تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799133554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری: طرح ترسیب کربن در 18 استان اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری: طرح ترسیب کربن در 18 استان اجرا می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح ترسیب کربن با هدف حفظ و توسعه منابع طبیعی امسال در 18 استان کشور اجرا می شود.
به گزارش نامه‌نیوز "خداکرم جلالی" چهارشنبه شب در دیدار با استاندار قزوین گفت: در این طرح که با مشارکت مردم در مناطق روستایی انجام می شود، اقداماتی به منظور افزایش پوشش گیاهی، بیابان زدایی و حفاظت از خاک در عرصه های طبیعی انجام می شود.

وی گفت: این طرح ضمن کمک به حفظ و احیای منابع طبیعی و تقویت معیشت مردم، موجب رسوب و جذب دی اکسید کربن اضافی موجود در جو در گیاهان شده و به کاهش آثار سوء پدیده گرم شدن هوا کمک می کند.

این مسئول اجرای طرح ترسیب کربن را در راستای حرکت به سمت توسعه پایدار خواند و اظهار کرد: این طرح با کمک دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) انجام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ترسیب کربن مدل موفقی است که در کشورهای مختلف به اجرا درآمده و موجب مشارکت مردم در حفظ و توسعه عرصه های طبیعی شده است.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: امروز اگر بتوان منابع طبیعی را به معیشت مردم گره زد، شاهد حفظ، احیا و توسعه این منابع خواهیم بود که ما این هدف را با انجام برنامه های مختلف از جمله با اجرای طرح یاد شده دنبال می کنیم.

وی، در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هنوز موفق به تبیین جایگاه و نقش منابع طبیعی در زندگی و حوزه های اقتصادی و اجتماعی برای مردم نشده ایم، گفت: امروز با تبیین این موضوع و با مشارکت جستن از مردم در بسیاری از کشورها شاهد تحولات چشمگیری در خصوص حفظ و تقویت منابع طبیعی هستیم.

جلالی، راهبرد اساسی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری برای انجام وظایف و ماموریت های خود را تقویت حس مشارکت جویی در بین مردم عنوان کرد و گفت: این موضوع را در کنار تشدید کنترل و نظارت ها به طور جدی دنبال می کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با مشارکت دادن مردم در اجرای برنامه های مربوط به حفظ و توسعه منابع طبیعی، موجب تقویت اشتغال و معیشت هموطنان در مناطق مختلف کشور شویم.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه کشورمان به لحاظ اقلیم از مواهب زیادی برخوردار می باشد که باید قدر این نعمت را بدانیم، اظهار کرد: ایران از 13 اقلیم شناخته شده دنیا به جز استوایی و قطبی از سایر اقلیم ها بهره مند است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مخرب توسعه بی رویه فعالیت های صنعتی در طبیعت، گفت: از هنگام آغاز و رشد فعالیت های صنعتی مساحت جنگلهای موجود در جهان از 8 میلیارد هکتار به 4 میلیارد هکتار کاهش یافته است.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در پایان اظهار امیدواری کرد با ارتقای آموزش و فرهنگ سازی بتوان از تخریب عرصه های طبیعی و جنگلها جلوگیری کرد و شاهد این بود که تمامی شهروندان حافظان منابع طبیعی باشند.

استاندار قزوین نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در حوزه های مختلف، با اشاره به آسیب ها و تخریب های وارد آمده به این حوزه ظرف قرن اخیر، اظهار کرد: باید راهکار و چاره ای اساسی بیاندیشیم تا روند تخریب این منابع را کاهش دهیم.

"مرتضی روزبه" با تاکید بر اینکه باید قدر نعمت های خدادادی را بدانیم و از آنها به خوبی نگهداری و استفاده کنیم، افزود: به این موضوع در حوزه منابع طبیعی دقت و توجه کافی نداشتیم و باید این رویه را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، اظهار کرد: در برنامه های قبلی توجه مناسبی به حراست و حفاظت از منابع طبیعی نداشتیم و باید این موضوع را در برنامه ششم دیده و جبران مافات کنیم.

این مسئول، حرف های شعاری در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و بهره برداری صحیح از آنرا فراوان خواند و گفت: هیچ فردی را نمی توان یافت که وجود جنگل و منابع طبیعی را بد و بی فایده بداند اما با این وجود تلاش لازم را برای حفاظت و استفاده درست از این نعمت ها انجام نداده ایم.

روزبه در ادامه خواستار تفویض اختیار برخی از وظایف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به استان ها به منظور انجام هرچه بهتر ماموریت های مربوط به حفظ و حراست از منابع و عرصه های طبیعی در سطح منطقه ای و استانی شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه تمرکزگرایی شدید در امور و کارها، مسوولان استانی را در تصمیم گیری مناسب دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: انتقال تمام مسایل ریز و درشت مناطق به تهران و تصمیم گیری در مورد آنها از سوی مدیران مرکز نمی تواند مدل موفقی برای حل مسایل و مشکلات استان ها باشد.

وی اظهار کرد: باید سازوکاری اندیشید که از تمرکزگرایی شدید مرکز کاسته و دست مدیران منطقه ای برای تصمیم گیری بازتر شود.

روزبه در پایان با بیان اینکه باید سهم مسوولان را در تخریب منابع طبیعی مشخص کنیم و درصدد جبران برآییم، گفت: باید نهایت تلاش خود را به منظور حفظ و احیای منابع طبیعی به عنوان میراث ارزشمندی که از نسل های گذشته به ما رسیده و ما نیز باید آنرا به آیندگان تحویل دهیم، به کار بگیریم.



منبع: ایرنا


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن