تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804971599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام يک ميليون دانش‌آموز دوره دوم متوسطه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۱۸ب.ظ)
اعزام يک ميليون دانش‌آموز دوره دوم متوسطه معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش به جزئيات اردوي راهيان نور دانش‌آموزان در سال تحصيلي ۹۴ - ۹۳ اشاره کرد و گفت:‌ يک ميليون دانش‌آموز دوره دوم متوسطه به همراه ۱۰۰ هزار فرهنگي به مناطق عمليات ۸ سال دفاع مقدس اعزام مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا کفاش، به جزئيات دستورالعمل اجرايي (از مدرسه تا مدرسه) اردوي راهيان نور دانش‌آموزان در سال تحصيلي 94-1393 پرداخت و اظهار داشت: اردوي راهيان نور، بازخواني و احياي فرهنگ حماسه و ايثارگري ملتي است که با تمسک مطلق به نيروي الهي و پيروي محض از ولايت فقيه توانستند استدلال‌هاي آزموده را باطل و امروز مسئله‌آموز مظلومين در همه جهان باشند؛ در اين عرصه نقش دانش‌آموزان به لحاظ تعدد 550 هزار نفري در جبهه‌ها و تعداد 36 هزار شهيد در تاريخ زرين ايران اسلامي، ماندگار و بي‌بديل است.
وي ادامه داد: امروز بر عهده ماست که در مقابله با جنگ نرم دشمنان، اقدامات شايسته و مؤثر به منظور تعميق ارزش‌ها و باورهاي گروه آسيب‌پذير اين تهاجم يعني نوجوانان برداريم که مهمترين و اثربخش‌ترين گام، توجه همه‌جانبه به فرهنگ و ميراث دفاع مقدس است و زمينه آشنايي و ارتقاي نگرش دانش‌آموزان را نسبت به ارزش‌هاي اسلام و حماسه‌آفريني‌هاي رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس فراهم کنيم.
کفاش با بيان اينکه نسل آينده‌ساز انقلاب اسلامي با شناخت اين اکسير حيات‌بخش همچون سربازي فداکار در ميادين موردنياز جمهوري اسلامي فداکاري نموده و با بصيرتي ولايي چالش‌هاي علمي و فرهنگي کشور گره‌گشايي شده و سند چشم‌انداز کشور علمي و قابل لمس مي‌شود، گفت: به منظور ارتقاي اثربخشي اردوهاي راهيان نور دانش‌آموزان فرايند اجرايي و اقدامات عملي در قالب دستورالعمل زيارت با معرفت (از مدرسه تا مدرسه) ابلاغ شده است.
وي با بيان اينکه يک ميليون نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه (سال اول تا پيش‌دانشگاهي) به همراه 100 هزار نفر از فرهنگيان به مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس اعزام مي‌شوند، گفت: اهداف اين سفر شامل «آشنا نمودن نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا با توجه به مقتضيات زمان»، «القاي حس خودباوري و اعتماد به نفس، مسئوليت‌پذيري با تأکيد بر الگوهاي دانش‌آموزي سال‌هاي دفاع مقدس»، «تجديد خاطرات حماسه‌هاي رزمندگان غيور اسلام و دستاوردهاي دوران دفاع مقدس»، «زنده نگاه داشتن نام و ياد شهدا، ايثارگران و تحکيم پيوند ارزشي و فرهنگي نسل جوان»، «مقابله با جنگ نرم دشمن از طريق الگودهي و معرفي جلوه‌هاي عيني ايثار، مقاومت و شهادت»، «تبيين عزت، عظمت و اقتدار ملت ايران در برابر استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جنايتکار و سرسپردگان منطقه‌اي آنها» و «بيان آداب فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نوجوان» است.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در اين سفر معنوي بازديد وآشنايي با مناطق عمليات 8 سال دفاع مقدس، اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و معرفي الگوهاي ايثار و شهادت توسط راهيان و مربيان با تجربه و توانمند آنها، تبيين شيوه‌هاي جنگ نرم و دخالت بيگانگان در امور داخلي کشور و برگزاري مراسم معنوي مسابقات فرهنگي در طول سفر صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند دوره دوم متوسطه در اين طرح شرکت مي‌کنند، گفت: از تاريخ اول مهر ماه تا 7 مهر ماه تمهيد مقدمات ثبت‌نام و سازماندهي دانش‌آموزان انجام مي‌شود و پس از آن از روز چهارشنبه 15 مهر ماه امسال تا 15 شهريورماه سال آينده برابر جدول زمانبندي که از سوي فرمانده قرارگاه مرکزي راهيان نور سپاه و بسيج ابلاغ مي‌شود، اردوها انجام مي‌شود.
کفاش اضافه کرد:‌ محل برگزاري اردوهاي راهيان نور در مناطق 7 گانه راهيان نور کشور شامل آذربايجان غربي، کردستان، کرمانشاه، ايلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان است و البته در تاريخ يک هفته قبل از برگزاري امتحانات ترم اول از اعزام دانش‌آموزان خودداري مي‌شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در خصوص اقدامات اجرايي در حين اعزام دانش آموزان گفت:‌ رعايت اصول ايمني و مراقبت از دانش‌آموزان شرط اول است و بر اين اساس رعايت دستورالعمل ايمني صادره از سوي بازرسي سازمان بسيج مستضعفين، رعايت دستورالعمل اردو و بازديد آموزش و پرورش مورخ آبان 82 مدنظر است؛ ضمن اينکه مسئوليت ايمني هر اتوبوس بر عهده فرمانده گروهان و يا مدير مدرسه مربوطه است و بهره‌گيري از سامانه ريلي در اولويت است.
وي اضافه کرد: بازرسي و کنترل اتوبوس‌ها قبل از اعزام توسط مسئولين آماد و ترابري سپاه استان و سرپرستي شرکت اتوبوسراني در خصوص وضعيت ظاهري و نظافت داخل اتوبوس، سلامت موتور، لاستيک‌ها، بستر گرمايشي و سرمايشي، سيستم صوتي و تصويري، آبسردکن و ... با دقت انجام مي‌شود و توجيه مسئولين کاروان‌ها نيز مبني بر اينکه هيچ دانش‌آموزي حق خروج از کاروان را از مبدا تا مقصد و بالعکس تحت هيچ شرايطي نداشته، صورت مي‌گيرد.
کفاش با بيان اينکه در هنگام اعزام دانش آموزان به اردوي راهيان نور مراسم بدرقه پيش‌بيني شده است، گفت: تعيين مکاني مقدس در شهر براي اجراي بدرقه کاروان، فضاسازي فرهنگي در شهر، دعوت از جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و خانواده دانش‌آموزان جهت شرکت در بدرقه، اجراي ويژه‌ برنامه‌هاي فرهنگي، آذين‌بندي مکان برگزاري مراسم، عبور دادن دانش‌‌آموزان از زير قرآن، ارائه بسته‌هاي فرهنگي در بين دانش‌آموزان و مستندسازي مراسم با فيلمبرداري و عکس، از نمونه برنامه‌هاي مراسم بدرقه است.
وي به برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي دانش‌آموزان در مسير حرکت تا اردوگاه اشاره کرد و بيان داشت: تلاش مي‌شود حتي‌المقدور در هر اتوبوس يک کتابخانه کوچک شامل تعدادي کتاب با محتواي دفاع مقدس پيش‌بيني شود.
کفاش اضافه کرد:‌ در طول مسير راوي همراه، ضمن بيان خاطرات، کليات دفاع مقدس اعم از تاريخ شروع و پايان جنگ و مناطق مورد اشغال توسط دشمن، جنک شهرها، به کاربردن سلاح شيميايي توسط دشمن، نقش آمريکا در حمايت از رژيم بعث و غيره را توضيح مي‌دهد و البته سرودهاي دانش‌آموزي و انقلابي و مسابقات فرهنگي براي دانش‌‌آموزان پيش‌‌بيني شده است.
وي با بيان اينکه تزئين اتوبوس‌ها به تصاوير شهدا و تمثال مبارک حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري و سخنان آن بزرگواران در خصوص دفاع مقدس مد نظر است، اظهار داشت: به منظور ايجاد حس مسئوليت‌پذيري و تحقق نظم جمعي در طول مسير سعي مي‌شود امورات اردو بيشتر به دانش‌آموزان واگذار شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش به اقدامات اجرايي در مناطق عملياتي اشاره کرد و گفت:‌ هنگام ورود دانش‌آموزان به مناطق عملياتي دانش‌آموزان بعد از پياده شدن از خودروها، با عبور از زير دروازه قرآن وارد زائرسراها مي‌شوند و به هنگام ورود به زائرسراها دود کردن اسپند و خير مقدم‌گويي از طريق خادمين و راديوي اردوگاه صورت مي‌گيرد.
وي اضافه کرد: در برنامه عمومي فرهنگي، برنامه‌هاي نماز به صورت متمرکز، آموزش احکام نوجوانان به صورت نکته‌اي و مختصر بين دو نماز، ارائه برنامه‌هاي فرهنگي شامل پرده‌خواني با نگاه بصيرتي، پخش فيلم دفاع مقدس،‌ مراسم شب خاطره، بازديد از نمايشگاه و برنامه‌هاي جانبي اجرا مي‌شود.
کفاش افزود:‌ برگزاري ورزش صبحگاهي و برگزاري مراسم صبحگاه مشترک همراه با قرائت قرآن، سرود ملي و برافراشتن پرچم جمهوري اسلامي ايران با گراميداشت ياد و خاطره 36 هزار شهيد دانش‌آموز به ويژه شهيدان ناهيد فاتحي کرجو و بهنام محمدي و قرائت فرازي از وصيت‌نامه يک شهيد انجام مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن