تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820009976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوولان استان و شهرستان فکري جدي براي کتابخانه‌هاي بافق بکنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۳ (۲۰:۱۳ب.ظ)
امام جمعه بافق خواستار شد: مسوولان استان و شهرستان فکري جدي براي کتابخانه‌هاي بافق بکنند نماينده ولي فقيه و امام جمعه بافق در جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي اين شهرستان خواستار توجه ويژه و عزم جدي مسوولان استاني و شهرستاني براي احداث کتابخانه‌هاي مجهز در بافق و نوسازي کتابخانه‌هاي فرسوده اين شهرستان شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد سليماني گفت: بافق شهري دانشگاهي و حوزوي است و هم‌اکنون 2 حوزه علميه خواهران و برادران و همچنين 3 واحد دانشگاهي در اين شهرستان داير است، ولي؛ کتابخانه‌هاي بافق در شأن اين جامعه گسترده علمي و فرهنگي نيست.
وي با اشاره به کمبود فضاي کتابخانه‌اي در بافق گفت: مسوولان استاني و شهرستاني بايد فکري جدي براي احداث کتابخانه‌هاي مجهز در بافق بکنند تا نياز بخش اعظمي از دانش‌آموزان، دانشجويان و حوزويان به منابع غني علمي مرتفع شود.
سيدمهدي طلايي‌مقدم، فرماندار بافق، نيز با اشاره به اينکه وضعيت کتابخانه‌هاي اين شهرستان به لحاظ کمي و کيفي به هيچ وجه شايسته مردم آن نيست، تصريح کرد: عزم مردم و مسوولان شهرستان براي حل مشکلات کتابخانه‌ها جدي است و در اين خصوص، خواستار توجه و همکاري بيشتر مرکز استان براي ارتقاي شاخص‌هاي کتابخانه‌اي در بافق هستيم.
وي با ابراز اميدواري در خصوص اينکه عمليات تعمير کتابخانه محمد مفيدي بافق در آينده‌اي نزديک به اتمام برسد، گفت: شهرستان بافق نياز مبرم به يک کتابخانه استاندارد و باکيفيت دارد و در صورت طي مراحل اوليه اخذ مجوز و طراحي فاز نخست اجرا، شهرستان آمادگي اختصاص زمين مناسب و تأمين بخش اعظمي از بودجه ساخت کتابخانه را از طريق بخش خيري دارد.
علي ملاعباسي، سرپرست اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي يزد، نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه کتابخانه‌هاي بافق نياز به بازسازي زيربنايي دارند، اظهار داشت: تا زماني که يک کتابخانه مجهز و استاندارد در شهرستان احداث نشده است، با يکسري تعميرات اساسي و و بهينه‌سازي فضا مي‌توان از ظرفيت کتابخانه‌هاي موجود استفاده کرد.
وي با تأکيد بر اينکه نهاد کتابخانه‌هاي عمومي رديفي براي ساخت کتابخانه در بودجه عمراني کشور ندارد، افزود: ساخت کتابخانه از طريق بودجه‌هاي دولتي تنها از طريق رديف عمراني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امکان‌پذير است که پس از تملک زمين و ساخت کتابخانه توسط ادارات راه و شهرسازي، در اختيار نهاد کتابخانه‌هاي عمومي به عنوان بهره‌بردار قرار مي‌گيرد.
ملاعباسي همچنين بيان داشت: در صورتي که روستاهاي شهرستان بافق استانداردهاي لازم براي راه‌اندازي کتابخانه را داشته باشند و همچنين محل مناسبي براي اين امر فراهم شود، نهاد کتابخانه‌هاي عمومي آمادگي دارد تا تجهيزات، منابع و نيروي انساني اين کتابخانه‌ها را تأمين کند.
در پايان جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بافق مقرر شد جلسه‌اي با حضور کارشناسان عمراني فرمانداري شهرستان و ادارات کل کتابخانه‌هاي عمومي و فرهنگ و ارشاد اسلامي براي اعلام‌نظر در خصوص تعميرات اساسي کتابخانه محمد مفيدي بافق و برآورد هزينه‌هاي تعمير اين کتابخانه، برگزار شود.
همچنين با تصويب اعضاي انجمن مقرر شد دهياري‌هاي شهرستان مکان‌هاي مناسب و واجد استانداردهاي لازم را براي راه‌اندازي کتابخانه‌ روستايي به اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي استان اعلام کنند.
اختصاص مبلغ 200 ميليون ريال از سوي شرکت سنگ‌آهن بافق براي خريد کتاب‌هاي موردنياز کتابخانه‌هاي عمومي سطح شهر و کتابخانه‌هاي مدارس، از ديگر مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بافق بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن