تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820937398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف گريپ فروت براي مبتلايان به سنگ کليه،ممنوع است؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مصرف گريپ فروت براي مبتلايان به سنگ کليه،ممنوع است؟
تنها توصيه اي که به اين بيماران مي شود مصرف مايعات فراوان است زيرا اين افراد بايد روزانه ادرار فراوان داشته باشند؛ نکته بعد مصرف کم گوشت قرمز و نمک است.
به گزارش نامه نیوز، از آن جا که نظرات مختلف و گاه متضادي درباره تاثيرگذاري بعضي از مواد از جمله گريپ فروت در بيماران سنگ کليوي مطرح مي شود، با دکتر ابوالفضل اقوامي جراح و متخصص کليه و مجاري ادراري سوال خود را در ميان مي گذاريم.

وي در پاسخ مي گويد: گريپ فروت منع مصرف ندارد زيرا وجود ويتامين C و اگزالات مي تواند جلوي تشکيل سنگ را بگيرد اما نه به شکلي که گفته شود با خوردن اين ميوه فرد در طول عمر دچار سنگ کليه نمي شود.

وي مي افزايد: حتي براي افرادي که کليه شان سنگ ساز است، مصرف شير و لبنيات را از رژيم غذايي شان حذف نمي کنيم تا دچار پوکي استخوان نشوند بنابراين براي اين بيماران مصرف کردن يا مصرف نکردن مواردي که ذکر شد، مطلق نيست. تنها توصيه اي که به اين بيماران مي شود مصرف مايعات فراوان است زيرا اين افراد بايد روزانه ادرار فراوان داشته باشند؛ نکته بعد مصرف کم گوشت قرمز و نمک است.

بنابراين مصرف گريپ فروت منع مصرف مطلق ندارد زيرا اين ميوه مانند پرتقال سيترات دارد که هم جلوي سنگ را مي گيرد و هم اگر فردي سنگ کليه دائمي داشته باشد،ممکن است در تشکيل سنگ موثر باشد بنابراين توصيه ها در زمينه مصرف کردن يانکردن آن مطلق نيست.





منبع: سلامت نیوز


۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن