تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803905235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج درصد سهم صادرات اسانس گل محمدی در دنیا را داریم/هزار و هفتصد گونه ی گیاه دارویی مختص ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دلیری در گفتگوی ویژه خبری؛
پنج درصد سهم صادرات اسانس گل محمدی در دنیا را داریم/هزار و هفتصد گونه ی گیاه دارویی مختص ایران است
معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: در یک دوره زمانی این نوع نگاه از زندگی روزمره ی مردم کمرنگ تر شد و داروهای شیمیایی جایگزین آن شد ولی حدود ده سال است که در کشور ما و حتی کشورهای پیشرفته، داروهای گیاهی مجددا مورد اقبال مردم قرار گرفته و مجددا با تبدیل این گیاهان به داروهای گیاهای، بهره برداری و استفاده از آنها در زندگی روزمره مردم مورد اقبال قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، دلیری، معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که به منظور تشریح نقش شرکت های دانش بنیان در در رشد صادرا به وسیله داروهای گیاه در برنامه ی گفتگوی ویژه خبری امشب 5 پنج شنبه 10 مهر ماه حضور یافته بود، در پاسخ به اولین سوال مبنی بر اینکه تاریخچه صنعت گیاهان دارویی در کشور ما به چه زمانی بر میگردد و این صنعت از چه زمانی مورد توجه و تحقیق قرار گرفته است گفت: صنعت گیاهان دارویی دوره ی طولانی ای را در دنیا و کشور ما برای عنوان صنعتی شدن طی نمیکند ولی تاریخچه آن به نیاکان ما برمیگردد که در گذشته از گیاهان دارویی برای درمان استفاده میگردد.


وی ادامه داد: در یک دوره زمانی این نوع نگاه از زندگی روزمره ی مردم کمرنگ تر شد و داروهای شیمیایی جایگزین آن شد ولی حدود ده سال است که در کشور ما و حتی کشورهای پیشرفته، داروهای گیاهی مجددا مورد اقبال مردم قرار گرفته و مجددا با تبدیل این گیاهان به داروهای گیاهای، بهره برداری و استفاده از آنها در زندگی روزمره مردم مورد اقبال قرار گرفته است.


معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در کشور ما نیز معاونت علمی فناوری اولین قدمی که در راستای گیاهان دارویی برداشت، ایجاد ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی بود که بتواند در این حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری صورت بگیرد که ما بحث گیاهان دارویی را از گیاه به داروهای گیاهی تبدیل کنیم.


معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: خوشبختانه نمایشگاه هایی که شاهد برپایی آن بودیم، با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت و ایجاد اسنجام در این حوزه باعث ارتقا در این حوزه شد که خوشبختانه سرعت ارتقا این حوزه ی فناوری از سایر حوزه های فناوری که معاونت علمی مورد حمایت قرار داد، بسیار بیشتر است.


دلیری در ادامه در پاسخ به این سوال که نقش صنعت گیاهان دارویی در اقتصاد دانش بنیان چیست، اظهار داشت: این صنعت یک صنعت پر درآمدی است همانطور شما عنوان کردید، حدود صد میلیارد دلار در دنیا مربوط به صادرات گیاهان دارویی است که از این رقم سهم ما 450 میلیون دلار است که این حدود یک دویستم میشود و بیشتر حجم این صادرات نیز مربوط به زعفران است.


وی ادامه داد: هرچند این درصد، درصد پایین است، اما شرایطی که در کشور حاکم شده برای حمایت از این حوزه ایجاد امید میکند که ما در آینده ی نزدیک بتوانیم سهم بالایی را کسب کنیم.


معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در اسانس گل محمدی، 5 درصد صادرات دنیا را داریم و این 5 درصد صادرات توسط یک شرکت تولید اسانس گل محمدی در کرمان انجام میشود، پس بنابراین این ظرفیت وجود دارد و حتی با ارتقای تولید این محصول و توسعه ی حمایتی خودمان از این محصولات میتوانیم درصد بالاتری را در سهم صادرات این محصول در دنیا داشته باشیم.


وی تصریح کرد: در بررسی هایی که در ستاد گیاهان دارویی داشتیم و حمایت های مادی و معنوی که  ما در معاونت از این بحث داشتیم، شرکت هایی که در این دوره کوتاه در این بحث ایجاد شده اند، نشان میدهد که این صنعت، صنعت بسیار پر سودی است و ما در حمایت هایی که در معاونت از شرکت های دانش بنیان داشتیم، به این جمع بندی رسیدیم که تنها شرکت هایی که امکان بازگشت صد درصد از تسهیلات دریافتی را داشتند، شرکت های داروی گیاهی بودند که این موضوع نشان میدهد این حوزه دارای بازار خوبی است و هم امکان صادرات دارد و هم هزینه های پایین تری را در بر میگیرد.


وی اضافه کرد: وقتی که ما به نکته ی برگشت تسهیلات صد درصدی مواجه بودیم، تسهیلات دریافتی با کمترین ضمانت ها نشان میدهد که شرایط خوبی در بازار حاکم است، لذا باید حمایت های خوبی از این مجموعه صورت گیرد.


معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما در کشور، 8 هزار گونه ی گیاه دارویی داریم که حداقل 2300،400 گونه از این گیاهان امکان صنعتی شدن دارند، یعنی میتوان آنها را تبدیل به گیاه دارویی کرد.


وی تصریح کرد: خوشبختانه از این رقم 1700 گونه مختص کشور ایران است که این میتواند در صنعتی کردن آنها به گیاهان دارویی نقش موثری داشته باشند.


دلیری در ادامه به برگزاری دومین نمایشگاه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: ما در دومین نمایشگاه گیاهان دارویی 2100 گونه گیاه دارویی را در قالب 350 شرکت دانش بنیان عرضه کردیم و در مدت دو سالی که بین نمایشگاه اول و دوم که برگزار شد، کاملا ارتقا این صنعت ملموس بود.


معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یاد آور شد: در نمایشگاه اول گیاهان دارویی 170 شرکت با 800 گونه گیاه دارویی در این حوزه حضور پیدا کردند و در نمایشگاه دوم که دو سال بعد یعنی در هفته ی جاری برگزار شد، بیش از 450 شرکت متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند که به دلیل نبود ظرفیت ما نتوانستیم بیش از 350 شرکت را پذیرش کنیم.


وی با باین اینکه حضور سرماه گذاران و متخصصین ما در این حوزه بیش از 2 برابر توسعه پیدا کرده است، اظهار داشت: ما در این مدت بیش از سه برابر ارتقا محصول داشتیم و مراکز حمایتی و مراکز علمی که در این نمایشگاه حضور داشتند، در نمایشگاه اول حدود 40 واحد بودند و در نمایشگاه دوم به بیش از 90 واحد رسیدند. یعنی اقبال و مشارکت واحدهای علمی و اجرایی کشور در این نمایشگاه ملموس بود
وی اظهار داشت: ما پس از برگزاری نمایشگاه اول در مجموعه وزارت بهداشت و درمان شاهد ایجاد طب سنتی بودیم و نگاه بهداشت و درمان به این صنعت ملموس شد و چتر حمایتی خود را بر این صنعت پهن کرد و برنامه ی مفصل و مدونی برای حمایت از آن تدوین شد و این امید را ایجاد کرد که شرکت هایی که در این حوزه فعالیت میکنند امکان تولید و ارتقا این صنعت را میتوانند داشته باشند.


در حال تکمیل/ 








تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن