تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809783012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهار اضطراب جدایی در کودک و والدین


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مهار اضطراب جدایی در کودک و والدین
از چالش‌های روحی که بسیاری از کلاس اولی‌ها در روزهای نخستین ورود به مدرسه و حتی پیش از این، با آن روبه‌رو هستند، ترس و اضطراب است که بویژه در‌باره کودکانی که به مهدکودک نرفته‌اند یا وابستگی شدیدی به والدین و بخصوص مادر خود دارند به شکل حادتری دیده می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، جالب آن‌که چنین اضطرابی فقط شامل فرزندان نمی‌شود، بلکه در بسیاری موارد این نگرانی‌ها و ترس‌ها ناشی از خود والدین است. بعلاوه چنین نگرانی‌هایی برای والدینی که بیش از حد به فرزند خود وابسته هستند مشکلات بیشتری را به دنبال خواهند داشت.

برای برخی کودکان ورود به مدرسه نه‌تنها اولین تجربه استقلال آنان، بلکه نخستین تجربه اضطراب جدایی از والدین نیز محسوب می‌شود. برای آماده کردن چنین کودکانی لازم است والدین مدتی قبل از آغاز مدارس، فرزند خود را برای ورود به مدرسه از لحاظ روحی و روانی آماده کنند. بی‌شک ایجاد حس مثبت نسبت به مدرسه و دوستان مدرسه‌ای می‌تواند در تشویق کودک برای رفتن به مدرسه بسیار موثر باشد.

یکی از نکاتی که در چنین شرایطی باید به آن توجه داشت آماده کردن کودک برای جدایی از خانه و خانواده قبل از آغاز سال تحصیلی است. بر این اساس، می‌توان از سپردن کودک به بستگان درجه یک و افراد مطمئن شروع کرد.

همچنین لازم است والدینی که فرزندان بسیار حساس و وابسته دارند، معلم و اولیای مدرسه را از همان ابتدای سال تحصیلی از شرایط روحی فرزند خود آگاه کنند تا برخورد خاصی، بویژه از سوی معلم برای ایجاد حس اطمینان و امنیت خاطر روحی در کودک صورت بگیرد. بررسی‌ها نشان داده است که توجه و محبت معلم طی مدت کوتاهی می‌تواند در کاهش اضطراب و استرس کودک بسیار موثر باشد.

بررسی روان‌شناسان نشان می‌دهد برخی والدین به طور ناخودآگاه با به کار بردن جملاتی «تو را در مدرسه، آدم می‌کنند» یا این که «تو مدرسه از این خبرا نیست که هر غلطی خواستی بکنی» ذهنیت اشتباهی را در فرزندشان نسبت به مدرسه ایجاد می‌کنند و به نوعی او را از مدرسه می‌ترسانند.

در حالی که در ذهن کودک باید تصویر خوشایند و درستی از مدرسه، روابط با معلم و همکلاسی‌ها شکل بگیرد. حتی می‌توان برای رسیدن به این هدف از سیستم تشویق و پاداش استفاده کرد، البته نه به شکلی که کودک شرطی بشود و به خاطر مدرسه رفتنش از والدین جایزه بخواهد، بلکه صرفا باید کودکی که با حفظ استقلال خود و بدون ابراز ناراحتی به مدرسه می‌رود مورد تشویق قرار داد.

از سوی دیگر می‌توان از بازی درمانی یا هنر درمانی یعنی بهره‌گیری از هنر نقاشی یا قصه‌درمانی برای تشویق کودکان برای رفتن به مدرسه و غلبه بر اضطراب جدایی کودک از والدین بهره گرفت. برای این منظور والدین باید قصه‌هایی را طراحی و کودکان اجرا کنند.

براین اساس، کودک و مادر برای خود طی مدت زمان مدرسه وظایفی را در نظر می‌گیرند؛ یعنی کودک به مدرسه می‌رود و مادر آشپزی می‌کند یا به خرید می‌رود و پس از گذشتن زمان مشخصی به دنبال کودک می‌آید.

همچنین ضروری است که کودک را پیش از رفتن به مدرسه با عقربه‌های ساعت نیز آشنا کرد تا بداند که همزمان با قرارگیری عقربه‌ها در جهت خاصی، مادر به دنبالش می‌آید.

بعلاوه هر نوع تاخیر والدین در رفتن به دنبال کودک در پایان ساعت مدرسه باید از طریق آگاه‌سازی اولیای مدرسه به کودک اعلام شود تا از اضطراب وی کاسته شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران


۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن