تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819603289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز عرفه و مراسم برائت از مشرکین


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روز عرفه و مراسم برائت از مشرکین


زائران ایرانی همگام با زائران دیگر کشورهای جهان وارد سرزمین عرفات شدند تا از ظهر امروز با نیت وقوف در این سرزمین، مناسک حج تمتع را آغاز کنند. مراسم برائت از مشرکان و دعای پرفیض عرفه هم امروز درصحرای عرفات برگزار می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میلیون ها زائر حاضر در سرزمین وحی آماده می  شوند تا مراسم حج را آغاز کنند.  ده ها هزار تن از زائران خانه خدا، برای به جا آوردن آئین حج ابراهیمی، در صحرای عرفات حاضر شده اند. میهمانان بیت الله الحرام با لباس های سفید احرام، تَلبیه گویان تلاش می کنند تا شیطان نفس خود را قربانی کنند تا به مقام قرب الهی برسند.  
دانلود
زائران ایرانی  نیز همگام با زائران دیگر کشورهای جهان وارد سرزمین عرفات شدند تا از ظهر امروز با نیت وقوف در این سرزمین، مناسک حج تمتع را آغاز کنند. مراسم برائت از مشرکان و دعای پرفیض عرفه هم  امروز درصحرای عرفات برگزار می شود. در حال حاضر حدود سه میلیون زائر از سراسر جهان در مکه مکرمه حضور دارند که از عصرروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه مصادف با ۸‬ ذی‌الحجه (یوم الترویه) راهی عرفات شده اند و تا غروب روز جمعه را در عرفات وقوف می‌کنند. امروز در عربستان نهم ذی الحجه و روز عرفه  و شنبه نیز در این کشور عید قربان است.
زائران، از نیمروز تا غروب جمعه در عرفات می‌مانند و روز شنبه در عربستان عید قربان خواهد بود. شنبه ۱۲ مهرماه، ۱۰ ذی الحجه (روز عید قربان) زائران تا طلوع آفتاب در مشعرالحرام وقوف و سپس به سمت منا حرکت و اعمال رمی، قربانی، تراشیدن سر و بیتوته در منا را انجام می‌دهند، پس از انجام عمل قربانی است که زائران حاجی می‌شوند.

روز یکشنبه ۱۳ مهرماه، مصادف با ۱۱‬ ذی‌الحجه  نیز بیتوته در منا و رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) صورت خواهد گرفت و روز دوشنبه ۱۴ مهرماه، ۱۲‬ ذی‌الحجه نیز زائران در منا  بیتوته کرده رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) را انجام می‌دهند و حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر آغاز می‌شود.

در مکه مکرمه نیز اعمال مکه طواف و نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداکثر پایان ماه ذی‌الحجه انجام می‌شود.


 
دانلود

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن