تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818914289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد اعتیاد در ایلام/ نفوذ مصرف مواد مخدر صنعتی به شهرهای کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
رشد اعتیاد در ایلام/ نفوذ مصرف مواد مخدر صنعتی به شهرهای کوچک
ایلام - خبرگزاری مهر: اعتیاد به عنون یکی از 9 آسیب اجتماعی در استان ایلام شناخته شده و متاسفانه روز به روز در حال گسترش است، این در حالی است که استفاده از مواد مخدر صنعتی نیز بیشتر از قبل به شهرهای کوچکی مثل ایلام وارد شده است.



به گزارش خرنگار مهر، این روزها اعتیاد بلای جان هزاران جوان استان ایلام و دیگر مناطق کشور شده و متاسفانه روز به روز در حال گسترش است و بدتر از آن اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی نیز بیشتر شده است.

اعتیاد یکی از 9 آسیب مهم فرهنگی ایلام

علی گهرسودی مدیر کل فرهنگی و ارشاد استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیش از این پنج آسیب فرهنگی و اجتماعی در استان شناسایی شده بود که به 9 مورد افزایش یافته که این آسیب ها را حجاب و عفاف، ازدواج و طلاق، فساد اداری، ضعف نظام آموزشی، مصرف بی رویه مواد مخدر ، فضای مجازی شبکه های اجتماعی، اینترنت، ماهواره و تهدیدهای احتمالی ناشی از آن، خشونت، حاشیه نشینی و اعتیاد هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: شناسایی و ارائه این آسیب ها به منزله وجود بحران در استان نیست چراکه برخی از این آسیب ها در مقایسه با استاندارد کشوری از درصد پایین تری برخوردارند.

وی بیان داشت: نباید پایین بودن درصد این آسیب‌ها موجب بی‌ توجهی به آنها شود و به همین دلیل این آسیب‌ها مطرح و در دستور رسیدگی قرار گرفته‌اند.

سند جامع پیشگیری از اعتیاد در ایلام

رضا صادقیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل سازمان های مردم نهاد باید صورت بگیرد .

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان ایلام تلاش کرده از تمامی ظرفیت های موجود برای پیشگیری و مبارزه با این مواد خانمان سوز استفاده کند.

وی ادامه داد: آشنایی خانواده ها با مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر در قالب برنامه های آموزشی و فرهنگی در اولویت کاری شورای هماهنگی مواد مخدر قرار دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: سند جامع پیشگیری از اعتیاد در ایلام تدوین شده است که 12 دستگاه اجرایی استان در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند، در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد که محوریت مبارزه با مواد مخدر در استان ایلام این سند بوده و اعتبارات تخصیص یافته در استان در راستای این سند است و اعتبارات به نسبت سال گذشته یک میلیارد ریال افزایش یافته است. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با تاکید بر اینکه تا مردم پای کار نیایند و فرهنگ سازی لازم صورت نگیرد، اهداف این حوزه محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای پیشگیری و مبارزه با این پدیده برای خانواده‌ها و عموم مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌ها با توجه به ماموریتی که دارند نیاز به هزینه اعتبار در این حوزه ندارند و فقط مدیریت درست و جهادی لازم دارند، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان این حوزه نباید دست کم گرفته شود.

طرح جامع پیگشیری از اعتیاد نیازمند اعتبار

شهریار مهردادی مدیر کل بهزیستی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اعتیاد، طلاق و خودکشی را سه آسیب اجتماعی استان عنوان کرد و یادآور شد: این دستگاه تمام توان خود را برای مقابله و پیشگیری از این آسیب ها بکار خواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین از اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد و مصون سازی کودکان و نوجوانان و ارتقا سطح آگاهی های والدین با همکاری سازمان بهزیستی کشور و شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

وی گفت: بر اساس بررسیهای علمی و روانشناسی ثابت شده آموزش پیشگیری از اعتیاد قبل از شکل گیری شخصیت کودکان و در سن چهار تا پنج سال اول زندگی لازم و تاثیرگذار است.

این مسئول اعتبارات حوزه فرهنگی و پیشگیری برای مبارزه با مواد مخدر را بسیار اندک توصیف کرد و گفت: این اعتبارات کفاف اجرای برنامه برای فقط 4 هزار نفر را می‌دهد و این در حالی است که برنامه‌ریزی ما برای بیش از 120 هزار نفر در استان ایلام تدوین شده است که با رقم مورد انتظار ما بسیار تفاوت دارد.

 

  مدیر کل بهزیستی ایلام تصریح کرد: برای تکمیل سند جامع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیاز به اعتبارات ویژه است تا بتوانیم با تکمیل و اجرای این سند برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در جامعه به اهداف مد نظر دست یابیم.

مهردادی افزود: بیش از 50 سازمان مردم نهاد در استان در بخش مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که برای استفاده از مشارکت‌ها و خدمات آنان نیز نیاز به اعتبارات است.

مسئله اعتیاد در استان جدی و نیازمند پیگیری است

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام  در گفتگو با مهر نیز گفت: نباید اجازه داد که اعتیاد به مواد مخدر کانون گرم خانواده ایلامی را از هم بپاشد و مسبب آسیب های اجتماعی دیگری مانند بیکاری، سرقت، بزهکاری و... شود.

کلانتری افزود: دشمن اکنون سعی دارد مواد مخدر و اعتیاد را در رنگ و قالب های گوناگون به جوانان عرضه کند که برای مبارزه با این پدیده شوم نیاز به حضور و مشارکت گسترده دستگاه های انتظامی و نظارتی است. وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب های جدی است که پیامدهای بسیار منفی برای جامعه به دنبال دارد و مهمتر از همه اینکه کانون خانواده را از هم فرو می پاشد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری و مبارزه با معضل خانمانسوز اعتیاد نیاز به هم افزایی و همدلی همه دستگاه های اجرایی به ویژه رسانه ها و مراکز آموزشی است.

مواد مخدر صنعتی در ایلام افزایش بافته است

علی محمدی یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروزه استعمال مواد مخدر صنعتی در بین جوانان به نام‌های دیگری شایع شده و مافیای مواد مخدر با فرصت‌طلبی هرچه تمام‌تر وارد این عرصه خطرناک شده و برای رسیدن به نیت شوم خود جوانان را اغفال می‌کند.

وی تصریح کرد: طی چند سال گذشته به دلیل در دسترس بودن مواد شیمیایی، گرایش به سمت تولید و همچنین مصرف مواد مخدر صنعتی افزایش پیدا کرده است که به دلیل آثار  و آسیب‌های زیانباری که این مواد بر جای می گذارند این موضوع نگران کننده است.

این کارشناس بیان داشت: علاوه بر این اعتیاد باعث افزایش طلاق شده که متاسفانه به دلیل ضعیف بودن درآمد ضربات جبرن ناپذیری در استان ایلام بر جای گذاشته است.

وی افزود: اعتیاد مسئله بحرانی در استان ایلام است و حتی به روستاها هم ورود کرده و باید متولیان و مسئولان نسبت به این قضیه حساس باشند.


۱۳۹۳/۶/۲۸ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن