تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820317150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای امکان‌پذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای امکان‌پذیر است
"ویلیام کوانت" کارشناس ارشد اندیشکده بروکینگز گفت: با توجه به این که خلاء های بسیاری در مذاکرات هسته ای پر شده، دستیابی به توافق نهایی در آینده نزدیک امکان پذیر است.
آفتاب: "ویلیام بی کوانت " کارشناس ارشد بخش سیاست های خارجی اندیشکده بروکینگز در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: اگرچه این منافع آمریکا و ایران در منطقه دقیقا با یکدیگر منطبق نیستند، اما با هم اشتراکاتی دارند.


وی افزود: برای مثال دولت جدید عراق مورد حمایت هردو کشور است و هر دو در مقابله با گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند که به همین دلیل هر دو به طور فعال با کردهای عراقی همکاری می کنند.


این کارشناس باسابقه آمریکای که در زمان "نیکسون" و "کلینتون" روسای پیشین آمریکا در شورای امنیت ملی این کشور حضور داشت، افزود: منافع و اهداف مشترک بسیاری میان تهران و واشیگتن در منطقه وجود دارد، اما در زمان حاضر این منافع حول محور عراق و سوریه دور می زند که البته همواره به این محدود نخواهد بود.


وی افزود: در زمان کنونی بزرگترین هدف مشترک دو کشور مقابله و نابودی داعش است اما برقراری ثبات و آرامش منطقه چیزی است که هردو کشور به دنبال آن هستند.


کوانت گفت: به همین دلیل آمریکا از تحولاتی مثل دیدار وزیر امور خارجه ایران با همتای سعودی خود و سایر رویدادهای از این قبیل با خرسندی استقبال می کند.


کارشناس ارشد اندیشکده بروکیگز در ادامه با بیان این که دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران آرزوی همه است، گفت: اما همین که دکتر ظریف با جان کری دیدار و گفت وگو کرد خود قدم مثبت و امیدوار کننده ای است.


کوانت اظهار کرد: با وجود آن که همه منتظر دیدار روسای جمهور دو کشور هستند، اما هردو آن ها به دلیل فشار های سیاسی داخلی چندان اشتیاقی به این که با شتاب تمام با یکدیگر ملاقات کنند، نشان نمی دهند.


وی افزود: گرچه من فکر می کنم اگر یک روز این اتفاق بیافتد هردو آن ها متوجه خواهند شد که می توانند در زمینه های بسیار گسترده با هم به تبادل نظر بپردازند.


کوانت در مورد مذاکرات هسته ای و احتمال به نتیجه رسیدن این مذاکرات در محدوده زمانی معین گفت: به نظر من رسیدن به توافق ممکن است و دلیل آن هم این است که بسیاری از خلاء های مربوط به موضوعات اصلی در این مذاکرات تا کنون پر شده و اختلافات به حداقل رسیده است.


وی افزود: تجربه ثابت کرده است که مرحله نهایی هر مذاکره ای دشوار ترین مرحله است و دلیل آن هم این است که هر دو طرف در این مرحله سعی می کنند به یک جمع بندی از آنچه به دست آورده اند و قرار است به ملت های خود ارائه دهند، برسند و حساب کنند که این نتایج چه بازتاب و واکشنی در کشورهایشان خواهد داشت.


وی یاد آور شد، گرچه در ایران نیز نا همواری هایی بر سر راه دکتر روحانی برای ارائه نتایج تلاش های خود به مردم این کشور وجود خواهد داشت، اما مشکل عمده ای که اوباما با آن روبه رو است، کنگره این کشور است.


کارشناس ارشد اندیشکده بروکینگز گفت: کنگره می تواند به عنوان یک مانع اساسی، روند این مذاکرات و رسیدن به نتیجه مطلوب را در زمان مطلوب دشوار کند.




تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن