تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805858804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق ایران و زیمبابوه برای برگزاری فروشگاه‌های اختصاصی بنگاه‌های کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > کار و تعاون
توافق ایران و زیمبابوه برای برگزاری فروشگاه‌های اختصاصی بنگاه‌های کوچک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان و وزیر بنگاه‌های کوچک، متوسط و توسعه تعاونی‌های زیمبابوه برای برگزاری نمایشگاه و فروشگاه‌های اختصاصی از کالا و خدمات بخش تعاون و تولیدات بنگاه‌های کوچک، متوسط در هر یک از دو کشور توافق کردند.



به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سیتمبیسو نیونی وزیربنگاههای کوچک، متوسط و توسعه تعاونی های زیمبابوه برای برگزاری نمایشگاه و فروشگاههای اختصاصی از کالا و خدمات بخش تعاون و تولیدات بنگاههای کوچک، متوسط در هریک از دوکشور توافق کردند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  سیتمبیسو  نیونی  وزیربنگاههای کوچک، متوسط و توسعه تعاونی های زیمبابوه  شنبه شب با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل حوزه کار گفتگو و بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای گسترش همکاری ها در مشترکات مورد علاقه میان دو کشور تاکید کردند. در ابتدای این نشست ربیعی با بیان اینکه وزارت کار تجارب ارزشمندی در زمینه بنگاههای خرد و متوسط و تعاونی ها دارد که می تواند این تجارب را در زیمبابوه قرار دهد، به هفتمین اجلاس همکاری های اقتصادی دو کشور اشاره کردو گفت: می توان با فعال کردن کمیسیون مشترک روابط اقتصادی میان ایران و زیمبابوه را گسترش داد. وی با اشاره به توانمندی ایران در زمینه مهارت آموزی، گفت: یکی از زمینه های همکاری میان دو کشور می تواند برقراری دوره های آموزش های فنی و حرفه ای باشد. تاکنون مربیانی از کشورهای عراق، افغانستان، تانزانیا و عمان در ایران آموزش مهارت کسب کرده اند. آموزشهای مهارت می تواند موجب توسعه بنگاههای اقتصادی کوچک و همچنین توانمندی تعاونی ها شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزیر کار زیمبابوه خواست که از مراکز فنی و حرفه ای ایران بازدید کند تا از نزدیک با توانمندی سازمان آموزش فنی و حرفه ای آشنا شود. ایران در زمینه تولید و عرضه کالا گام های ارزشمندی برداشته که می تواند تجارب خود را در اختیار شما قرار دهد. وزارت کار در زمینه های مشاغل خانگی، صنایع دستی و مشاغل روستایی دارای تجارب ارزشمندی است. ربیعی با بیان ایده 'تعاونی های فرامرزی' گفت: ایران و زیمبابوه می توانند تعاونی هایی ایجاد کنند که می تواند به عنوان الگوی بین المللی مطرح شود. در مورد توسعه بیمه طی یکسال گذشته هم باید گفت که طرح بیمه را برای مردم در ایران اجرا کرده ایم و هم اکنون حتی یک ایرانی نیست که فاقد بیمه درمانی باشد. وی در خصوص سیاستهای رفاهی دولت تدبیر و امید افزود: سبد غذایی از جمله اقدامات ارزشمند دولت است که حدود 10 میلیون نفر را می تواند تحت پوشش غذایی قرار دهد. ربیعی با اشاره به صندوقهای بازنشستگی که زیر نظر وزارتخانه هستند، گفت: 34 درصد تولید داروی کشور در اختیار صندوق های بازنشستگی است که زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند. همچنین 40 درصد تولید سیمان را هم پوشش می دهیم. سپس خانم نیونی وزیر بنگاههای کوچک، متوسط و توسعه تعاونی های زیمبابوه  با اشاره به مشترکات دو کشور، گفت: ایران دارای منابع ارزشمند نفت و گاز، معادن بیشمار و همچنین نیروی انسانی توانمند می باشد و در مقابل زیمبابوه از شرایط آب و هوایی خوب، خاک غنی، محصولات متنوع کشاورزی و منابع انسانی خوب برخوردار است. وی افزود: در سال 2013 برنامه ای برای توسعه اقتصادی در زیمبابوه اجرا کردیم که در جهت تامین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی و همچنین ایجاد ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی بود.
نیونی گفت: هم اکنون بخشی از مواد اولیه را از کشورهای دیگر وارد می کنیم که باید جلوی آن گرفته و کشورمان مستقل از واردات این مواد شود. به گفته وی، مشترکات میان دو وزارتخانه کاهش فقر و توسعه رفاه اجتماعی از طریق بگاههای کوچک و متوسط است. برای رهایی از فقر افراد باید از طریق کار به درآمد دست یابند که این راه مهمی برای زدودن فقر از جامعه است. وی یادآور شد: پس از تحریم های غرب علیه زیمبابوه که منجر به تعطیلی شرکتهای بزرگ اقتصادی در آن کشور شد، سال گذشته 2.2 میلیون نفر در تجارت های کوچک در این کشور فعال شدند. هم اکنون 5.7 میلیون نفر در این کشور از طریق بنگاههای کوچک و متوسط زندگی می کنند. وی اظهار داشت: فوریه سال آینده نمایشگاهی از فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط در زیمبابوه برگزار می شود و از جمهوری اسلامی ایران هم برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می شود. در خصوص خرید مواد غذایی(تولیدات کشاورزی) ایران از سوی زیمبابوه نیز می توانیم در کمیسیون مشترک با یکدیگر گفتگو کنیم. وزیر بنگاههای کوچک، متوسط و توسعه تعاونی های زیمبابوه  سپس گفت: هم اکنون زیمبابوه داروی مورد نیاز خود را از هند وارد می کند که می توانیم ایران را جایگزین آن کشور کنیم. تا سال 2015 قرار است 250 هزار مسکن در زیمبابوه ساخته شود که می توانیم از توانمندی های ایران در این زمینه یاری بگیریم. نیونی اظهار داشت: بانک جهانی هفت میلیارد دلار برای توسعه تعاونی ها در زیمبابوه در نظر گرفته که ایران می تواند با در نظر گرفتن این توانایی در خصوص توسعه تعاونی ها در کشورمان اقدام کند. در پایان این مراسم بیانیه مشترک  همکاری میان دو کشور از سوی وزرای کار ایران و زیمبابوه امضا شد. در این بیانیه آمده است. دو طرف ضمن اعلام خرسندی نسبت به ارتقاء روابط و همکاری های دو کشور در راستای تحکیم مناسبات دوستانه، آمادگی خود را برای توسعه وتقویت همکاری های دو کشور در زمینه های زیر اعلام نمودند: همکاری برای توسعه تعاونی ها و توانمند سازی آنها. انتقال تجربیات برای توسعه بنگاههای کوچک ومتوسط. ایجاد تمهیدات لازم برای  بخش تعاونی وشرکت های خصوصی دوکشور برای سرمایه گذاری مشترک. همکاری بین تعاونی های بانوان دوکشور حمایت برای بازدید هیئت های اقتصادی و بازاریابی به منظور توسعه وگسترش بازار محصولات و خدمات بخش تعاون و تولیدات بنگا های کوچک ومتوسط اقتصادی از دو کشور برگزاری نمایشگاه و فروشگاههای اختصاصی از کالا و خدمات بخش تعاون و تولیدات بنگاههای کوچک، متوسط در هریک از دوکشور اعلام آمادگی بانک توسعه تعاون جمهوری اسلامی ایران برای تبادل تجربیات در حوزه بانکداری بخش تعاون و آموزش دوره بانکداری و بانکداری بین الملل به طرف زیمبابوه ای بررسی و مطالعه برای چگونگی همکاری در ایجاد شعب کسب وکار های پر رونق کوچک، متوسط در هریک از دوکشور علاوه بر طرفین بمنظور بحث در مورد برنامه ریزی و تعیین جدول اجرایی همکاری ها، نشست کمیته مشترک کارشناسی را دو ماه پس از صدور این بیانیه برگزار خواهند نمود.


۱۳۹۳/۷/۶ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن