تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820038569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکر روحاني از وزارت اقتصاد به جهت استقرار سامانه امور گمرکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ (۲۰:۲۰ب.ظ)
تشکر روحاني از وزارت اقتصاد به جهت استقرار سامانه امور گمرکي رئيس جمهور با تشکر از وزارت امور اقتصادي و دارايي و گمرک جمهوري اسلامي ايران و با بيان اهميت گمرک از جهت اقتصادي و تسهيل تجارت و ترانزيت کالا از کشور، بر ضرورت تبديل کشور به يک کريدور بزرگ تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، هيات وزيران روز چهارشنبه با توجه به وضعيت منابع آب کشور و کاهش بارندگي‌ها نسبت به سال گذشته و سال‌هاي قبل و کمبود شديد ذخاير آبي، از عموم مردم ايران و بويژه مردم شهر تهران خواست به طور جدي در مصرف آب صرفه جويي کنند. هيأت وزيران در اين جلسه که به رياست حسن روحاني رئيس جمهوري تشکيل شد، ابراز اميدواري کرد که با تدابير دولت و همراهي صميمانه مردم ايران اسلامي، مشکل شديد کمبود آب به نحو مناسبي برطرف شود.
در ابتداي اين جلسه، هيات وزيران پس از ارائه گزارش وزارت نيرو در خصوص مقايسه ميزان بارندگي در سالهاي اخير و روند نزولي بارندگي ها و کاهش شديد ذخاير آبي، مجموعه اي از پيشنهادهاي اين وزارتخانه را براي ساماندهي بهينه مصرف آب در تهران و واکنش نسبت به مشترکان پرمصرف، مورد بررسي و تصويب قرار داد. همچنين هيات وزيران با تخصيص 300 ميليارد ريال براي تکميل اجراي خط انتقال آب از سد ماملو به تهران و تصفيه خانه سد ماملو موافقت کرد.
وزارت امور اقتصادي و دارايي در ادامه، گزارشي را از سامانه امور گمرکي در راستاي سياستهاي دولت مبني بر پنجره واحد تجارت فرامرزي، دولت الکترونيک و تسهيل واردات، صادرات و ترانزيت کالا از گمرکات کشور به هيات وزيران ارائه کرد.
از نتايج استقرار سامانه مذکور، کاهش زمان ترخيص کالا از متوسط 26 روز به 3 روز و صادرات از 7 روز به يک روز مي باشد که موجب صرفه جويي و کاهش هزينه به مبلغ 280 هزار ميليارد ريال براي کارآفرينان و واردکنندگان و در نهايت کاهش هزينه مصرف کنندگان مي گردد.
رئيس جمهور با تشکر از وزارت امور اقتصادي و دارايي و گمرک جمهوري اسلامي ايران و با بيان اهميت گمرک از جهت اقتصادي و تسهيل تجارت و ترانزيت کالا از کشور، بر ضرورت تبديل کشور به يک کريدور بزرگ تاکيد کرد و به روز بودن تشريفات و مقررات گمرکي و کيفيت و سرعت کنترل ها و بازرسي ها را از پيش نيازهاي اين ماموريت دانست.
روحاني بر لزوم به کارگيري افراد آموزش ديده، تجهيزات و تاسيسات مناسب که در شان جمهوري اسلامي ايران باشد، تاکيد کرد.
رئيس جمهور، اعتماد مردم و کارآفرينان را سرمايه بزرگي براي گمرک دانست و با تاکيد بر ضرورت تقويت اين اعتماد، گفت: همکاري کليه سازمان هاي مرتبط با زنجيره تجارت خارجي، گمرک و همسوسازي قوانين و مقررات با کنوانسيونهاي بين المللي مورد تاکيد است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن