تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798520148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توطئه‌ای در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شروع شد/سیاست آژانس سیاست سفسطه کننده‌ای بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مورخ و پژوهشگر منتقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا در گفتگوی ویژه خبری:
توطئه‌ای در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شروع شد/سیاست آژانس سیاست سفسطه کننده‌ای بوده است
"گرد پور‌تر "مورخ و پژوهشگر منتقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا و نویسنده "کتاب بحران ساختگی" که در آن پشت پرده ادعاهای کاخ سفید علیه برنامه هسته‌ای ایران را فاش می‌کند در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه ۷ مهرماه حضور یافت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛گرد پور‌تر مورخ و پژوهشگر منتقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا و نویسنده "کتاب بحران ساختگی" که در آن پشت پرده ادعاهای کاخ سفید علیه برنامه هسته‌ای ایران را فاش می‌کند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه ۷ مهرماه در پاسخ به این سوال که چه شد که شما به عنوان یک تبعه آمریکایی و روزنامه نگار پژوهشی موضوع هسته‌ای ایران را از این زاویه نگاه کردید،در صورتی که همه رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا رضایت رسمی کاخ سفید و CIA را در این رابطه جا بیاندازند،گفت: بنده علاقمندم بتوانم دروغ‌های دولت آمریکا و هم چنین اهداف دولت آمریکا را برملا و عواقب آن را برای آمریکایی‌ها گوشزد کنم.
 
وی ادامه داد: این یک علاقه در زندگی شخصی خودم است و به عنوان یک پژوهشگر در عراق نیز پژوهش‌هایی انجام داده‌ام.
 
این پژوهشگر و روزنامه نگار آمریکایی با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اهمیت زیادی دارد ،اضافه کرد: با توجه به این موضوع سعی کردم حقایق را بررسی و دروغ‌ها را برملا کنم و بگویم که جمهوری اسلامی ایران واقعا علاقه‌ای به ساخت بمب اتمی ندارد.
 
پور‌تر ادامه داد: با توجه به مطالبی که شنیده‌ام، توانسته‌ام نتیجه بگیرم که یک توطئه‌ای در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شروع شده که لذا بر این اساس تصمیم گرفتم پژوهش‌های خود را در این رابطه شروع کنم.
وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که چرا اسم کتاب را "بحران ساختگی" گذاشتید، اظهار داشت: عنوان کتاب در واقع به خاطر این است که داستانی که در این کتاب تدوین شده نشان دهنده این است که هر چه در رابطه با دولت بوش انجام شده کوشش عمدی بوده تا یک پرونده غلط اطلاعاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند و نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران برنامه مخفیانه‌ای در برنامه هسته‌ای خود دارد.
 
مورخ و پژوهشگر منتقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا با تاکید بر اینکه این ادعاهای دولت آمریکا کاملا کاذب است، تصریح کرد: این توطئه در دولت بوش و با هماهنگی اسرائیل بود و کتاب "بحران ساختگی" سعی دارد که نشان دهد یک کوشش عمدی از طرف دولت بوش علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، البته این کوشش عمدی از طرف برخی مسئولین دولت "بوش" علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و معرف تمام مسئولان ارشد دولت آمریکا نبوده است.
 
پور‌تر ادامه داد: این تلاش از طرف یک عده مسئولین ذی ربط از جمله ک"الین پاول" وزیر امور خارجه آمریکا بوده که با مسئولین ارشد اسرائیل و آمریکا کار می‌کردند.
 
وی افزود: این عنوان را برای کتابم انتخاب کردم تا در واقع مصنوعی بودن ادعاهای دولت‌های مختلف که منجر به اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران شد را نشان دهم.
 
مورخ و پژوهشگر منتقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی که در این کتاب مسبب و عامل اتهامات علیه ایران بودند ،علیه جمهوری اسلامی ایران چنین پرونده‌ای را تدارک دیدند اظهار داشت: سیاست‌های اسرائیل در سنوات ۱۹۸۰ مبنی بر این بوده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین مسئولان انگلیس سعی کردند فعالیت‌هایی را علیه سیاست خارجی ایران شروع کنند که در ‌‌نهایت جمهوری اسلامی ایران را تغییر کرده و به حمایت از رژیم صهیونیستی سوق دهند و حتی قسمتی از سیاست انگلیس این بوده که این‌ها به دنبال مذاکره با  سازمان فلسطین بودندتا با کمک اسرائیل تهدیدی را برای فلسطین و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند .
 
پور‌تر ادامه داد: وقتی نتانیاهو در سال ۱۹۹۶ برای یک دوره یک ساله انتخاب شد ؛سیاست بر این بود که تنش با جمهوری اسلامی ایران را کم کند ولی پس از یک سال به خاطر دلایل سیاسی دوباره سیاست‌های خصمانه خود را از سر گرفته و به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران حمله کردند و مدعی شدند که ایران فعالیت‌های غیر مسالمت آمیز دارد.
 
وی ادامه داد: این کتاب عنوان می‌کند که اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اطلاعاتی است که جاسوسان به اسرائیل می‌رساندند.
 
مورخ و پژوهشگر منتقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا در ادامه این برنامه در پاسخ به این سوال که در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که به عنوان بحران ساختگی به مولفه رژیم صهیونیستی، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح است، از دید شما آیا رژیم صهیونیستی و آمریکا آژانس را فریب داده‌اند و یا اینکه آژانس خود نیز جزئی از این تلاش برای ایجاد بحران ساختگی است پاسخ داد: زمانی که دولت بوش ،جمهوری اسلامی ایران را متهم و پیرامون آن گزارشی به دبیرکل آژانس ارائه کرد، محمد البرادعی این اتهامات را قبول نکرد و عنوان کرد این اسناد جعلی هستند، لذا در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سیاست‌های آژانس این بوده که خود را با این اسناد ساختگی فاصله دهد ،اما در سال ۲۰۰۸ شاهد تغییر سیاست آژانس بودیم که در آن زمان رئیس حراست آژانس سعی دارد خود را به آمریکایی‌ها نزدیک کند و ارتقا دهد ؛استراتژی را که ایران را آن گونه معرفی می‌کند که سعی دارد در همکاری با آژانس اسنکاف کند.
 
پور‌تر با بیان اینکه این سیاست یک سیاست کلاه برداران و سفسطه کننده‌ای بوده است و شکی نیست که در این رابطه همکاری آژانس با آمریکا صورت گرفته گفت: البته البرادعی نظر خود را در رابطه با این ادله عوض نکرده است.
ادامه دارد





تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن