تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم لرستان از 650 کیلومتر خط عبور نفت از استان صفر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سهم لرستان از 650 کیلومتر خط عبور نفت از استان صفر است خرم آباد - ایرنا- معاون برنامه ریزی استاندار لرستان گفت: 650 کیلومتر خط عبور و انتقال نفت استان خوزستان در حوزه لرستان قرار دارد که سهم لرستان از بهره برداری از این ظرفیت صفر است.


علی هادی چگنی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان افزود: حتی یک لیتر از این نفت خام در لرستان استفاده نمی شود و تنها هزینه های نگهداری از این خطوط بر عهده لرستان است.
وی اظهار کرد: خطوط نفت گاز و اتیلن غرب کشور از لرستان عبور می کند و متاسفانه بهره برداری درست از این منابع در این استان انجام نشده است.
معاون برنامه ریزی استاندار لرستان با اشاره به وجود میادین نفتی در کوهدشت و پلدختر بیان کرد: با وجود عبور خطوط نفت در لرستان پالایشگاهی در این استان ایجاد نشده که مسوولان باید نسبت به اجرای طرح پالایشگاهی در استان توجه ویژه داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به توانمندی های لرستان در عرصه های مختلف اظهار کرد: از مجموع 16 سد در دست احداث استان، 10 سد کشاورزی، دو سد چند منظوره، یک سد تامین آب شرب و بقیه برق آبی هستند که با بهره برداری از این سدها 38 هزار هکتار زمین کشاورزی دیم، آبی می شود.
چگنی ادامه داد: به دلیل وجود 75 درصد اراضی کشاورزی دیم، لرستان در حالیکه از لحاظ سطح زیر کشت رتبه چهارم کشور را دارد اما از نظر تولید محصولات دیم، دارای رتبه 24 کشوری است.
وی همچنین با اشاره به وجود 400 گونه گیاهی در لرستان گفت: 100 گونه داروی گیاهی نیز در لرستان شناسایی شده که سطح زیر کشت این گیاهان 950 هکتار است.
معاون برنامه ریزی استاندار لرستان خواستار توجه ویژه مسوولان به لرستان شد و افزود: تخصیص آب و خوراک پالایشگاه و پتروشمی از خواسته های این استان است.
چگنی اضافه کرد: همچنین با توجه به اختصاص مبالغی در قالب تسهیلات مختلف، قید تعادل منابع و مصارف بانکی برای لرستان برداشته شود چرا که این مورد در لرستان همخوانی نداشته و با وجود دارا بودن 30 هزار میلیارد ریال منابع، مصارف بانکی استان 55 هزار میلیارد ریال است.
/7269/630


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن