تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860488455
![نمایش مجدد: برگزاری دومین سمینار تخصصی سمپوزیوم بینالمللی مجسمه سازی تهران refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
برگزاری دومین سمینار تخصصی سمپوزیوم بینالمللی مجسمه سازی تهران
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
برگزاری دومین سمینار تخصصی سمپوزیوم بینالمللی مجسمه سازی تهران
دومین سمینار تخصصی سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی تهران با شرکت دو مهمان از کشورهای مکزیک و آلمان، چهارشنبه شب 9 مهرماه، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
![](http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/7/10/2639174_403.jpg)
به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در بخش نخست این سمینار کارلوس مونگه، هنرمند مجسمهساز و مدرس هنر از مکزیک درباره مجسمهسازی (بنیانها و ساختارها) و در بخش دوم فالکر اشنوتگن، هنرمند مجسمهساز و استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه پورتو از آلمان درباره شکستن مرزها در هنر مجسمه سازی، سخنرانی کردند.
کارلوس مونگه در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه به طور خاص درباره اینکه چطور به نتیجه فعلی در آثارش رسیده است، صحبت خواهد کرد، گفت: فکر میکنم که بخش اصلی مجسمهسازی مربوط به وجود انسان و نقش دست در این هنر و ارتباطی است که این دو با هم دارند. در تاریخ غرب نقش خدا در هنر بسیار مهم است و به ویژه نقش خدا درباره خلق انسان و هنر بسیار تعیین کننده بوده است. در واقع حداقل در تاریخ اروپا این موضوع هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی داشت به ویژه برای هنرمندان زیرا تنها نقش مجسمهسازان این بود که مخلوقات خدا را کپی کنند و واقعیتهای موجود در طبیعت را تکرار کنند و نگاه شخصی و هنری یک هنرمند اصلا مطرح نبود و یا در درجات پایینتری از اهمیت قرار داشت. در این زمان نگاه مجسمهسازان فقط به گذشته بود و نه آینده و این روند برای قرنها ادامه پیدا کرد.
این هنرمند مجسمهساز در ادامه با اشاره به نقش آگوست رودن در دگرگونی این نوع نگرش در مجسمه سازی، افزود: این روند تا قرن نوزدهم نیز کم و بیش ادامه داشت تا با ورود رودن به عرصه مجسمهسازی سبک جدیدی بنا نهاده شد. از نگاه این هنرمند، مجسمهسازان نباید تنها طبیعت را تکرار میکردند بلکه باید نگاه خود را به اثری که خلق میکردند، میافزودند و باید چیزی متفاوت از طبیعت صرف را در کارهایشان در معرض نمایش قرار میدادند. تا پیش از این تفکر، مجسمهسازی تنها یک کار محسوب میشد و مجسمهساز هنرمند نبود، تا اینکه نگاه هنری به این کار افزوده شد.
مونگه با تاکید بر اینکه این نگاه ابتدا در نقاشی و سبکهای امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم و بعد از آن در مجسمهسازی ظاهر شد، اظهار داشت: دگا، گوگن، پیکاسو، ژان آرپ و... هنرمندان نقاشی بودند که ابتدا به این روش رو آوردند و نه خود مجسمهسازان و سرانجام مجسمهسازان از این سبک کار الهام میگیرند و میبینیم که سبک جدیدی خلق میشود. به نظر من ما از قرن بیستم به بعد در واقع یک هنر جدید و موثر داریم. بنابراین مجسمهسازان از این پس سبکهای جدیدی را در کارها استفاده میکنند مثل قانون طلایی. البته اینها در واقع تاریخ هنر مجسمهسازی در اروپا است و من که مکزیکی هستم میتوانم بگویم که در آمریکای لاتین و در مکزیک کاملا تاریخچه این هنر از ابتدا متفاوت بوده است. نگاه نو در این هنر به هنر مجسمهسازی در مکزیک هم نفوذ میکند اما به سبک و سیاق خاص خودش.
کارلوس مونگه در ادامه با نشان دادن تصویر مجسمههایی که در مناطق مختلف دنیا و در سمپوزیومهای متفاوت خلق کرده است، به ارائه توضیحاتی درباره سبک آثار و تاثیر پذیری هر کدام از سبکهای مختلف پرداخت و در بخشی از این توضیحات گفت: من معمولا تمرکزم را در وسط مجسمه نگاه میدارم و در آثارم نقش نور و انعکاس آن بسیار تعیین کننده است. به عنوان مثال اثری را در ماه رمضان در کشور ترکیه ساختم، وقتی که مردم در زمان غروب آفتاب شروع به غذا خوردن میکنند؛ بنا بر این موقعیت، اثری را خلق کردم که وقتی نور آفتاب به وسط فضای منفی مجسمه میرسید، زمانی بود که مردم میتوانستند غذا بخورند.
این هنرمند مجسمهساز مکزیکی با اشاره به شرکت در سمپوزیومی در کشور چین، اضافه کرد: برایم خیلی جالب بود که آنها با دیدن تصویر یکی از آثار قدیمی من در اینترنت، از من برای شرکت در سمپوزیوم دعوت کردند و اصرار داشتند که همان کار قدیمی را به سمپوزیوم ببرم، طرح را فرستادم و وقتی به چین رسیدم در کمال تعجب دیدم که اثر را ساختهاند و من فقط پولم را گرفتم و از دیدنیهای شهر دیدن کردم و به خانه بازگشتم. البته ترجیح میدهم خودم کارم را بسازم ولی شاید سالی یک بار این شیوه عجیب، بد نباشد.
مونگه با اشاره به ماهیت سپوزیوم و تفاوتهایش با بینال، افزود: زمان در کار سمپوزیوم بسیار تعیین کننده و یکی از تفاوتهای مهم این کار با بینالها و یا کار در آتیله است. یک هنرمند که برای بینال کار میکند، در آتلیهاش کار را میسازد و میفرستد به بینال، هنرمند معمولا از طرف یک دولت به بینال دعوت میشود که به سیاست فرهنگی آن کشور مربوط میشود. در صورتی که سمپوزیومها معمولا از سوی هنرمندان شکل میگیرد و آزادتر است و بیشتر در شهرهای کوچک اجرا میشوند.
این استاد دانشگاه در پایان سخنانش با اشاره به ششمین سپوزیوم بینالمللی ایران، اظهار داشت: این اولین بار است که به ایران میآیم، آثار هنرمندان ایرانی در این سمپوزیوم با این که هنوز به اتمام نرسیده است اما مشخص است که بسیار حرفهای و جالب هستند. در این سمپوزیوم هرچه که ما نیاز داریم هست و سعی شده کار برای هنرمند آسان باشد، با توجه به تجربه طولانی من در شرکت در سمپوزیومها باید بگویم این سمپوزیوم یکی از سه سمپوزیوم اول دنیا محسوب میشود و باید از کسانی که من را دعوت کردهاند تشکر کنم زیرا از لحاظ ارتباطات تجربه متفاوتی برای من رقم زده شده است.
در ادامه این سمینار، فالکر اشنوتگن از آلمان سخنانش را با تاریخچهای از نخستین سمپوزیومهای برگزار شده در دنیا آغاز کرد و با نشان دادن تصاویری از سمپوزیومهای نخستین و معروف دنیا، گفت: یکی از نکات مهم در سمپوزیوم همکاری بین هنرمندان است، همانطور که میدانید نخستین سمپوزیوم مجسمهسازی در سال 1959 در شهر سانتامارگریت کشور اتریش برگزار شد و کارل پرنتل نقش مهمی در برگزاری آن داشت به نحوی که میتوانیم او را پدر سمپوزیوم مجسمهسازی دنیا بنامیم. سمپوزیومها از ابتدا در فضاهای باز برگزار میشده است.
اشنوتگن با اشاره به نقش هنرمندان مهم در عرصه مجسمهسازی و سمپوزیومها، اضافه کرد: اشنایدر، برانکوزی و ایسامو نگوچی در مجسمهسازی مدرن نقش بسیار پررنگی داشتند و فرمها و تفکرهای جدیدی را در این عرصه ایجاد کردند و نمیشود درباره مجسمهسازی صحبت کرد و از این افراد نام نبرد. نگوچی به خصوص در ژاپن بسیار تاثیرگذار بود زیرا توانست سنت و مدرنیته را با هم تلفیق کند و فرهنگ ژاپنی را به دنیا معرفی کند. در هر حال ایده سمپوزیوم به سرعت جهانی شد به گونه ای که در 4 سال کشورهایی چون: ژاپن، یوگوسلاوی، آلمان، آمریکا و ... سمپوزیوم برگزار کردند.
این هنرمند و استاد مجسمهسازی درادامه با اشاره به تنوع سمپوزیومها از نظر شیوه اجرایی و مواد اولیه، اظهار داشت: در بعضی سمپوزیومها هنرمندانی دعوت میشوند تا در کنار هم اثر مرتبط و واحدی را خلق کنند. همچنین پس از برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه که از جنس سنگ بود، سمپوزیومهای دیگری با فلزات، مواد دورریختنی و ... نیز برگزار شد. سمپوزیومهای اولیه از سنگ بسیار هماهنگ با طبیعت خلق میشدند و در چشم مخاطبان شاعرانه به نظر میرسیدند اما سمپوزیومهایی که از استیل استفاده میکردند بیشتر در کارخانهها و با آن حال و هوا برگزار میشد و در نتیجه فضای صنعتیتری را القا میکرد.
پس از آن لند اسکیپ ابتدا از انگلیس و آمریکا شروع شد و به سرعت فراگیر شد. در ادامه این روند چیدمان نیز به عرصه مجسمهسازی اضافه شد که البته در ابتدا چالشهایی را نیز به دلیل موقتی بودن دربرداشت.
فالکر اشنوتگن در ادامه با نشان دادن تصاویری از کارهای مختلف از سبکهای متفاوت و نیز تصاویری از آثار خویش، به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برگزاری سمپوزیوم در فضای باز باعث ترویج فرهنگ مجسمهسازی و برقراری ارتباط میان هنرمندان با یکدیگر و مردم در سطوح مختلف میشود. برگزاری هنرهای خیابانی، کارگاه ها و سیمنارهایی مثل سمیناری که در آن هستیم، همگی اثر مثبتی بر جامعه دارد و اثر مستقیمی روی عملکرد یک سمپوزیوم دارد.
استاد دانشگاه پورتو در پایان با اشاره به تلفیق هنرهای مختلف با هم و هماهنگی سبکهای مختلف موسیقی با فرهنگ کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: سمپوزیوم تهران یکی از سمپوزیومهای خوب در سطح جهان به حساب میآید و از اینکه در آن شرکت دارم بسیار خوشحالم.
انتهای پیام/
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]
صفحات پیشنهادی
عضو شورای سیاست گذاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران برگزاری سمپوزیوم فصل تازهای در مجسمه سازی امروز ای
عضو شورای سیاست گذاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهرانبرگزاری سمپوزیوم فصل تازهای در مجسمه سازی امروز ایران استبرگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی بین المللی تهران میتواند خون تازهای به بدنه مجسمه سازی ایران تزریق کند زیرا از این رویداد می توان به عنوان فصل تازه ای در مجسمه سازی اعضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد برگزاری سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی، بستری برای تثبیت فرهنگ ایرانی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کردبرگزاری سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی بستری برای تثبیت فرهنگ ایرانیعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت حضور هنرمندان خارجی در سمپوزیوم مجسمهسازی تهران بستری را فراهم میکند تا چهره حقیقی ایران به عنوان یک کشور دوستدار فرهنگ و هنر و پیشرو دترانه سرای نابینا به سمپوزیوم مجسمه سازی رفت/ مریم حیدرزاده، از لس آنجلس تا برج میلاد تهران
ترانه سرای نابینا به سمپوزیوم مجسمه سازی رفت مریم حیدرزاده از لس آنجلس تا برج میلاد تهران فرهنگ > تجسمی - مهر نوشت ستاد خبری ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران در حالی امروز خبر بازدید مریم حیدرزاده ترانهسرای نابینا از این رویداد هنری را میدهد که مدت&zwnسمینار سمپوزیوم مجسمهسازی، بنیانها و ساختارها برگزار می شود
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی سمینار سمپوزیوم مجسمهسازی بنیانها و ساختارها برگزار می شود دومین سمینار جانبی ششمین سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی با حضور هنرمندان و صاحب نظران داخلی و خارجی چهارشنبه 6 مهرماه در سالن ناصری خانه هنرمندان تهران برگزار میشود به گزارش خبرگزدر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران چه می گذرد
در ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران چه می گذرد تهران بزرگ - ایرنا - هنرمندان ایرانی در کنار مجسمه سازان خارجی در دو بخش اصلی و دانشجویی در حال ساخت مجسمه های خود و پیشبرد کارشان هستند و مردم همه روزه از روند شکل گیری این مجسمه ها در محوطه برج میلاد بازدید می کنند به گزرهآورد یک سمپوزیوم بینالمللی برای تهران/ 32 مجسمه از دل سنگ بیرون میآیند
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی مهر گزارش میدهد رهآورد یک سمپوزیوم بینالمللی برای تهران 32 مجسمه از دل سنگ بیرون میآیند سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران که از یکشنبه 23 شهریور ششمین دوره خود را در برج میلاد آغاز کرده است در پایان 25 روز فعالیت هنرمندان ایرانی و خارجیمدیر باغ موزه زندان قصر در نشست خبری مطرح کرد: برگزاری دومین سمپوزیوم نقاشی تهران/ ۱۴ اثر منتخب به گنجینه باغ
مدیر باغ موزه زندان قصر در نشست خبری مطرح کرد برگزاری دومین سمپوزیوم نقاشی تهران ۱۴ اثر منتخب به گنجینه باغ موزه قصر میرودمدیر باغ موزه زندان قصر گفت دومین سمپوزیوم نقاشی تهران با موضوع تهران و آزادی به صورت ملی در اسفند ماه سال جاری برگزار میشود به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمبازسازی تهران قدیم توسط یک مجسمه ساز مکزیکی
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی بازسازی تهران قدیم توسط یک مجسمه ساز مکزیکی مجسمه ساز مکزیکی شرکت کننده در ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران قصد دارد اثر خود را برگرفته از تهران قدیم بسازد به گزارش خبرگزاری مهر كارلوس روبرتو مونگه سانچز يكی از هنرمندان مكزيكیلاله افتخاری مطرح کرد سمپوزیوم مجسمهسازی فرصتی برای رساندن پیام انقلاب به جهان
لاله افتخاری مطرح کردسمپوزیوم مجسمهسازی فرصتی برای رساندن پیام انقلاب به جهانعضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجسمهسازان ایرانی باید پیام انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس را به گوش جهانیان برسانند گفت در سال فرهنگ و اقتصاد برگزاری سمپوزیوم مجسمهسازی تهران اقدامی پسندیده اهمایش بین المللی مجسمه سازی تهران
همایش بین المللی مجسمه سازی تهرانآثار مجسمه سازان ایرانی همطراز هنرمندان بزرگ جهانی است سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در حال برگزاری استبرگزاری همایش مجسمه سازی بین المللی تهران میتواند خون تازهای به بدنه مجسمه سازی ایران تزریق کند زیرا از این رویداد مجانمایی آثار سمپوزیوم مجسمهسازی در یک بوستان پایتخت
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی جانمایی آثار سمپوزیوم مجسمهسازی در یک بوستان پایتخت تمامی مجسمه های خلق شده در ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران به احتمال بسیار در یکی از پارک های تهران جانمایی می شوند به گزارش خبرگزاری مهر هادی مظفری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسدبیر ششمین سمپوزیوم مجسمهسازی در گفتوگو با فارس: دریافت 291 اثر از هنرمندان داخلی و خارجی/ تصمیم قطعی برای ج
دبیر ششمین سمپوزیوم مجسمهسازی در گفتوگو با فارس دریافت 291 اثر از هنرمندان داخلی و خارجی تصمیم قطعی برای جا نمایی مجسمهها نگرفتیمدبیر ششمین سمپوزیوم مجسمهسازی گفت از 173 هنرمند خارجی 75 هنرمند ایرانی و 43 دانشجو اثر دریافت کردیم و درباره محل نهایی جانمایی مجسمهها تصمیم قطمدیر گروه معماری فنی حرفهای استان تهران پیشنهاد داد مجسمههای ساخته شده سمپوزیوم در نقاط مختلف شهر نصب شود
مدیر گروه معماری فنی حرفهای استان تهران پیشنهاد دادمجسمههای ساخته شده سمپوزیوم در نقاط مختلف شهر نصب شودمدیر گروه معماری فنی حرفهای استان تهران گفت مجسمههای ساخته شده در سمپوزیوم مجسمهسازی تهران با نصب در نقاط مختلف شهر این قابلیت را دارند که به جزئی از ملزومات زندگی شهری وانتقال سمپوزیوم مجسمهسازی به برج میلاد برای پرهیز از آلودگی دریاچه چیتگر
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی در گفتگو با مهر مطرح شد انتقال سمپوزیوم مجسمهسازی به برج میلاد برای پرهیز از آلودگی دریاچه چیتگر سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با اشاره به تغییر یافتن محل برگزاری این دوره از سمپوزیوم به برج میلاد دلیل آن را پهیئت داوران ششمین سمپوزیوم مجسمهسازی معرفی شدند
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی 2 هنرمند خارجی و یک ایرانی هیئت داوران ششمین سمپوزیوم مجسمهسازی معرفی شدند هیئت داوران ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران معرفی شدند که در این هیئت دو داور خارجی از کشورهای گرجستان و دانمارک و یک داور ایرانی حضور دارند به گزارش خبرنگابرگزاري دومين کنگره بينالمللي نمکزدايي از آبهاي شور در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران
۱ مهر ۱۳۹۳ ۳ ۳۷ق ظ برگزاري دومين کنگره بينالمللي نمکزدايي از آبهاي شور در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران دومين کنگره کارگاه و نمايشگاه بينالمللي نمکزدايي از آبهاي شور در تاريخ 28 - 30 مهر 1393 توسط سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران برگزار ميشود به گزارش خبرگزارياهواز هم سمپوزیوم مجسمهسازی برپا میکند/ زمستان هنری در شهر گرمسیری
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی اهواز هم سمپوزیوم مجسمهسازی برپا میکند زمستان هنری در شهر گرمسیری با ایده گرفتن از تجربه موفق سمپوزیوم مجسمه سازی تهران به زودی سمپوزیوم مجسمه سازی اهواز از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در این شهر برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر م-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها