و توقف همکاری شرکت آمریکایی در تکمیل چاه های گازی و ایجاد وقفه در این فرایند، نسبت به جایگزینی تجهیزات مورد نیاز چاه های گازی از طریق شرکتی اروپایی اقدام کرد و تولید این تجهیزات را در سطح استانداردهای بین المللی در جزیره کیش در دستور کار قرار داد.
 
به این منظور،  شرکت خدمات چاه های پتروپارس (پوسکو) با بررسی تلاشهای گذشته، زمینه بسیار انحصاری تولید تجهیزات تکمیل چاه های گازی را انتخاب و به صورت مشارکت (Joint venture) با یکی از سازندگان اروپایی، اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات تکمیل چاه کیش کرد.
 
زمین کارخانه KCT در منطقه صنعتی کیش به وسعت پنج هزار متر مربع خریداری و ٢ هزار و ٥٠٠ متر مربع سالن سرپوشیده ایجاد شد و با نصب و راه اندازی ١٠ سری ماشین آلات CNC در تابستان ٢٠١٣، کارخانه KCT  با سرمایه گذاری حدود هفت میلیون دلار آماده بهره برداری شد. همچنین  به طور موازی برای ایجاد توانمندی داخلی  به جذب گروهی از زبده ترین مهندسین و اپراتورهای CNC ایرانی و اروپایی برای بهره برداری از کارخانه اقدام شد.
 
حاصل تلاش تلاش مهندسان و متخصصان پس از گذر از مراحل پیش راه اندازی و تولید آزمایشی و ...، آماده سازی پنج سری Mono bore  با تکنولوژی، نقشه ها و استانداردهای شریک اروپایی در تابستان ٢٠١٤ بوده است.  
 
کارخانه KCT علاوه بر Mono bore،  امکان ساخت SSSV و سایر وسایل تکمیل چاه را بسته به دریافت سفارش دارد و این امر، یکی از نقاط قوت شرکت پتروپارس و زیر مجموعه حفاری آن در تکمیل و راه اندازی پروژه های پارس جنوبی است.
 
رشته تکمیلی مرسوم و تک قطری شامل آویزه لوله آستری و متعلقات، توپک بهره برداری، آب بند و درگیرشونده مکانیکی، مجرا بند دائم و موقت، شیر ایمنی درون چاهی و اقلام جانبی ابزار رانش از جمله ابزار و تجهیزات درون چاهی ساخت این کارخانه و متعلقات تاج سرچاهی، ادوات و ابزار الات نصب تجهیزات و اقلام  جانبی آن از جمله ابزار و تجهیزات سرچاهی کارخانه به شمار می رود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن