تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821094345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناوشکن دماوند بزودی به ناوگان دریایی ایران در دریای خزر ملحق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ناوشکن دماوند بزودی به ناوگان دریایی ایران در دریای خزر ملحق می شود
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: ناوشکن دماوند بزودی به ناوگان دریایی ایران در دریای خزر ملحق خواهد شد.
به گزارش نامه‌نیوز امیر سرتیپ "خرداد حکیمی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر مشکل امنیتی خاصی در دریای خزر نداریم و نیروهای مسلح مقتدر کشور در همه دریاها و آب های کشور حضور دارند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح قوی برای یک کشور ضامن تامین حدود آن کشور و تامین امنیت برای مرزهای آن است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، درباره توانمندی های این دانشگاه و استفاده نیروی دریایی از این ظرفیت، گفت: در تمام کارگاه های نظامی و دفاعی ما در نیروی دریایی بیشترافسران و درجه داران فنی دانش آموخته این دانشگاه هستند و این دانشگاه نقش تعیین کننده ای در تربیت نیروی متخصص در نیروی دریایی دارد.

وی تصریح کرد: در این دانشگاه پژوهشکده دایر شده و اکنون نخستین ناشر کتب دانشگاهی هستیم و در رشته کارشناسی ارشد نیز آمادگی جذب دانشجو در دو رشته داریم.

امیر سرتیپ حکیمی تصریح کرد: تاسیس مرکز رشد غرب مازندران از دیگر برنامه های این مجموعه است که زمین مورد نیاز برای این منظور نیز تامین شده و امیدواریم مسوولان استان کمک کنند تا این مرکز دایر شود.

وی با اشاره به سطح بالای علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه زمانی تاسیس شده که افسرانی که در کشورهای مختلف آموزش دیده بودند با بومی سازی تجربیات خود توانستند وضعیت علمی خوبی را در این دانشگاه ایجاد کنند.

امیر سرتیپ حکیمی با اشاره به پایه قوی علمی این دانشگاه، افزود : این دانشگاه مجهزترین دانشگاه علوم دریایی کشور و حتی در منطقه غرب آسیا است.

* نیروی دریایی با حضور مقتدر در عرصه بین المللی آماده مقابله با هر تهدیدی است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: نیروی دریایی آماده مقابله باهرگونه تهدیدی است.

امیرسرتیپ " خرداد حکیمی" افزود : نیروی دریایی با توانمندی هایی که ایجاد کرده و با آموزش هایی که در دانشگاه امام خمینی (ره) ارایه می دهد در عرصه بین المللی و آبراه های دوردست حضوری مقتدر دارد.

وی تصریح کرد: سی و یکمین ناوگروه نیروی دریایی امروز در آب های آزاد مشغول ماموریت است و اکنون حتی به کمک کشتی های کشورهای دیگر می رود.

امیر سرتیپ حکیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص راهبردی بودن نیروی دریایی، اظهار داشت: هرگونه عملکرد نیروی دریایی بر مجموعه کشور اثرگذار است.

وی با اشاره به اهتمام نیروی دریایی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، گفت: اصلی ترین اهتمام نیروی دریایی ساخت تجهیزات جدید و ارایه آموزش های جدید به نیروهاست.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) تاکید کرد: برغم تحریم های ظالمانه، پیشرفت های نیروی دریایی ادامه داشته و با ایجاد نیروی بازدارندگی برای ایران به خودکفایی دست یافته است.

وی با اشاره به استقرار امنیت و ثبات در کشور، این امنیت را حاصل جانفشانی نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج دانست و گفت: برغم ناآرامی های گسترده در منطقه هیچ کس نتوانسته که امینت ما را تهدید کند و قومیت های مختلف امروز در امنیت کامل در کنار هم زندگی می کنند.

امیر سرتیپ حکیمی افزود : اعزام ناوگروه به آب های دوردست کاری دشوار است که تنها کشورهای معدودی در جهان توانایی آن را دارند و این اعزام ها باید با پشتیبانی های گسترده صورت گیرد و اکنون نیروی دریایی حضوری موفق در آب های بین المللی دارد.

وی نیروی انسانی را مهم ترین عامل در موفقیت نیروی دریایی دانست و گفت: این نیروی انسانی است که به تجهیزات روح داده و آنها را به کار می گیرد و برخی کشورهای منطقه هم تجهیزات پیشرفته ای دارند اما توانایی استفاده از آن را ندارند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) همچنین اظهار داشت : ارتش ایران، مردمی است و از دل مردم ایران برخاسته و تامین کننده عزت و سربلندی ملت ایران است.

وی با گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره هزاران شهید و ایثارگر در این دوران پرافتخار، گفت: برغم کمک های مالی و تسلیحاتی قدرت های بزرگ و 37 کشور به رژیم عراق، نیروهای مسلح شکست بزرگی را نصیب رژیم بعث عراق کرده و آنها را از تجاوز به کشورمان پشیمان کردند.

امیر سرتیپ حکیمی اظهار داشت : ارتش عراق خود را پنجمین ارتش قدرتمند جهان می دانست اما خواب صدام برای تصرف سه روزه ایران تعبیر نشد و گوشمالی سنگینی در 8 سال دفاع مقدس از سوی نیروهای مسلح ایران چشید و به اشتباه خود در حمله به ایران پی برد.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس بویژه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و موضوع تامین امنیت صادرات نفت ایران، گفت: در 2850 روز جنگ به همین میزان جزیره خارک که محل اصلی صادرات نفت ایران بود، بمباران شد اما تا پایان جنگ با تلاش های نیروی هوایی و دریایی ارتش صادرات نفت در آن شرایط خطرناک قطع نشد و بالعکس نیروهای ما با تصرف و انهدام اسکله های الامیه و البکر عراق صادرات نفت عراق را کاهش دهند.



منبع: ایرنا


۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن