تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنج های وارداتی تعادل بازار برنج داخلی را مختل می سازد/ لزوم افزایش میانگین برداشت محصول در واحد سطح


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان کوچکی نژاد:
برنج های وارداتی تعادل بازار برنج داخلی را مختل می سازد/ لزوم افزایش میانگین برداشت محصول در واحد سطح
رشت – خبرگزاری مهر: نماینده مردم رشت و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: برنج های وارداتی تعادل بازار برنج های مرغوب داخلی را مختل و صدمات شدیدی بر پیکره کشاورزی کشور به ویژه استان های شمالی وارد می سازد.



به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان افزود: با اتمام برداشت برنج توجه به بازرگانی این محصول در اولویت اساسی است از اینرو می طلبد مسئولان به این مهم توجهی جدی داشته باشند. وی همچنین عدم خرید برنج کشاورزان از سوی دولت و همینطور  قرار گرفتن برنج های خارجی در  سبد کالاها اشاره کرد و اظهارداشت: از شالیکاران باید حمایت اصولی انجام شود.  نماینده مردم رشت و نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: میزان برداشت شلتوک برنج در برخی از کشورها بین 8 تا 10 تن در هکتار رسیده است ولی در گیلان و مازندران هنوز میانگین برداشت  3 تا 4 تن در هکتار است. وی افزود: یک رقم برنج به نام " گوهر " در مرکز تحقیقات برنج کشور  تولید شد اما دارای ضعف های بود که انتظار می رفت این ضعف ها رفع و دوباره در چرخه تولید زارعان قرار گیرد  ولی متاسفانه اقدامی در این زمینه انجام نشد. کوچکی نژاد تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در بخش تحقیقات و افزایش محصول در واحد سطح باید تلاش جهادی داشته باشد. وی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه دو میلیون و 400 هزار تن برنج در کشور تولید می شود و تنها باید  600 تا 700 هزار تن برنج در سال به کشور وارد شود. نماینده مردم رشت و نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه افزون بر یک میلیون تن برنج در سال وارد کشور می شود که باید مسئولان جلوی این واردات بی رویه را سد کنند چرا که  تعامل بازار برنج داخلی را  مختل می سازد. وی یادآور شد: دولت بر اساس قانون سه ماه قبل و سه ماه بعد از تولید برنج حق ندارد هیچ گونه برنج وارداتی در کشور توزیع کند چرا که بازار برنج داخلی با افت شدید مواجه می شود.


۱۳۹۳/۶/۲۹ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن