تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813015376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه نیازمند دانش ذهنی سالمندان است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ربیعی در همایش تکریم منزلت سالمندان:
جامعه نیازمند دانش ذهنی سالمندان است
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باز شدن پنجره‌ای جدید به سوی پدیده سالمندی در کشور را در راستای بهره‌مندی از دانش ذهنی این افراد عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش تکریم منزلت سالمندان که بعد از ظهر امروز در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: سالمندی یک واقعیت اجتماعی است که باید به عنوان یک راه حل به آن نگاه شود نه به عنوان بار منفی، و باید برای آن  چاره اندیشی کرد.

وی افزود: ‌رویکرد ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و در عرصه سیاست گذاری و سیاست نویسی رو به رو شدن با این پدیده برای حل مسائل کشور با استفاده از تجربیات گران قدر این افراد است.

ربیعی در ادامه با اشاره به وقوع تحولات جمعیتی در کشور و رشد سالمندی اظهار داشت: وقوع این تحولات امری طبیعی است که در سایر اتفاقات و تغییرات در سبک زندگی و افزایش سطح دانش سالمندان می‌تواند نگاه ویژه‌ای متوجه این افراد در راستای بهره مندی از دانش ذهنی این افراد در کشور کند. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی هر چه سریع‌تر برای آمادگی به منظور رو به رو شدن با این پدیده اشاره و تصریح کرد: در این راستا جامعه و تمامی گروه‌ها و نهادهای اجتماعی،دولت و خانواده باید آموزش ببینند که در این خصوص از سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی خواسته‌ایم تا برنامه‌ای را برای ورود به دوران بازنشستگی با انجام مطالعات و تحقیقات لازم طراحی کنند.

ربیعی در ادامه بر حفظ نهادهای سنتی با ارزش در جامعه تأکید کرد و افزود: نیاز سالمندان تنها داشتن سر پناه، حمل و نقل، مسائل مالی و پرستاری نیست بلکه مهم‌ترین نیاز آن‌ها نیاز عاطفی است که در این راستا نیز جامعه باید آمادگی‌های لازم را کسب کند چرا که نه تنها این افراد نیاز به عاطفه اطرافیان خود دارند بلکه جامعه نیز نیازمند عواطف سالمندان است و باید سالمندان همواره پناهگاه جامعه باقی بمانند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که دانش  سالمندان قادر خواهد بود پیچیدگی مسائل اجتماعی را حل کرده و راه گشای جامعه در هنگام روز مشکلات باشد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن