تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820439385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع مقدس نقطه عطف تعالی عکاسی در ایران است/ ثبت وقایع جنگ با 400 عکاس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل خدمتی:
دفاع مقدس نقطه عطف تعالی عکاسی در ایران است/ ثبت وقایع جنگ با 400 عکاس
اردبیل – خبرگزاری مهر: عکاس اردبیلی معتقد است دفاع مقدس نقطه عطف تعالی و رشد عکاسی به ویژه عکاسی مستند در کشور است.



به گزارش خبرنگار مهر، جاوید خدمتی ظهر پنج شنبه در کارگاه عکاسی «جنگ در قاب زمان» به تاریخ پر فراز و نشیب عکاسی مستند در کشور تاکید کرد. وی افزود: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دو جریان مهم تاریخی نقطه عطفی در رشد و تعالی عکاسی مستند ایران شده و مسیر عکاسی مستند ایران را تغییر دادند. خدمتی معتقد است جنگ هشت ساله از هر نظر حتی از نظر پوشش خبری در رسانه های جهان نابرابر بود و به همین دلیل عکاسان جنگ به تنهایی بیشترین بار انعکاس خبر جنگ و آثار آن را بر دوش کشیده اند. این عکاس با تقسیم عکاسان دفاع مقدس به سه دسته تصریح کرد: دسته اول عکاسانی بودندکه در خبرگزاری ها و رسانه های رسمی داخلی و صدا و سیما مشغول بودند و با توجه به موقعیت حرفه ای و شغلی خود از تمام جوانب جنگ، اعم از شهرها و پشت جبهه و اعزام نیروها و خط مقدم و حتی عملیات ها عکاسی می کردند.  وی ادامه داد: دسته دوم عکاسانی بودند که عکاس نبودند و هیچگونه تجربه و دانش عکاسی نداشتند ولی بنا به احساس وظیفه در جنگ عکاسی می کردند و در طول جنگ، تبدیل به عکاسان زبده ای شدند. خدمتی تاکید دارد که این گروه از آنجا که بیشترین حضورشان در خط مقدم و عملیات ها بود، بهترین لحظات جنگ را ثبت کرده اند و از نظر انتقال حس و روح جنگ موفق تر بودند. وی معتقد است دسته سوم  هم رزمندگانی بودند که با خود دوربین شخصی به جبهه برده بودند و صرفا برای ثبت عکس یادگاری عکاسی می کردند. گذشت زمان، خیلی از این عکس ها را با ارزش کرد. خدمتی با اذعان به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس، نزدیک به 400 عکاس حرفه ای و خودآموخته، واقعه جنگ را ثبت و ضبط کردند، بیان داشت: از این میان عکس های کمی منتشر شده است. وی با بیان اینکه عکاسی دین خود را به جنگ به خوبی ادا کرده و صدای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده تاکید کرد: در عین حال در حوزه حفظ و نشر، حق این هنر هنوز ادا نشده است و عکاسان جنگ چندان مورد حمایت قرار نگرفته اند. سوژه عکاسی جنگ محدود به جبهه نیست در ادامه مدرس عکاسی استان با بیان  تعاریفی از عکاسی جنگ در جهان تصریح کرد: عکاسی جنگ شاخه‌ای از عکاسی‌ است که به ثبت تصاویر از درگیری‌های مسلحانه و زندگی در مناطق جنگ‌زده می‌پردازد. داور علایی افزود: عکاسی جنگ به مردم کمک می‌کند تا عمق یک فاجعه ی جنگی را که از طریق نوشتار قابل انتقال نیست درک کنند. وی با تاکید به اینکه سوژه‌های عکاسی جنگ می‌توانند خارج از محدوده ی جبهه یک جنگ نیز باشند، اضافه کرد: ثبت تصاویر ویرانه‌های به‌جامانده از جنگ و لطمات انسانی نیز در حوزه ی همین عکاسی قرار دارد. علایی هدف اصلی عکاسی جنگ را به ‌تصویرکشیدن چهره ی انسانی دانست و بیان داشت: در این موضوع انسان به هر شکل درگیر این نزاع و درگیری است؛ خواه یک سرباز خسته باشد خواه یک کودک غمگین.      


۱۳۹۳/۷/۳ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن