تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814790465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيروزي دفاع مقدس با تاسي به رهبري، ايثار مردم و اعتقادات محقق شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۲۲ب.ظ)
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي: پيروزي دفاع مقدس با تاسي به رهبري، ايثار مردم و اعتقادات محقق شد نماينده ولي‌فقيه، معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به نقش رهبري، مردم، اعتقادات در پيروزي هاي دوران دفاع مقدس، گفت: دشمنان جمهوري اسلامي ايران از هر دري که وارد شده اند با شکست روبه رو شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي شهيدي صبح امروز سه شنبه يکم مهر 93 با حضور در همايش "نقش صنوف در 8 سال دفاع مقدس" با سلام به ارواح شهدا و ايثارگران که مايه آزادي و افتخار ايران هستند، گفت: در قرآن قانوني کلي و عمومي وجود دارد که سرنوشت ساز، حرکت آفرين و هشدار دهنده است و مطابق با آن خدا به مردم اعلام کرده که مقدرات مردم به دست خودشان رقم مي خورد؛ يعني چه تحول و چه ذلت به انتخاب مردم بستگي دارد.
وي با اشاره به اينکه انقلاب ها در هر جاي دنيا، حاصل به پا خاستن مردم بوده که باعث تغيير سرنوشت خود شده اند، افزود: در کشور ما هم انقلاب به وجود آمده با رهبري امام(ره) و خواست مردم به پيروزي رسيد؛ آن هم در دوره اي که جهانيان در اختيار دو ابرقدرت يعني شوروي و آمريکا بودند، اما امام(ره) با شعار "نه شرقي، نه غربي" موجبات پيروزي جمهوري اسلامي را فراهم کرد.
نماينده ولي‌فقيه با اشاره به اقدامات دشمنان از آغاز پيروزي انقلاب، خاطرنشان کرد: معلوم بود که توطئه ها از بدو تشکيل جمهوري اسلامي ايران آغاز خواهد شد که مسايلي همچون، مسئله عرب، قائله سيستان و بلوچستان، کردستان، ترورها، انفجارها و غيره از آن جمله بود و در نهايت، آخرين حربه دشمن جنگ تحميلي بود که 31 شهريور عليه ايران آغاز شد و دست دشمناني از شرق و غرب از آستين صدام عفلقي بيرون آمد.
به نقل از روابط عمومي بنياد شهيد، معاون رييس جمهوري در تشريح عواملي که منجر به شکست دشمنان و پيروزي ما در دفاع مقدس شد، گفت: نخستين عامل نقش رهبري بود. امام(ره) رهبري بي نظير بود که پيامبر گونه مردم را هدايت کرد و نقش آفرين موفقيت شد، چراکه مردم به دليل علاقه اي که به ايشان داشتند از تمامي فرامينش تبعيت مي کردند.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي ادامه داد: عامل دوم مردم بودند که در اين مورد نبايد از نقش اصناف در پيروزي در دفاع مقدس غافل ماند که به خاطر دارم در همان اوايل جنگ جمعي از اصناف و بازاريان به خدمت امام(ره) آمدند و آمادگي بازار تهران را به عنوان پشتوانه جنگ و نيروهاي نظامي اعلام کردند.
وي ضمن بيان اين مطلب که اصناف يقينآ در جبهه ها خدمات فراواني داشتند، اظهار داشت: ما با تکيه به مردم و ايثارگري هاي آنان در جبهه پيروز شديم.
همچنين مساجد نقش به‌سزايي در جمع آوري اجناس و اعزام نيروها به جبهه ها داشتند. مردم نيز از کوچک و بزرگ با شور و اشتياق به جبهه ها مي رفتند و در مقابل دشمنان مي جنگيدند، حتي اسراي ما تا آخرين گلوله جنگيدند و بيشتر آنان پس از مجروحيت به اسارت درآمدند.
وي در توضيح سومين عامل، خاطرنشان کرد: عامل سوم عقيده و اعتقادات ما بود که در جبهه ها مي جنگيد، عقيده اي که روي پيشاني بند رزمندگان با اسماي معصومان(ع) نقش مي بست.
معاون رييس جمهوري در پايان، اظهار داشت: ما با اين 3 عامل بعد از 8 سال به پيروزي رسيديم و جامعه ما امروز هم بايد با اتکا به اين سه عامل، پايداري جمهوري اسلامي ايران را رقم بزند، آنچنان که تاکنون هم همين اتفاق افتاده است و دشمنان از هر دري که وارد شده اند با شکست روبه رو شده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن