تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804923773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب تشدید مجازات برای مرتکبین به تخلفات زیست محیطی از سوی مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تصویب تشدید مجازات برای مرتکبین به تخلفات زیست محیطی از سوی مجلس
معاون امور مجلس محیط زیست با بیان اینکه طرح تالاب‌ها در آینده نزدیک در قالب لایحه تقدیم خانه ملت می‌شود، گفت: از مجلس می‌خواهیم برای خاتمه دادن به شکار‌های غیرمجاز، تشدید مجازات برای مرتکبین به تخلفات زیست محیطی را تصویب کند.
به گزارش نامه نیوز، سیدمحمد مجابی امروز در مراسم بزرگداشت مقام محیط‌ بان که در محل سازمان حفاظت محیط‌ زیست برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: سازمان محیط زیست جزو سازمان‌های حمایتی بوده و بالاترین تعداد ایثارگران را در خود جای داده است.

معاون توسعه مدیریت و حقوقی مجلس سازمان محیط زیست در ادامه، افزود: هم اکنون بیش از 3000 فرزند شهید، آزاده و رزمنده در این سازمان خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به بررسی لوایح و طرح‌های مختلف زیست‌محیطی در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه هوای پاک و طرح تالاب‌ها هم‌اکنون در حال بررسی است و در آینده نزدیک طرح تالاب‌ها در قالب لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

وی با تأکید بر افزایش حمایت‌ها به منظور ارتقای بودجه‌های تخصیصی به سازمان محیط زیست، گفت: برگزاری اجلاسی برای محیط زیست در مجامع بین‌المللی می‌تواند جای امیدواری داشته باشد، ضمن آنکه مجلس دارای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بوده و همچنین فراکسیون محیط زیست نیز در خانه ملت به طور اختصاصی به مباحث زیست محیطی می‌پردازد.

مجابی با بیان اینکه براساس ماده 18 قانون حفاظت و بهره‌برداری سازمان محیط زیست مسئولیت حفاظت مناطق چهارگانه را عهده‌دار است، افزود: براساس آیین‌نامه این قانون، ماده 27 تا 34 یگان حفاظت محیط زیست تشکیل شده است و محیط بانان مسئولیت حفاظت و مشاهده‌گری را برعهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و حقوقی مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه محیط بانان بهترین اکولوژیست‌های محلی هستند، ادامه داد: محیط بانان ضابط دادگستری بوده و باید در جهت حفاظت از عرصه‌های طبیعی تلاش کنند و مورد حمایت واقع شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 11 درصد اقلیم کشور تحت کنترل و نظارت سازمان محیط زیست بوده است، ادامه داد: بر همین اساس باید گفت 17 میلیون هکتار کشور توسط محیط بانان حفاظت می‌شود.

به گفته مجابی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، پارک ملی و منطقه حفاظت شده در زمره 17 میلیون هکتار قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از پایین بودن تعداد محیط بانان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، افزود: هم اکنون مسئولیت خطیر حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش برعهده 3 هزار نفر محیط بان است.

وی با بیان اینکه کار محیط بانان عاشقانه و برآمده از دل است، یادآور شد: نشانه عشق آنان وجود 110 شهید، مجروح و جانبازی است که در بدترین شرایط خدمت کرده‌اند.

مجابی با اعلام اینکه 20 تن از محیط بانان به طور مستقیم مورد اصابت گلوله از طرف شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: باید تلاش شود آنچه به عنوان حقوق شایسته محیط بانان است به آنها تقدیم شود، چرا که این افراد پرتلاش از کمترین حقوق کارمندان برخوردار هستند.

معاون توسعه مدیریت و حقوقی مجلس سازمان محیط زیست، ادامه داد: در طی سال گذشته 7 تن از محیط بانان محکوم به قصاص و پرداخت دیه بودند که با تلاش محیط زیست برای 4 مورد از آنان رضایت از شاکیان اخذ شد.

وی ابراز داشت: امروز از خشکی دریاچه ارومیه رنج می‌بریم و باید تلاش کنیم در آینده برای سایر قسمت‌های محیط زیست کشور چنین شرایطی پیش نیاید.

وی به محیط‌بانی که 90 ساچمه توسط شکارچیان غیرمجاز در بدنش جای گرفته بود اشاره کرد و گفت: محیط بانان شهامت دارند و باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد.

وی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا با افزایش بودجه 94 محیط زیست شرایط را برای محیط بانان آسانتر کند.

مجابی در ادامه خاطرنشان کرد: از مجلس می‌خواهیم به منظور کاهش میزان خسارت غارتگران و شکارچیان و صیادان غیرمجاز و خاتمه یافتن فعالیت این سودجویان، مجازات‌های زیست محیطی تشدید یابد و این امر به تصویب خانه ملت برسد.




منبع: فارس


۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن