تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798347756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ابتلا به سنگ کليه با مصرف بيش از حد نمک به ويژه در غذاهاي فست فود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۰ب.ظ)
در آستانه برپايي هفتمين کنگره انجمن اندويورولوژي و يورولاپاراسکوپي؛ افزايش ابتلا به سنگ کليه با مصرف بيش از حد نمک به ويژه در غذاهاي فست فود رييس انجمن اندويورولوژي و يورولاپاراسکوپي ايران گفت: تغيير سبک زندگي و روي آوردن به غذاهاي شور به ويژه فست فودها، آمار ابتلا به سنگ هاي کليه را در کشور افزايش داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر عباس بصيري در آستانه برپايي "هفتمين کنگره انجمن اندويورولوژي و يورولاپاراسکوپي ايران" که از روز چهارشنبه در تهران آغاز به کار مي کند با اعلام اين خبر گفت: يافته هاي پژوهشي بيانگر آن است که مصرف بيش از 6 گرم نمک در روز، خطر ابتلا به سنگ هاي کليه را افزايش مي دهد.
وي ادامه داد: بر اساس يک تحقيق انجام شده در بيمارستان لبافي نژاد که نتايج آن در مجله بين المللي تحقيقات اورولوژي نيز به چاپ رسيده، مشخص شده است، کساني که فشار خون بالا يا ديابت دارند يا افراد چاق، بيش از سايرين در خطر ابتلا به سنگ هاي کليه هستند و مي بايست با رعايت رژيم غذايي از ابتلا به سنگ هاي کليه پيشگيري کنند.
به گفته دکتر بصيري بر اساس يافته هاي يک پژوهش ديگر که در مجله بين المللي تغذيه و کليه به چاپ رسيده، مصرف بيش از حد پروتئين حيواني ( گوشت ) نيز مي تواند به عنوان يک عامل تشديد کننده تشکيل سنگ هاي کليوي موثر باشد.
رييس انجمن اندويورولوژي و يورولاپاراسکوپي خاطر نشان ساخت: همچنين مصرف مايعات فراوان به شکل منظم در طول روز از تشکيل سنگ هاي کليه جلوگيري مي کند.
وي با اشاره به اينکه قابليت توليد و تشکيل سنگ هاي ادراري به عنوان يک خطر برخي افراد را بيش از سايرين تهديد مي کند و با درمان يک بار سنگ کليه در بيمار نمي توان از تشکيل نشدن مجدد آن اطمينان حاصل کرد، گفت: يافته هاي مطالعات انجام شده، نشان مي دهد، 60 درصد از بيماراني که مبتلا به سنگ هاي دستگاه ادراري مي شوند، طي پنج سال بعد از آن شانس ابتلا به سنگ هاي ادراري جديد را دارند.
دکتر بصيري افزود: از سوي ديگر مطالعات متعددي اثبات کرده است که در 90 درصد موارد مي توان با بررسي آزمايش هاي لازم، علت ساخت سنگ کليه را در افرادي که مستعد ابتلا به اين بيماري هستند، کشف و از بروز آن جلوگيري کرد.
وي اظهار داشت: يکي از خدماتي که به صورت ابتکاري در بيمارستان لبافي نژاد تهران انجام گرفته، راه اندازي کلينيکي با هدف جلوگيري از تشکيل سنگ هاي ادراري است که اين مرکز نه تنها در خاورميانه که در آسيا از نمونه مشابهي برخوردار نيست.
دکتر بصيري گفت: در اين مرکز، متخصصان با بررسي آزمايش ها و راديولوژي بيماران، توصيه هاي درماني لازم را به آنان براي جلوگيري از تشکيل سنگ هاي ادراري ارايه مي دهند تا آنان بتوانند، پيش از ابتلا به سنگ هاي کليوي و انجام درمان هاي پيچيده از ابتلا به آن پيشگيري کنند.
وي افزود: جديدترين دستاوردها در زمينه درمان سنگ هاي کليه و مجاري ادراري در هفتمين کنگره انجمن اندويورولوژي و يورولاپاراسکوپي ايران که از 9 تا 11 مهر در بيمارستان لبافي نژاد تهران برپا مي شود به متخصصان داخل و خارج کشور ارائه مي شود.
رييس انجمن اندويورولوژي و يورولاپاراسکوپي ايران يادآور شد: در اين کنگره، روش هاي جراحي در زمينه غده آدرنال (فوق کليوي)، جراحي کليه شامل جراحي سرطان هاي کليه، جراحي آندوسکوپيک سنگ کليه و جراحي آندوسکوپيک و لاپاراسکوپيک براي اختلالات مادرزاري دستگاه ادراري که شايع ترين آن تنگي محل اتصال لگنچه به حالب (ميزناي) است، جراحي سنگ ها، تومورها و سرطان هاي حالب و جراحي هاي مثانه و پروستات و نيز در مورد جزييات ديگر شيوه هاي نوين جراحي که به کمک اندويورولوژي و بدون جراحي باز انجام مي شود، مباحثي ارائه خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن