پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850958779
جایزه به قصه ها؛ حاصل معادلات غیر سینمایی در سینما
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
جایزه به قصه ها؛ حاصل معادلات غیر سینمایی در سینما
برای کسی که (قصهها)ی بنی اعتماد را دیده و نیم میلیمتر انصاف در متر و معیارهایش وجود داشته باشد، جای هیچ شکی باقی نیست که جایزهی بهترین فیلم نامه به چنین کار ضعیفی هیچوقت بدون غرضهای خصمانهی سیاسی داده نمیشد.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، جشنوارهی ونیز امسال با یک فیلم افتضاح از محسن مخملباف افتتاح شد و در اختتامیهی آن یکی از شلخته ترین فیلمهای دنیا جایزهی بهترین سناریو را گرفت. قصههای بنی اعتماد را حتی یک بچه مدرسهای هم قصه نمیداند چه برسد به فستیوالی که سالهاست خود را مکتبی مستقل در سینمای دنیا معرفی کرده، اما امسال قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا، بهترین جایزه فیلم نامه نویسی اش را به بدترین داستان ایرانی داده و دربارهی اینکه قضیه چطور به اینجا رسید، باید گفت قصه های واقعی پشت پرده اتفاق افتاده اند نه روی پرده و برای رسیدن به یک درک واقعی از موضوع، باید سراغ قصه های واقعی یا همان (واقعیت قصه ها) برویم. پردهی اول: حضور در جشنوارهی فجر سالهای سال میشد که بنی اعتماد فیلمی نساخته بود و همین مطلب حضورش را در جشنوارهی فجر خیلی مورد توجه رسانهها قرار داد. خیلیها توقع داشتند که خانم بنی اعتماد برای سی و دومین جشنوارهی فجر، یک فیلم جدید بسازد، یعنی کاری که خیلیهای دیگر انجام دادند و از زمان روی کار آمدن آقای جنتی به عنوان وزیر فرهنگ تا فصل بازبینی هیات نظارت جشنواره، برای چنین کاری فرصت کافی وجود داشت اما وقتی سلسله اقدامات چالشبرانگیز متصدیان جشنواره فجر شروع شد، یکی از بدترین آنها تصمیمی بود که مسئولین در مورد رخشان بنی اعتماد گرفتند. بنی اعتماد در دورهی مدیریت قبلی توانسته بود برای هفت فیلم کوتاه به طور جداگانه مجوز فیلم برداری بگیرد، اما بعد، با متصل کردن این فیلمهای کوتاه به هم، یک اثر بلند سینمایی پدید آورد؛ به این ترتیب او که از ابتدا برای ساخت یک اثر بلند سینمایی پروانه نمایش نگرفته بود، از نظر قانونی نمیتوانست در بخش مسابقهی جشنوارهی فجر حضور داشته باشد اما اقدام فرا قانونی برگزار کنندگان این فستیوال، راه را برای حضور بنی اعتماد در جمع فیلم سازان بخش مسابقهی فجر هموار کرد. رخشان بنی اعتماد چند وقت پیش از آن که هنگام برگزاری جشنواره، طی یک نطق مغرورانه در نشست خبری فیلمش، عالم و آدم را مورد نوازش قرار دهد، با فصل نامهی سینما ادبیات گفتگویی کرده بود و در آن صحبتها رویکردی کاملا خلاف حرفهای تندخویانه و ستیزه جوی بعدیاش داشت. کارگردان قصهها در میز گردی که سینما ادبیات با حضور او و فریدون جیرانی، علیرضا داوود نژاد و جواد طوسی برگزار کرده بود. گفت: فيلمنامههاي زيادي در اين چند سال اخير نوشته اما ديگر نميخواهد آنها را بسازد چون اين سناريوها در فضايي تلخ نوشته شده بودند و او حالا در اين دورهي جديد ميخواهد آثاري اميدبخش توليد كند. اما بعد از اینکه مسئولان جشنواره دست این فیلم ساز را گرفته و او را از روی جسد آئیننامهها عبور دادند تا به فستیوال فجر برسد، اعتماد به نفس خانم بنی اعتماد هم به شکلی حبابی افزایش پیدا کرد و کار به شلوغ بازیهای او در نشست خبری فیلمش رسید. خانم بنی اعتماد که تا قبل از حضور دوپینگیاش در فجر سی و دوم تصمیم داشت بنشیند و کمی معقول تر دربارهی نسبت سینما و جامعه بیاندیشد، پس از آن اتفاق چنان دور برداشت که دیگر مرتب از نمایش داده شدن سیاهی و تباهی در فیلمهایش دفاع میکرد، به این ترتیب در پردهی اول ماجرا سازمان سینمایی توانست برای تمام شعارهای امیدوارانه دولت جدید یک دشمن قلدر و پر سرو صدا تولید کند. پردهی دوم: جشنوارهی ونیز فیلم بنی اعتماد نهایتا میتوانست در شبکهی نمایش خانگی توزیع شود، چون این اثر از ابتدا پروانهی ساخت نگرفته بود و طبق قانون امکان اکران آن وجود نداشت اما قصهها تا فستیوال ونیز هم رفت. البته این فیلم نمایندهی رسمی ایران در آن جشنواره نبود اما دقیقا از همان دست آثاری محسوب میشد که جشنوارههای این چنینی میپسندند. فستیوال ونیز در دورههای قبلی خود هم، دشمنی آشکارش را با ملت ایران نشان داده بود و البته هربار برای وارد آوردن ضربههایش از خود بدنهی سینمای ایران یار گیری کرده است. طی چند سال اخیر جشنوارهی ونیز بارها و بارها میزبان فیلمهایی بوده که بدون طی مسیر قانونی از ایران خارج شدهاند (خانهی پدری، این یک فیلم نیست و...) و حتی سال گذشته گلشیفته فراهانی، هنرپیشهی فراری و بی اخلاق ایرانی در فهرست داوران بخش اصلی این فستیوال قرار گرفت. ونیز چند سالی میشود که به پاتوق فیلمسازان ضد ایرانی تبدیل شده و افتضاحاتی در آن رخ داده که از جایزه گرفتن "آرگو" در مراسم اسکار هم ناجورتر بودهاند. *عنوان بهترین فیلمنامه ونیز نه تنها چیزی به اعتبار "قصهها" نمیافزاید، بلکه فقط از اعتبار ونیز کم میکند. "قصهها" که با آن همه دوپینگ در جشنواره فجر خودمان حداکثر توانست در سه بخش چهره پردازی، نقش مکمل مرد و تهیه کنندگی نامزد شود، در ونیز جایزهی بهترین فیلمنامه را برد و این اتفاق نه تنها چیزی به اعتبار قصهها نمیافزاید، بلکه فقط از اعتبار ونیز کم میکند. از لحظهای که رخشان بنی اعتماد در ونیز روی سن رفت تا جایزهی بهترین سناریو را از این جشنواره بگیرد، حرف و حدیثها در ایران بالا گرفت. به عقیدهی خیلیها او با نمایش یک تصویر سیاه و نومیدانه از ایران، در حقیقت به کشورش خیانت کرده بود و حالا همه میخواستند ببیند که موضع مسئولان فرهنگی کشور در قبال او چیست؟ پردهی سوم: جنتی و ایوبی نگاهی به تاریخچه سینمای پس از انقلاب به وضوح نشان می دهد که خیلی اوقات یک فیلم معمولی به دلیل قرار گرفتن در بعضی معادلات غیر سینمایی، سازندهاش را تا جایگاههایی مثل برندهی نخل طلای کن، برندهی یوزپلنگ طلایی لوکارنو و... پیش میبرد. در دورهی مدیریتی پیشین، از طرف مسئولین سینمایی کشور ادعای لابیگری، برای حضور فیلمها در جشنوارههای فرنگی و کسب موفقیت از آن جشنوارهها علنا اعلام شد، اما واقعیت دقیقا برعکس این بود؛ یعنی در کارنامهی محرمانهی مسئولینی که دم از چنین لابیهایی نزده بودند، اقداماتی از این دست فراوان بود اما جواد شمقدری با اینکه علنا ادعا میکرد بعضی جوایز بین المللی سینمای ایران حاصل لابیهای او بوده، عملا در این وادی منفعلانه عمل میکرد و به این ترتیب پروژههای لابی با جشنوارههای خارجی دست بخش خصوصی – بخوانید بازار سیاه – افتاد. از دورهی شمقدری به بعد، کم کم به جای دولت خود فیلم سازها وارد فاز مذاکره با جشنوارهها شدند و همین شد که پدیدهی ایران فروشی توسط عدهای از فیلم سازان همین کشور سربرآورد. علی جنتی، وزیر فرهنگ دولت یازدهم با روی کار آمدن خود سعی کرد بدون بوجود آوردن چالشهای فراوان و با صرف هزینههای حداقلی، جلوی این پدیده را بگیرد و از اختتامیهی فجر سی و دومین به این سو چنین پدیدهای تقریبا مهار شد و تحت کنترل مدیران قرار گرفت، تا اینکه خانم بی اعتماد آرامش فضای سینما را به جایزهی فستیوال ونیز فروخت. وزیر فرهنگ، سه شنبهای که گذشت مهمان باشگاه خبرنگاران بود و در خلال صحبتهایش با ما صراحتا به فیلمهایی که قاچاقی از کشور به جشنوارههای خارجی میروند، اعتراض کرد. آقای جنتی به فیلم قصهها هم اعتراض کرد و ساخته شدن آن را از ابتدا امری اشتباه دانست، اما با انتشار این خبر و فشار و جو سازی بعضی رسانههای خاص علیه وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی فورا در یک عقبگرد غیر شجاعانه و بر خلاف مشی کلی وزارت فرهنگ، مقابل هیاهوهای برپا شده، تسلیم شد. آقای ایوبی در مصاحبهای اعلام کرد که صحبتهای وزیر فرهنگ تحریف شده و ایشان هیچگاه اینقدر علنی علیه فیلم قصهها موضع نگرفتهاند، اما در حقیقت آقای وزیر در آن صحبتها نهایت صراحتی را که میشد از یک مسئول رده بالا توقع داشت، به خرج داده بودند و اتفاقا چیزی که عجیب به نظر میرسد، انفعال و ترس آقای ایوبی در مقابل عدهای غوغاگر و سوداگر است. البته آقای حجت الله ایوبی هم به این نکته اذعان داشت که قصهها نمایندهی ایران در ونیز نیست اما متاسفانه ایشان به هیچ وجه نتوانست مثل خود آقای وزیر پای دفاع از ارزشهای نظام بایستد و با توجه به این رفتار که از ایشان دیدیم، از امروز باید واقعا نگران نسبتِ سینمای ایران با جشنوارههای خارجی باشیم. باشگاه خبرنگاران 115
۰۵/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
معرفی نامزدهای تندیس قلم زرین جایزه کتاب سال سینمایی ایران
فرهنگ و هنر سینمای ایران معرفی نامزدهای تندیس قلم زرین جایزه کتاب سال سینمایی ایران نامزدهای تالیف و ترجمه چهارمین تندیس قلم زرین جشن کتاب سال سینمای ایران از طرف هیات داوران اعلام شدند به گزارش خبرگزاری مهر نامزدهای تالیف و ترجمه چهارمین جشن کتاب سال سینمای ایران با داوری آن«جورج کلونی» از گلدن گلوب جایزه دستاورد سینمایی میگیرد
سهشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۳ جورج کلونی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در جوایز گلدن گلوب تقدیر میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا هفتادو دومین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب از جورج کلونی بازیگر سرشناس هالیوودی با اعطای جایزه دستاورنامزدهای چهارمین جایزه کتاب سال سینمایی ایران معرفی شدند
نامزدهای چهارمین جایزه کتاب سال سینمایی ایران معرفی شدندروابط عمومی خانه سنیما اسامی نامزدهای چهارمین تندیس قلم زرین جایزه کتاب سال سینمایی ایران را معرفی کرد به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی خانه سینما نامزدهای تالیف و ترجمه چهارمین جشن کتاب سال سینمای ایران را با حضور داوجایزه دستاورد سینمایی سن سباستین برای «دلتورو»
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۷ جشنواره فیلم سنسباستین از بنیسیو دل تورو بازیگر سرشناس اهل پورتوریکو و برنده دو جایزه اسکار با اعطای جایزه دستاورد سینمایی دوناسیتو تقدیر کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا بنیسیو دل تورو بازیگر صاحبنام و برنده اسکار آمریکای لاتین درنامزدهای چهارمین تندیس قلم زرین جایزه کتاب سال سینمایی ایران
نامزدهای چهارمین تندیس قلم زرین جایزه کتاب سال سینمایی ایران روابط عمومی خانه سینما نامزدهای تالیف و ترجمه چهارمین جشن کتاب سال سینمای ایران را با حضور داروان آنتونیا شرکاء رامتین شهبازی محمد شهبا مجید شیخ انصاری مهرزاد دانش بهرام دهقانی و به ریاست امیر اثباتی اعلام کرد به گاز تهران تا نیویورک؛ شهرهایی که شخصیت سینمایی شدند
از تهران تا نیویورک شهرهایی که شخصیت سینمایی شدند از لسآنجلسِ سرد و بیروح در فیلم مخمصه مایکل مان تا ونیز اسرارآمیز در حالا نگاه نکن نیک روگ و تهران متفاوت در چهارشنبه سوری فرهادی این فیلمها به بهترین شکل ممکن با ارائه تصویری واقعی یا آرمانی از شهرها از آنها به عنوانآغاز تغییرات در بزرگترین رویداد سینمایی کشور/ بخش بینالملل مستقل شد
فرهنگ و هنر سینمای ایران دبیر جشنواره فیلم فجر آغاز تغییرات در بزرگترین رویداد سینمایی کشور بخش بینالملل مستقل شد علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر و مشاور رییس سازمان سینمایی در نخستین اظهارات خود از روند مقدمات برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر صحبت کرد و به تغییرات جشتنها جايزه «چ» از خانه سينما به قائم مقامي رسيد
تنها جايزه چ از خانه سينما به قائم مقامي رسيد فيلم چ تنها يك جايزه از جشن خانه سينما گرفت با اعلام اسامي برندگان جشن بزرگ سينماي ايران چ تنها در بخش مدير توليد برنده جايزه شد پيش از اين آخرين فيلم حاتميكيا در دو بخش جلوههاي ويژه و مديرت توليد كانديداي كسب جايزه جشن خاپیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم و عکس همراه/ کیانیان و ایوبی به «هفت» میآیند
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم و عکس همراه کیانیان و ایوبی به هفت میآیند رئیس سازمان سینمایی آغاز به کار دومین جشنواره بین المللی فیلم و عکس همراه تهران را تبریک گفت همچنین حجت الله ایوبی به همراه رضا کیانیان امشب در برنا«خداحافظی طولانی» با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما خداحافظی طولانی با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پشت صحنه فیلم سینمایی خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد موتمن حضور پیدا کرد به گزارش خبرگزاری مهر حضور «یک روز خحضور چهره های متفاوت سینمایی در جشن روز ملی سینما+ تصاویر
حضور چهره های متفاوت سینمایی در جشن روز ملی سینما تصاویر حضور چهره های مختلف سینمایی در جشن روز ملی سینما به اهمیت این برنامه افزود به گزارش گروه سینما باشگاه خبرنگاران شب گذشته جشن روز ملی سینما با حضور چهر های مختلف سینمایی برگزار شد و کمال تبریزی ابوالحسن داوودی علی نصیریسازمان سینمایی از هر اکرانی که آرامش سینما را بهم بزند،جلوگیری میکند/وضعیت کنونی، نوید سینمای خوب را میدهد
سازمان سینمایی از هر اکرانی که آرامش سینما را بهم بزند جلوگیری میکند وضعیت کنونی نوید سینمای خوب را میدهد سازمان سینمایی از هر اقدام هر عملی و هر اکرانی که بخواهد فضای آرام کشور و سینما را تحت الشعاع قراردهد حتما جلوگیری میکند حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در گفتگو بادر نشست فیلم سینمایی «استرداد» مطرح شد غفاری: برای ساخت «استرداد» کمفروشی نکردیم/علیاکبر
در نشست فیلم سینمایی استرداد مطرح شدغفاری برای ساخت استرداد کمفروشی نکردیم علیاکبری در هالیوود هم فیلم سفارشی مرسوم استعلی اکبری تهیهکننده فیلم استرداد گفت در همه دنیا ساختن فیلم سفارشی حتی در هالیوود هم مرسوم است اما مهم این است که فیلم سفارشی بر اساس سلیقه تولید شود به گاستقلال بخش بین الملل جشنواره فجر/آغاز تغییرات در بزرگترین رویداد سینمایی کشور
علیرضا رضا داد خبر داد استقلال بخش بین الملل جشنواره فجر آغاز تغییرات در بزرگترین رویداد سینمایی کشور خبرگزاری پانا دبیر جشنواره فیلم فجر و مشاور رییس سازمان سینمایی از آغاز تغییرات جشنواره فیلم فجر واستقلال بخش بین الملل این رویداد خبر داد ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور ساعت 12 01 بهدیدار رئیس سازمان سینمایی با خانوادههای شهدا و ایثارگران
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۵ رئیس سازمان سینمایی گفت باید با پای برهنه برای ساخت فیلم دفاع مقدس پیش قدم بشویم نه اینکه مسائل سیاسی را در این افتخار دخیل کنیم به گزارش ایسنا حجتالله ایوبی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا ایثارگران جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفتنمایش جنجالی ترین فیلم سینمایی خاورمیانه در ایران
نمایش جنجالی ترین فیلم سینمایی خاورمیانه در ایران تهران - ایرنا - فیلم سینمایی پادشاه شن ها جنجالی ترین فیلم خاورمیانه در سیزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت به نمایش در می آید به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت فیلم پادشاه شن ها یا ملک الرمال عنوان فیلمفیلم سینمایی «شور شیرین» وارد شبکه نمایش خانگی شد
فیلم سینمایی شور شیرین وارد شبکه نمایش خانگی شد موسسه رسانههای تصویری در چهاردهمین مرحله از توزیع خود فیلم سینمایی شور شیرین را وارد سبد محصولات نمایش خانگی کرد به گزارش خبرگزاری فارس DVD فیلم سینمایی شورشیرین به کارگردانی جواد اردکانی برای مخاطبان بزرگسال وارد شبکه ن-