تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806429830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بذر هيبريد پاييزه كلزا با حضور كارشناس فرانسوي كشت شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۲۶ق.ظ)
براي اولين بار در کرمانشاه؛ بذر هيبريد پاييزه كلزا با حضور كارشناس فرانسوي كشت شد رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: براي اولين بار در كرمانشاه با حضور دكتر فردريك گوريج كارشناس شركت اوراليس فرانسه، ملك احمدي كارشناس دفتر دانه هاي روغني وزارتخانه و جمعي از مديران و كارشناسان كرمانشاه كشت بذر هيبريد پاييزه كلزا در مركز تحقيقات مهرگان كرمانشاه كشت شد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري افزود: در كشور فرانسه 90 درصد كشت كلزا بصورت هيبريد و 10 درصد غير هيبريد( آزاد گرده افشان) است و اين در حالي است كه در ايران تاكنون بذر هيبريد پاييزه كشت نشده است.
منصوري با اشاره به اينكه يكي از سياستهاي وزارت جهادكشاورزي كشت بذر هيبريد پاييزه است تصريح كرد: در استان كرمانشاه كشت كلزا بصورت بهاره و بذور استفاده شده نيز غيرهيبريد است كه در اين ميان هم بذر بيشتر و هم ميزان مصرف آب نيز بيشتر بوده اما با كشت پاييزه بارشهاي پاييز و زمستان نياز آبي كلزا را تا حد زيادي تامين مي كند.
وي هدف از سفر اين هيئت را جايگزيني بذر هيبريد به جاي غير هيبريد اعلام كرد وافزود: مصرف بذر غيرهيبريد 8 كيلوگرم در هكتار مي باشد كه توسط كشاورز گاهي اوقات تا 15 كيلوگرم نيز مصرف مي شود اما مصرف بذر هيبريد در هكتار 4 كيلوگرم است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي كرمانشاه در ادامه با بيان اقدامات بعمل آمده در رابطه با برنامه ابلاغي كشت كلزا در استان كرمانشاه افزود: برنامه ريزي شده كه در سال زراعي جديد 20 هزار هكتار كلزا در استان كرمانشاه كشت شود كه از اين سطح 5 هزار هكتار الگويي مي باشد.
منصوري ابلاغ برنامه كشت كلزا به تفكيك شهرستان، برگزاري جلسات شهرستاني با حضور مدير زراعت و مسئولين شهرستاني، شركت 19 نفر از كارشناسان و مسئولين مراكز در كارگاه آموزشي زراعت كلزا در موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر كرج، برگزاري كلاس هاي ترويجي كشت كلزا در نيمه اول مرداد ماه در مراكز دهستان ، شركت كارشناسان در كارگاه آموزشي تنظيم بذركار كلزا و ادوات حفاظتي در سه مركز آموزش سرپل ذهاب، ماهيدشت و بيستون، تهيه نشريه تحت عنوان " زراعت كلزا" از جمله اقدامات سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه در خصوص كشت كلزا اعلام كرد.
وي در ادامه افزود: تا تاريخ 3/7/93 سطح قرارداد كشت كلزا در استان كرمانشاه 5900 هكتار مي باشد كه از اين سطح 1700 كشت شده است.
وي با بيان اينكه بذر مجارستاني به ميزان 1500 كيلوگرم و بذر هيبريد فرانسوي به ميزان 5000 كيلوگرم تدارك ديده شده افزود: عزيمت كارشناس فرانسوي و نماينده دفتر دانه هاي روفني وزارت خانه و كارشناسان شركت كاسپين بذر به استان در راستاي همين برنامه است.
گفتني است كارشناس شركت اوراليس فرانسه طي ملاقاتي با مهندس ميرزايي معاونت برنامه ريزي استانداري به تشريح برنامه توسعه كشت كلزا و جايگزيني بذور فعلي با بذور هيبريد پاييزه و برگزاري كارگاه آموزش كلزا پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن