تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803737256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومين دوره جايزه هنر و ادبيات محتشم برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۷ق.ظ)
دومين دوره جايزه هنر و ادبيات محتشم برگزار مي‌شود دومين دوره جايزه هنر و ادبيات محتشم با هدف بروز و ظهور استعدادهاي نو در عرصه هنر قرآني و عاشورايي برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، در ابتداي اين نشست حجت‌السلام حشمتي با ارائه گزارش از روند برگزاري اين برنامه، گفت: جايزه هنر و ادبيات «محتشم» سال گذشته فقط در بخش شعر برگزار شد اما امسال ادبيات داستاني، نقاشي، پوستر، عکاسي، نقاشي خط، نگارگري و تصويرگري را نيز به بخش‌هاي اين جشنواره افزوديم.
وي تصريح کرد: گسترش دامنه جشنواره جايزه «محتشم» اولين اقدام در بخش عترت معاونت قرآن ارشاد است و هدف از آن پرداختن به مباحث عترت در کنار امور قرآني و تعميق بخشيدن به معرفت افراد در ارتباط معارف اهل‌بيت(ع) است.
معاون قرآن و عترت وزير ارشاد با اشاره به اين که امسال براي نخستين‌بار معاونت قرآن و عترت ارشاد در برگزاري جايزه هنر و ادبيات محتشم همکاري مي‌کند تا از اين طريق معرفت مردم را نسبت به ائمه اطهار (ع) به ويژه نهضت عاشورا بيشتر کند، گفت: در معاونت قرآني، بخش عترت و اهل‌بيت (ع) کمتر در وظايف و چارچوب فعاليت‌هاي ما ديده شده بود، اما با پيشنهاد مديرکل ارشاد استان تهران ما سعي کرديم در برگزاري جايزه هنر و ادبيات محتشم فعاليت داشته باشيم تا مباحث مذهبي را بيش از گذشته پيگيري کنيم.
وي خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره جايزه هنر و ادبيات محتشم در بخش شعر، آثار فاخري را جمع‌آوري کرد، اما امسال سعي کرديم از حوزه شعر و ادب عبور کنيم و ادبيات داستاني، نقاشي، پوستر، عکاسي، نقاشي خط، نگارگري و تصويرگري را نيز به بخش‌هاي اين جشنواره بيفزاييم.
حشمتي با اشاره به اينکه در آثار هنري از فيلم و فيلمنامه‌هاي مذهبي نيز حمايت مي‌کنيم، اظهار کرد: هنرمندان و نويسندگان براي شرکت در اين جشنواره مي‌توانند با مراجعه به سايت جايزه هنر و ادبيات محتشم اطلاعات بيشتري کسب کنند.
وي همچنين درباره زمان ثبت‌نام و اختتاميه اين جشنواره ياد آور شد: علاقه‌مندان به شرکت در جايزه هنر و ادبيات محتشم تا پايان ماه محرم مي‌توانند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنين داوري اين جشنواره در ماه صفر به پايان مي‌رسد و اختتاميه آن نيز برگزار خواهد شد.
در ادامه اين نشست، برزين ضرغامي مديرکل ارشاد استان تهران نيز با اشاره به اهميت اين خلاقيت و فعاليت‌هاي قرآني و ديني گفت: ما به دنبال نوآوري هستيم، يعني در اين جشنواره نوگرايي و توجه به موضوعات نوين از امتياز قابل‌توجهي برخوردار است.
وي با اشاره به بخش جنبي جشنواره هنر و ادبيات محتشم گفت: برگزاري شب‌هاي شعر عاشورايي و همچنين نشست‌هاي تخصصي از بخش‌هاي جنبي اين جشنواره به حساب مي‌آيد که ما سعي داريم براي هر يک از بخش‌هاي جشنواره يک روز خاص مراسمي برگزار کنيم تا هنرمندان مرتبط با آن رشته در اختتاميه حضور داشته باشند.
ضرغامي همچنين گفت: هنوز داوران اين جايزه مشخص نشده‌اند. در انتخاب داوران هم ملاک ما داشتن تخصص و همچنين مسائل اعتقادي و ارزشي است.
مديرکل اداره ارشاد استان تهران افزود: در بخش شعر، هر نفر مي‌تواند حداکثر سه اثر که از سال 91 به بعد سروده شده است به دبيرخانه ارسال کند. همچنين در بخش پايان‌نامه نيز افراد مي‌توانند سه پايان‌نامه که از سال 91 به بعد دفاع شده است را براي شرکت در جشنواره بفرستند.
وي افزود: در حوزه داستان کوتاه، هنرمندان مي‌توانند حداکثر سه اثر که هر کدام شامل حداکثر 300 کلمه باشد و در بخش فيلم‌نامه نيز هر هنرمند مي‌تواند يک اثر 20 دقيقه‌اي به دبيرخانه ارسال کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن