تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كردواني: كساني كه آب در درياچه اروميه مي‌ريزند، خائن هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كردواني: كساني كه آب در درياچه اروميه مي‌ريزند، خائن هستند
پدر كويرشناسي ايران در خصوص درياچه اروميه گفت: همه مي‌گويند درياچه اروميه قابل احيا است ولي بنده اين موضوع را قبول ندارم و معتقدم امكان ندارد اين درياچه را بتوان احيا كرد.
پدر كويرشناسي ايران در خصوص درياچه اروميه گفت: همه مي‌گويند درياچه اروميه قابل احيا است ولي بنده اين موضوع را قبول ندارم و معتقدم امكان ندارد اين درياچه را بتوان احيا كرد.
پروفسور پرويز كردواني افزود: در خصوص درياچه اروميه بايد بگويم كه همه يك طرف هستند و من يك طرف ديگر، چراكه همه مي‌گويند درياچه اروميه قابل احيا است ولي بنده اين موضوع را قبول ندارم، درحقيقت بنده مي‌گويم امكان ندارد اين درياچه را بتوان احيا كرد.

وي به «تسنيم» گفت: كساني كه آب در درياچه اروميه مي‌ريزند، خائن هستند چراكه اين درياچه نمكزار است. اين درياچه حوضه آبريز است. اين درياچه ريزگرد ندارد چون بلور نمك است و به هشت دليل بايد اين نمك را برداشت كرد.

كردواني در خصوص ريز‌گردهايي كه از كشور عراق مي‌آيند، اظهار داشت: در اين زمينه بحث بسياري شده است كه گفتم بايد از طبيعت استفاده شود، به‌طور مثال وقتي از يزد به‌سمت بافق برويم اين دشت پر از ريگ است و شديد‌ترين باد و باران هم بيايد هيچ اتفاقي نمي‌افتد، بنابراين بايد برويم به‌سمت پاشيدن شن و ريگ كه ارزان هم است كه خيلي از افراد مخالفت كردند؛ به‌نظر بنده بايد روي زمين‌هاي عراق شن و ريگ پاشيد كه بنده اين موضوع را در زمان رئيس سابق محيط زيست مطرح كردم تا اين امر را از بيابان كربلا آغاز كنيم.

وي افزود: بيابان‌ها هيچ‌گاه پيشروي نمي‌كنند و تمام عواملي كه موجب بيابان‌زايي در ۱۰ تا 20 سال مي‌شد، ديگر نيست، در واقع اكنون در خصوص بيابان‌زايي نظريه جديد وجود دارد، بايد بگويم اكنون چاه‌ها يكي از عوامل هستند و همين چاه‌هايي كه در دشت تهران تا قم زده شده است مشكل ايجاد كردند.

پدر كويرشناسي ايران با بيان اينكه تا ۳۰ سال ديگر تمام كوير‌ها از بين مي‌رود، گفت: اين به‌دليل وجود و حفر چاه‌ها است؛ اكنون به‌جاي استفاده از عوامل نامساعد كوير در جهت مساعد كردن آن، از آفتاب داغ و باد مي‌توان استفاده كرد، هرچند فردي به آن توجه نمي‌كند. وي افزود: بعد از خشك شدن تالاب‌ها و باتلاق‌ها گرد و غبار ايجاد شد؛ در حال حاضر سازمان محيط زيست يك‌دهم خاك مملكت را قرق كرده است ولي اقدام مؤثري انجام نداده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن