تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820404460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر عروسکی با پشتوانه‌ی فرهنگ، سفیری در جوامع بین المللی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: علی جنتی در اختتامیه‌ی پانزدهمین جشنواره‌ی بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک مطرح کرد؛
تئاتر عروسکی با پشتوانه‌ی فرهنگ، سفیری در جوامع بین المللی است
تئاتر عروسکی با پشتوانه‌ی فرهنگ، سفیری در جوامع بین المللی خواهد بود و حضور عروسک‌ در کنار بچه‌ها، این دوره از جشنواره را دوست داشتنی تر کرده است.


به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه‌ی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی و مرضیه برومند دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.
 
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن خیر مقدم به رئیس میراث فرهنگی اظهار داشت: عروسک‌‌ها نماد مردمان این جهان،‌ و ذهن ما جلوه‌گاه آمد و شد این عروسک‌ها هستند که همواره در زندگی ما حضور داشتند و آن عروسک‌هایی را که بیشتر دوستشان داریم، اسرارمان را در بازی‌ها به آن‌ها می‌گفتیم.
 
وی ادامه داد: عروسک‌ها نماد روشنی از واقعیت هستند و چون در ماسک‌های تئاتری جان می‌گیرند، سخنان آن‌ها برای مردم از دل برآمده، چرا که ابراز واقعیت بودن و نشان می‌دهد زندگی با سختی و آسانی در جریان است.
 
جنتی تصریح کرد: درسی که از این نماد‌های عروسکی می‌آموزیم، تلاش برای هم زیستی، خستگی ناپذیری، مغرور نبودن و در نهایت انسان شدن و انسان زیستن است.
 
وی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که جشنواره‌ی امسال موفق بوده و هنرمندان پر تلاش این جشنواره را میزبانی کردند.
 
جنتی گفت: از دست اندر کاران و معاونت هنری می‌خواهم که برنامه‌های این جشنواره در طول سال جریان داشته باشد.
 
وی تئاتر عروسکی را پشتوانه‌ی فرهنگ خواند و بیان کرد: تئاتر عروسکی با پشتوانه‌‌ی فرهنگ، سفیری در جوامع بین المللی خواهد بود و این موضوع تلاشی می‌خواهد تا تئاتر نقش خود را ایفا کند.
 
جنتی خاطرنشان کرد: حضور عروسک‌های پاک در کنار بچه‌ها این دوره از جشنواره را دوست داشتنی تر کرده است و ضمن سپاسگذاری از مرضیه برومند و هنرمندان،‌ امیدوارم تجربه‌ی امسال توشه‌ای برای راه آینده باشد.
 
گفتنی است این مراسم با اجرای نگار استخر و با حضور هنرمندان بسیاری از جمله ایرج راد، بهرام شاه محمد لو، هادی مرزبان، حمید جبلی، مهتاب کرامتی، منیژه حکمت و ... برگزار شد.
 
همچنین هنرمندانی با اجرای موسیقی فضای این مراسم را پر نشاط تر کرده بودند.
 

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن