تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه هایی برای مادران تازه وارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



توصیه هایی برای مادران تازه وارد
متخصصان می‌گویند وقتی کودکان به‌ ویژه، در دوران نوزادی گریه می‌کنند، باید بلافاصله به آنها توجه کرد تا موجب امنیت خاطر و آرامش کودک شود و این کار به هیچ وجه موجب لوس شدن کودک نمی‌شود.



به این مطلب امتیاز دهید

  حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام: محفوظ بودن و پاكدامنى براى سلامتى زن مفيدتر است و زيبايى او را بادوام تر مى كند.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز،  متخصصان می‌گویند وقتی کودکان به‌ ویژه، در دوران نوزادی گریه می‌کنند، باید بلافاصله به آنها توجه کرد تا موجب امنیت خاطر و آرامش کودک شود و این کار به هیچ وجه موجب لوس شدن کودک نمی‌شود.   توجه به این نکته ضروری است که هر کودکی با دیگری تفاوت دارد و حتی عادت‌های کودکان با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه را برای تمام کودکان به کار برد.از طرفی دانش امروز نسبت به یک نسل گذشته بسیار پیشرفته شده و برخی مسائل که در گذشته رایج بوده حالا اصلا کاربرد ندارد.   برای مثال، در گذشته به کودکان انواع آب میوه یا مایعات دیگر داده می‌شد؛ اما، امروزه ثابت گردیده که تنها ماده مورد نیاز کودک تا ۶ ماهگی شیر مادر است و از آنجایی که شیر مادر در ابتدا غلظتی کمتر دارد، تشنگی کودک را نیز برطرف می‌کند و نیازی به دادن آب نیست.   حتی اگر مادرتان نکاتی را درباره کودک به شما توصیه کند، بهتر است بشنوید. اما، در مورد عملی کردن آن با یک متخصص مشورت کرده یا از مراجع و کتاب‌هایی که امروزه وجود دارند، بهره‌مند شوید.   در ضمن تنها خود شما هستید که به خوبی از ویژگی‌های خود و کودک‌تان آگاهی دارید و بهتر می‌توانید مصلحت او را تشخیص دهید. در این بخش نکاتی را به شما می‌گوییم که در موقع روبه‌رو شدن با توصیه‌های اطرافیان رعایت کنید تا هم کاری به ضرر فرزندتان انجام ندهید و هم آرامش لازم را داشته باشید:   شنونده باشید:
به محض شنیدن توصیه‌ها آنها را نادیده نگیرید. زیرا، مطمئن نیستید که درست هستند یا غلط و از طرفی بیشتر آنها از سوی عزیزان و افرادی که به شما علاقه دارند، مطرح می‌شود. درباره آنها فکر کنید و تصمیم بگیرید.   وضعیت را درک کنید:
بکوشید خوش‌بین باشید. دیگران خیر و صلاح شما را می‌خواهند، تنها نمی‌خواهند بپذیرند که شما دیگر کودک نیستید و خودتان توانایی تصمیم‌گیری دارید.   خود را کنترل کنید:
پذیرفتنی است که گاهی این توصیه‌های مداوم از تحمل شما خارج شود؛ اما، سعی کنید تا خود را کنترل کرده و واکنش شدید و منفی از خود نشان ندهید. موضوع بحث را عوض کنید، گاهی برای پایان دادن به نصایح یکی از بهترین راه‌ها تغییر موضوع مورد بحث است.   در این موارد می‌توانید درباره مساله دیگری بپرسید. برای مثال، بپرسید «راستی در این سن چه اسباب بازی‌هایی بهتر است؟» به جای این‌که بگویید «من به شیوه خودم به فرزندم غذا می‌دهم و نیازی به دانستن نظر شما در این باره ندارم.»   قاطعانه و مؤدبانه عمل کنید:
بگذارید دیگران بدانند شما درباره مسائل کودک‌تان سر درگم نیستید، (حتی اگر در مواردی هستید). می‌توانید از دیگران به خاطر توصیه‌های دلسوزانه‌شان تشکر کنید؛ اما، بگویید که شیوه برخورد با کودک خود را می‌دانید.   زیباشو / 2020




۰۵/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن