تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي خريد دام‌ سالم به مراکز مورد تاييد سازمان دامپزشکي مراجعه کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۹:۲۹ق.ظ)
رئيس سازمان دامپزشکي: براي خريد دام‌ سالم به مراکز مورد تاييد سازمان دامپزشکي مراجعه کنيد مهدي خلج گفت: به منظور کاهش مخاطرات بهداشتي، مردم براي خريد دام‌ سالم و ذبح آن به مراکز مورد تأييد سازمان دامپزشکي مراجعه نمايند.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي خلج، رئيس سازمان دامپزشکي کشور، در نشست شوراي سياستگذاري سلامت که در ستاد مرکزي وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سازمان دامپزشکي در روز عيد قربان آماده خدمات رساني است و توصيه ما به مردم اين است که دام‌ها را در کشتارگاه‌هاي مورد تأييد اين سازمان قرباني کنند.
وي با تأکيد به اينکه، براي رعايت اصول بهداشتي مردم ذبح دام هاي خود را خارج از کوچه و خيابان و در مکان هاي تعبيه شده زير نظر سازمان دامپزشکي کشور انجام دهند، افزود: امسال بيش از 526 ناظر شرعي نيز بر رعايت ذبح اسلامي نظارت خواهند داشت.
وي درخصوص فعاليت‌هاي سازمان دامپزشکي در روز عيد قربان اظهار داشت: تمامي کشتارگاه‌هاي دام مناسب در آن روز از ساعت 6 صبح تا بعدازظهر باز هستند و اکيپ‌هاي بازرس بهداشتي-دامپزشکي و نمايندگان ذبح شرعي در آنجا حضور دارند.
خلج افزود: توصيه ما به مردم اين است که دام‌ها را در کشتارگاه‌هاي مورد تأييد سازمان دامپزشکي کشور قرباني کنند و در صورتي که اين امکان براي آنها وجود ندارد، در مناطقي از شهر که قبلا مشخص شده دام را ذبح کنند.
وي افزود: اکيپ‌هاي نظارتي همچون سال قبل در آماده باش هستند و 904 اکيپ ثابت، يک‌هزار و 893 اکيپ نظارتي سيار، يک‌هزار و 70 دامپزشک، يک‌هزار و 696 بازرس بهداشت گوشت در سراسر کشور فعالند.
رئيس سازمان دامپزشکي کشور تصريح کرد: نيمي از عوامل بيماري‌‌زا در انسان از فرآورده‌هاي خام دامي است بنابراين بايد يک نگاه عميق‌تر به فعاليت‌هاي دامپزشکي شود و در عرصه پزشکي و دامپزشکي يک نگاه واحد در راستاي تأمين بهداشت وجود داشته باشد.
گفتني است، سازمان دامپزشکي براي رعايت نکات بهداشتي، فروش دام در واحدهاي صنفي را ممنوع کرده و مکان‌هاي ثابت عرضه دام در روز عيد قربان را احمدآباد مستوفي، منطقه خاوران و منطقه حکيميه اعلام نمود. همچنين در استان ها نيز مراکز معتبر عرضه دام از طريق دامپزشکي استان ها مشخص شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن