تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804616667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منجیل بزرگترین نیروگاه خاورمیانه شد/ نیروگاه سازی از محل وصول قبوض برق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی برنامه‌های جدید توسعه برق بادی؛
منجیل بزرگترین نیروگاه خاورمیانه شد/ نیروگاه سازی از محل وصول قبوض برق
مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو ایران با اشاره به ساخت 10 نیروگاه جدید برق بادی در استان‌های مختلف کشور از تبدیل نیروگاه بادی منجیل به بزرگترین نیروگاه برق بادی منطقه خاورمیانه با نصب توربین‌های جدید خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، یوسف آرمودلی درباره برنامه جدید ساخت و راه اندازی نیروگاه های جدید برق بادی و خورشیدی در کشور، گفت: در قالب برنامه پنجم توسعه، 10 هزار مگاوات مجوز برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی صادر شد که تعدادی از آنها نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برق حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر به نرخی کاملا مناسب تبدیل شده است، تصریح کرد: نرخ خرید برق متناسب با نرخ ارز و تورم تطبیق داده شد و هم‌اکنون به ازای هرکیلووات ساعت به 4630 ریال رسیده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه طرح‌های نیروگاه های برق بادی تا سه سال گذشته با معضل تامین منابع مالی روبه‌رو شد که سرعت اجرای طرح‌ها از جمله نیروگاه بادی منجیل و نیروگاه زمین‌گرمایی را کاهش داد، اظهار داشت: با تصویب دریافت عوارض 30 ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق از مشترکان خانگی به‌منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، توانستیم قرارداد نیروگاه بادی منجیل را منعقد کرده و پره‌های آن را بسازیم.

به گفته وی نصب 40 توربین بادی در سایت منجیل در مهر ماه سال جاری کامل شده و این نیروگاه که یکی از نیروگاه‌های برق بادی بزرگ خاورمیانه است، پس از سال‌ها با تمام ظرفیت وارد مدار می‌شود.

آرمودلی با یادآوری اینکه با اجرای این طرح، ظرفیت نصب ‌شده در سایت نیروگاه برق بادی منجیل به 100 مگاوات می‌رسد، تاکید کرد: در کنار طرح نیروگاه بادی منجیل، نصب نیروگاه بادی در زابل، ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز، نیر، سراب، خلخال و سرعین را در دستورکار داریم.

مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه نخستین توربین‌های بادی 1.5 مگاواتی بخش خصوصی در منطقه خواف راه‌اندازی شده که از ضریب تولید بالایی برخوردار است یادآور شد: در منطقه خواف یک طرح 100 مگاواتی و یک طرح 75 مگاواتی در حال نصب و راه اندازی قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی ساخت توربین‌های بادی 2.5 مگاواتی که نخستین نمونه آن در مزرعه برق بادی کهک نصب شده است، در خصوص توسعه نیروگاه های برق خورشیدی هم توضیح داد:  در طول سال‌های اخیر با تلاش بخش خصوصی نخستین نیروگاه خورشیدی 514 کیلوواتی متصل به شبکه راه‌اندازی شد که در ملارد کرج قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته از محل عوارض 30 ریالی به‌ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق، نزدیک هفت تا 10 مگاوات سامانه‌های فتوولتاییک به‌صورت مجانی در مدارس، اداره‌های دولتی، مراکز آموزشی و تحقیقاتی سراسر کشور نصب و راه‌اندازی کرده‌ایم که البته این طرح باید با حضور بخش خصوصی کامل شود.


۱۳۹۳/۷/۱۳ - ۱۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن