تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798318755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر شهدا و جانبازان نبودند اکنون آن آقا نمی‌توانست فیلم بسازد و جبهه بگیرد/ رییس سازمان سینمایی از کیارستمی دفاع می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوهای سینماگران با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:
اگر شهدا و جانبازان نبودند اکنون آن آقا نمی‌توانست فیلم بسازد و جبهه بگیرد/ رییس سازمان سینمایی از "کیارستمی" دفاع می‌کند
هنرمندان سینما و رییس سازمان سینمایی موضع خود را نسبت به صحبت‌های اخیر "عباس کیارستمی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان کردند.
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ کار از دعوای حاتمی کیا و کیارستمی گذشته و امروز دیگر بحث ملیت و ارزش انسانیت مطرح است، انتشار صحبت‌های کیارستمی در دانشگاه "سیراکیوز آمریکا" خیلی از افراد را در موقعیتی قرار می‌دهد که ناچار به اعلام موضع در برابر اصلی‌ترین گزاره‌های ارزشی می‌شوند.

قطعا در شرایط عادی دم زدن از ارزش ها کار خارق‌العاده ای نیست اما هنگامی که افراد بین یک دو راهی مجبور به انتخاب باشند، می‌شود فهمید که چه کسی واقعا ارزش‌مدار است، چه کسی فقط به زبان پایبند این مفاهیم است و چه کسی نفاق دارد؟

حالا باید انتخاب کرد؛ برو و بیای آقای کیارستمی در جشنواره‌های فرنگی خیلی زیاد است و عده ای از روشنفکر مسلکان داخلی هم از او بت ساخته‌اند.






موضع‌گیری در برابر چنین فردی ممکن است برای هر کس تبعاتی در پی داشته باشد اما حالا باید بین سلامت و برکناری از این تبعات و دفاع از ارزش‌ها یکی را انتخاب کرد و موضع‌گیری تمام کسانی که به نحوی با مقوله فرهنگ (به طور عام) و سینما (به طور خاص) مرتبط هستند خیلی مهم می‌شود.
 
آنچه در ادامه می‌خوانید چکیده‌ای از موضع‌گیری‌های اخیر نسبت به همین مساله است که چند مصاحبه‌ با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران با هنرمندان مطرح کشور هم به آن ضمیمه شده.

"حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی در خصوص صحبت‌های اخیر عباس کیارستمی اظهار داشت: این موضوع مربوط به قدیم است اما بنده تازه شنیده‌ام آن طوری  که من متوجه شدم وی چنین حرفی نزده است، آن طور که من فهمیده‌ام مطلبی در جایی منتشر شده و در زیر آن کامنت گذاشته شده و او هم نسبت به آن کامنت صحبت کرده‌ است.






وی تصریح کرد: من هم آقای حاتمی‌کیا و هم کیارستمی را می شناسم و شهادت می دهم همه سینمای ایران دفاع مقدس برایشان ارزشمند است. نباید کاری کنیم که یک عده را از سینمای دفاع مقدس اخراج کنیم.  

"محمد حسین لطیفی" کارگردان فیلم سینمایی "روز سوم" در این‌باره گفت: من صحبت‌های کیارستمی را نشنیده می‌گیرم. چنانچه وی ذهنش را مرور کند و اگر یک ماهی در فضای جنگ بود تاکنون این حرفها را نمی زد.  






سینمای دفاع مقدس بسیار مهجور واقع شده چرا که فقط شعار می دهند و پای عمل نمی ایستند و کسی ما را حمایت نمی کند.
  
"ابوالفضل جلیلی" کارگردان سینما و داور بخش مستند جشنواره بین‌المللی مقاومت در خصوص صحبت‌های اخیر "کیارستمی" گفت: نسبت به صحبت های اخیر وی تحلیلی ندارم چراکه هر کسی نسبت به موضوعات نظری شخصی دارد.  

مردم خودشان وقتی صحبت‌های کیارستمی را بخوانند نسبت به این موضوع می توانند نقد و قضاوت کنند اما من نظری نسبت به صحبت‌های کیارستمی ندارم.






وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دفاع مقدس از نظر شما ارزش و مفهوم دارد عنوان کرد: صد در صد دفاع مقدس امری مهم است و صد در صد ارزش دارد.  

"سامان سالور" کارگردان فیلم سینمایی "سیزده 59" نیز در این زمینه گفت: من مطالبی را که دوستان در موردش صحبت کرده‌اند را نمی‌دانم و نمی توانم در موردش حرف بزنم. هرکسی نسبت به موضوعی نظر شخصی دارد،‌ کیارستمی هم نظر شخصی خود را بیان کرده اما اگر نظر من را در مورد دفاع مقدس بپرسید می‌گویم: دفاع مقدس امری مقدس است چراکه بسیاری از هموطنانمان درآن زمان از ناموس مملکتشان دفاع کردند.
 





وی تصریح کرد: دفاع مقدس به طور حتم ارزشمند است به دلیل آنکه کسانی جانشان را فدا کردند تا اکنون ما در آسایش فیلم بسازیم و زندگی کنیم.

"محمد‌حسین فرح‌بخش" در خصوص اظهارات اخیر کیارستمی بیان کرد: من نسبت به صحبت‌های کسی حرفی ندارم اما کسانی هستند که آن طرف مرزها می روند و مورد تایید روسای جمهور غربی قرار می‌گیرند ولی آنها باید بدانند که اینجا جمهوری اسلامی ایران است و چند هزار جوان جانشان را فدا کردند و آنها نمی‌توانند بیایند و تعیین تکلیف کنند.






وی تأکید کرد: اگر آن شهدا و جانبازان نبودند اکنون آن آقا نمی توانست فیلم بسازد و جبهه بگیرد.

گفتنی‌است؛ عباس کیارستمی چندی پیش که بعد از اکران فیلمش در دانشگاه سیراکیوز آمریکا به سوالات دانشجویان پاسخ می‌داد، با اشاره به انتقادات حاتمی کیا از خودش چنین گفت:
 
"یک هفته قبل از اینکه اینجا بیایم، یکی از فیلمسازانی که سال‌ها فیلم جنگی ساخته، فیلم‌های پرهزینه جنگی و البته با مخاطب کمتر- برای اینکه مخاطب ایرانی دیگر حوصله جنگ نداشت، بنابراین ایشان بودجه‌های خیلی سنگین می‌گیرد و فیلم‌های جنگی می‌سازد- گوش من رو پیچانده بود که زمانی که ما داشتیم می‌جنگیدیم کیارستمی‌داشت دنبال دفترچه دوستش می‌گشت.
 
و سپس ادامه داد (خانه دوست یکی از پربیننده‌ترین فیلمهایی بود که من ساختم، درواقع همه جای دنیا آن را می‌شناسند. خانه دوست ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد. اما فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه‌ها را احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] رفت پس داد دفترچه را، اما تو به هیجان آوردی و احمدپورهای دیگر رفتند در جنگ و کشته شدند. و حالا پس از سال‌ها می‌شود راجع به آن‌ها فکر کرد که آن‌ها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی‌نداشت".

صحبت‌های ابراهیم حاتمی کیا در پاسخ به کیارستمی اینجا بخوانید.

واکنش وزیر ارشاد به صحبت‌های کیارستمی را اینجا بخوانید.


لازم به ذکر است؛ شما هم می‌توانید در قسمت درج نظرات، دیدگاه خود را نسبت به این مسئله اعلام کنید تا پس از بررسی‌های لازم منتشر شود.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن