تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این ویتامین‌ها را با معده‌ی خالی نخورید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: این ویتامین‌ها را با معده‌ی خالی نخورید
متخصص تغذیه گفت: ویتامین‌ها بدلیل اینکه با مینرال‌ها مواد معدنی همراه هستند، مصرفشان در حین غذا و یا بعد از غذا توصیه می‌شود، چرا که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها با معده‌ی خالی بر معده و دستگاه گوارش افراد اثر سوء بگذارد.
آفتاب: مصرف ویتامین برای دانش‌آموزان که همیشه در حال جنب‌وجوش هستند، همیشه توصیه می‌شود اما بر اساس توصیه پزشکان مصرف مکمل و ویتامین‌ها در حین غذا و یا بعد از غذا مفید است.

سید مرتضی صفری، متخصص تغذیه  گفت: ویتامین‌ها بدلیل اینکه با مینرال‌ها مواد معدنی همراه هستند، مصرفشان در حین غذا و یا بعد از غذا توصیه می‌شود، چرا که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها با معده‌ی خالی بر معده و دستگاه گوارش افراد اثر سوء بگذارد.

وی افزود: زینک و روی عنصری هستند که بر میزان افزایش قد دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارند.
البته لازم به ذکر است، گوشت قرمز، سبزی‌هایی با برگ تیره، مغزهایی نظیر پسته، گردو، بادام‌زمینی و ویتامین‌هایی از جمله ب کمپلکس، B1، B2، B3، B6، B12 از جمله خوراکی‌هایی هستند که علاوه بر روی و زینک نیز به کودکان توصیه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی اذعان داشت: بیش از 90 درصد ایرانیان با کمبود ویتامین D مواجهند و ویتامین A برای رشد بدن دانش‌آموزان عالی است، البته توصیه می‌شود مصرف ویتامین‌ها، مکمل‌ها، املاح معدنی باید در حین غذا و پس از غذا صورت بگیرد.




تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن