تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815980899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علل کبد چرب غیرالکلی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: علل کبد چرب غیرالکلی
با توجه به این‌که مقاومت انسولینی، چاقی و التهاب ناشی از آن، مهم‌ترین عوامل در ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند، مداخلات شیوه زندگی از قبیل رژیم غذایی متعادل و فعالیت فیزیکی منظم به منظور کاهش وزن و درمان این بیماری بسیار مورد توجه است.
به گزارش نامه نیوز ، آیدا مالک‌مهدوی، کارشناس ارشد تغذیه در روزنامه شهروند نوشت: بیماری کبدچرب غیرالکلی متشکل از اختلالات و جراحت‌های کبدی است که طیف آن از استئاتوز ساده تا استئاتوهپاتیت غیرالکلی، فیبروز و سیروز کبدی گسترده است. این بیماری طی ٢٥‌سال اخیر گسترش چشمگیری داشته و شیوع کلی آن ١٠ تا ٢٤‌درصد است. در حال حاضر نیز رایج‌ترین علت ناهنجاری در تست‌های کبدی در بزرگسالان و ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی به شمار می‌رود. علت این بیماری تجمع بیش از حد اسیدهای چرب و تری‌گلیسیریدها در بافت پارانشیم کبدی است. این بیماری به دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود که علت اولیه آن سندرم متابولیک است و از علل ثانویه آن می‌توان به مصرف داروهای مختلف مانند آمیودارون، گلوکوکورتیکوئیدها و ایزونیازید، اعمال جراحی گاستروپلاستی و... اشاره کرد. با توجه به این‌که مقاومت انسولینی، چاقی و التهاب ناشی از آن، مهم‌ترین عوامل در ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند، مداخلات شیوه زندگی از قبیل رژیم غذایی متعادل و فعالیت فیزیکی منظم به منظور کاهش وزن و درمان این بیماری بسیار مورد توجه است.


محدودیت متوسط کالری به میزان تقریبا ١٠٠ تا ٥٠٠ کیلوکالری در روز که به واسطه کاهش در اندازه سهم‌های غذایی قابل حصول است، منجر به کاهش وزن می‌شود. کاهش وزن به‌ویژه منجر به کاهش معنی‌دار در شیوع سندرم متابولیک می‌شود و با بهبودی چشمگیر استئاتوز، التهاب و فیبروز کبدی همراه است. 
کاهش میزان چربی کل مصرفی می‌تواند کاهش در لیپمی (افزایش چربی خون) پس از غذا و همچنین کاهش اختلالات مرتبط با متابولیسم لیپیدها را سبب شود. در این‌باره مصرف اسیدهای چرب غیراشباع و استفاده منابع غذایی همچون روغن زیتون به جای غذاهای غنی از اسیدهای چرب اشباع مانند گوشت و فرآورده‌های لبنی پرچرب مورد تأکید است. اسیدهای چرب اشباع دارای اثرات زیان‌آور و مخربی بر عملکرد کبد هستند و سبب افزایش مقدار لیپوپروتئین با دانسیته پایین در خون می‌شوند.


دریافت اسیدهای چرب امگا٣ با تأثیر بر عوامل متابولیکی و همچنین از طریق مکانیسم‌های مستقلی که مرتبط با اثرات آنتی‌آریتمیک است، سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی - عروقی می‌شود. اسید لینولنیک نیز که منبع غذایی اصلی آن گردو است، سبب بهبودی در پروفایل لیپیدی خون می‌شود. دریافت کربوهیدرات‌های دارای فیبر بالا از طریق میوه‌ها و سبزی‌های تازه، حبوبات و غلات دارای اثرات مفیدی بر حساسیت انسولینی و مارکرهای لیپیدی است. کاهش در میزان کل کربوهیدرات‌ها به‌ویژه قندهای ساده سبب کاهش میزان استیل CO-A در کبد و در نتیجه سبب کاهش ساخت چربی می‌شود. کاهش در سنتز اسیدهای چرب نیز به پیشگیری از تجمع بیش از حد چربی کل در کبد منجر می‌شود. همچنین توصیه می‌شود بیماران از مصرف نوشیدنی‌های حاوی جوش‌شیرین (سودا) و سایر نوشیدنی‌های شیرین خودداری کنند.


وی گفت: رژیم‌های غذایی که دارای مقدار کربوهیدرات و اسیدهای چرب اشباع کمی بوده اما دارای میزان بالای پروتیین هستند، اثرات مفیدی در کاهش علایم سندرم متابولیک از قبیل اثر بر حساسیت انسولینی و چربی‌های خون دارند.




۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن