تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798260156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشتر قهرمان‌های به تصویر کشیده شده در فیلم‌ها جنبه آمریکایی دارند/ باید فیلم‌های دفاع مقدس ما در جهان دیده شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "سعید راد" درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:
بیشتر قهرمان‌های به تصویر کشیده شده در فیلم‌ها جنبه آمریکایی دارند/ باید فیلم‌های دفاع مقدس ما در جهان دیده شود
شاید عجیب باشد که یکی از ستاره های سینمای قبل از انقلاب که امروز در سینمای دفاع مقدس فعال شده درباره این عرصه مثل مرتضی آوینی نظر می‌دهد و معزل واقعی را آمریکایی بودن قهرمان‌ها می‌داند.


سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص کافی بودن آثار ساخته شده در زمینه دفاع مقدس گفت: آثار ساخته شده در زمینه دفاع مقدس اصلا کافی نیست، با توجه به آنکه جوانان ما در آن زمان پرپر شدند عمق این معرفت‌ها و اتفاقات رخ داده اصلا نشان داده نشده است.

وی در خصوص قهرمانان حاضر در فیلم های ما عنوان کرد: قهرمانان به تصویر کشیده در فیلم‌های ما جنبه‌ی آمریکایی دارند.

راد ادامه داد: قهرمانان دفاع مقدس در صورتی که فیلم ها ساخته شود به عنوان الگوی معرفتی مطرح می‌شوند، اگر فیلم های دفاع مقدس از زمان جنگ به صورت درست وارد سینما می‌شد اکنون سینمای دفاع مقدس به عنوان سینمای ناب مطرح بود.

راد عنوان کرد:  آمریکایی‌ها از آغاز جنگ جهانی دوم تا کنون با فیلم‌هایشان تغذیه سینمای جهان را تامین می کنند.

وی در خصوص تکراری شدن فیلم‌ها بیان کرد: سینماست که خودش را تکرار می‌کند و در این مدت فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی خوب محسوب می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: سینما تند حرکت می‌کند و ما در دنیای تکنولوژی کند حرکت می‌کنیم؛ تماشاگران ما باید شاهد فیلمی باشند که فراتر از خودشان حرکت کند.

تلویزیون ما به خاطره ابعاداضافه همانند بیشتر شدن زمان فیلم کند پیش می‌رود.

وی در ادامه گفت: من بازی در فیلم های دفاع مقدس را از زمانی شروع کردم که هنوز این نوع از سینما تثبیت نشده بود، فیلم‌های ما نیازمند جذابیت‌هایی برای دیده شدن هستند و آثاری مانند "دوئل" و "چ" از این جذابیت‌ها برخوردار هستند.

وی افزود: بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی و یا گونه‌های دیگر برای من فرقی ندارد و من به عنوان بازیگر باید "رل" را بشناسم و از ان استفاده کنم؛ بیشتر سناریوهای ما به روابط خانوادگی محدود شده است.

راد در خصوص کافی بودن حمایت ها در زمینه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس بیان کرد: اصلا کافی نیستند، بعضی از فیلم‌‌‌‌ها هستند که هزینه‌ی زیادی به دنبال دارند ولی از نظر کیفیت و محتوا خوب نیستند. با توجه به هزینه‌های کمی که برای "دوئل" و "چ" صرف شده خوب ساخته شده اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سینما برای ما نیست، هر چیزی در سینما تعریف خودش را دارد و نیازمند خلاقیت و تخصص است،‌ ما در سینما نیازمند حمایت از افرادی چون درویشی و حاتمی‌کیا هستیم.

وی اظهار داشت: در عرصه‌ی سینما و فیلم در وهله‌ی  اول نیازمند تجربه،‌ لیاقت و عرضه هستیم و بعد بحث حمایت و بودجه و ... مطرح است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جهانی شدن فیلم‌های دفاع مقدس اذعان داشت: ما باید به واژ‌ه‌ی «باید» باور داشته باشیم و این یک جمله‌ی امری است، باید فیلم‌های دفاع مقدس ما در جهان دیده شود.

وی بیان داشت: ما در زمینه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس برای جهانی شدن به عنوان ارزش‌های کشورمان خیلی کار داریم. این ها جزء فرهنگ ما محسوب می‌شوند و باید جهانی شوند.

راد ادامه داد: ما برای رسیدن به این اهداف و جهانی شدن به تخصص، هزینه و تکنولوژی نیاز داریم. باید فیلم ها و تجربیات کشورهای دیگر را مدنظر قرار دهیم، در کنار افراد بزرگ به فعالیت بپردازیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

وی افزود: در کشور ما استعدادهای زیادی وجود دارند ولی به دلیل اینکه به خودمان اطمینان نداریم کار جهانی انجام نمی‌دهیم و نیروهای خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم و این نشانه‌ی ضعف ماست.

راد در خصوص بازیگری در زمینه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر سناریو و فیلم خوب باشد همانند سرلشگر فلاحی در فیلم سینمایی "چ" حتما کاری کنم.

جالب است که یکی از ستاره های سینمای قبل از انقلاب که امروز در سینمای دفاع مقدس فعال شده درباره این عرصه مثل مرتضی آوینی نظر می‌دهد و معزل واقعی را آمریکایی بودن کاراکتر قهرمان‌ها می‌داند یعنی همان چیزی که مرحوم آوینی  از آن به عنوان رمبوئیسم در سینمای دفاع مقدس یاد می‌کرد.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن