تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818929200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مقام مبارزه با مواد مخدر:ایجاد اشتغال برای رهجویان ترک اعتیاد آنها را درمسیر اجتماعی قرار می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیرستاد: یک مقام مبارزه با مواد مخدر:ایجاد اشتغال برای رهجویان ترک اعتیاد آنها را درمسیر اجتماعی قرار می دهد مراغه – ایرنا - دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: ایجاد اشتغال برای رهجویان ترک اعتیاد زمینه اجتماعی شدن آنان در جامعه را فراهم می کند.


محمدعلی نصرتی، روز دوشنبه در آیین بازدید از کمپ های ترک اعتیاد مراغه با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ پذیرش معتادان پس از ترک اعتیاد مهمترین رویکرد این ستاد است ، افزود: اگر بتوانیم زمینه اشتغال آنان را فراهم کنیم بسیاری از زمینه های بازگشت به سمت مواد افیونی را نیز گرفته ایم.
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از لایل ابتلا به مواد مخدر بیکاری است اظهار کرد: بیشتر رهجویان پس از گذراندن مراحل ترک اعتیاد از سوی جامعه پذیرش نمی شوند که این امر موجب بازگشت آنان به سمت مواد مخدر می شود.
دبیرستاد مبارزه با مواد مخدرآذربایجان شرقی ادامه داد: طی سال جاری 9 هزار و 834 نفر دراین استان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند که از این تعداد 38 درصد برای اولین باردر این مراکز حضور دارند.
تصرتی گفت: همچنین 39 درصد از معرفی شدگان به مراکز ترک اعتیاد برای بار سوم و 23.5 درصد نیز برای بیش از پنجمین بار به این مراکز معرفی شده اند.
وی با اشاره به افزایش روزافزون سوء مصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود: انتظار می رود رسانه ها و مسوولان همگام با خانواده ها در راستای پیشگیری از مواد مخدر تلاش بیشتری داشته باشند چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.
نصرتی گفت: ترویج اعتیاد یکی از تاکتیک های مهم دشمنان علیه نظام است تا بنیان های فکری و فرهنگی جامعه را از بین ببرند.
رییس هیات مدیره کمپ های ترک اعتیاد مراغه نیز دراین آیین گفت: پذیرش فرد معتاد در خانواده و اجتماع نخستین گام برای درمان این فرد است و در صورتی که به این بخش از درمان توجه نشود، درمان اعتیاد کامل نخواهد شد.
مرتضی باستانی افزود: درحال حاضر در مراکز دولتی و خصوصی ترک اعتیاد اعتقاد بر این است که اعتیاد، نوعی بیماری جسمی و روحی است.
وی اظهارکرد: درکمپ های ترک اعتیاد مراغه علاوه بر درمان، رهجویان با ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به سمت اشغالزایی و خود باوری سوق داده می شوند.
باستانی گفت: هم اکنون درکمپ گلستان (ویژه مردان) مراغه 43 نفر درکارگاهای بلوک زنی، قند خرد کنی و قالی بافی و درکمپ ترک اعتیاد اطهر(ویژه زنان) نیز بیش از15 نفر در رشته های خیاطی و قالی بافی به اشتغال فعالیت دارند.
مسوول کمپ ترک اعیتاد گلستان مراغه دراین آیین گفت: هم اکنون 120 نفر دراین کمپ در حال سپری کردن مراحل مختلف درمان بیماری خود و همچنین در دوره های آموزش مهارت های اشتغالزایی شرکت داده می شوند.
مهدی اسکندری افزود: علاوه براینکه کارگاهای بلوک زنی، قند خردکنی و قالی بافی دراین مرکز دایر است هم اکنون نانوایی این کمپ به منظور ارایه خدمات به شهروندان در حال احداث است.
وی اظهارکرد: همچنین به دنبال بیمه کردن 15 نفر از کارکنان اداری، کارگاه قالی بافی و بلوک زنی این کمپ به منظور حمایت از رهجویان هستیم.
مسوول کمک ترک اعتیاد اطهر و عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز دراین ایین گفت: از ابتدای تشکیل این کمپ تا کنون حدود 700 نفر پذیرش شده که تا 180 نفر آنان برای بار دوم به این کمک مراجعه کرده اند.
فریبا ولی پور گفت: اما در سال جاری از 80 نفر پذیرش شده حدود شش نفر از آنها برای بار دوم به کمپ مراجعه کرده اند که این نشان دهنده موفقیت در حمایت از رهجویان در مراحل بعد از ترک اعتیاد است.
کمپ ترک اعتیاد گستان مراغه در مرداد ماه سال 1383 دایر شد و هم اکنون علاوه بر درمان بیماران مبتلا به اعتیاد از استان های شمالغرب کشور در زمینه های اشتغالزایی و فعالیت های اقتصادی فعالیت می کند.
کمپ ترک اعتیاد اطهر نیز درسال 93 برای بانوان تشکیل شد و تا کنون برای بیماران زن ارایه خدمات می کند.
7483/590 / 1495


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن