تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798642903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست صمیمی دبیر جشنواره فیلم کودک با بازیگران کودک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در خبرگزاری پانا برگزار شد نشست صمیمی دبیر جشنواره فیلم کودک با بازیگران کودک نشست صمیمی دبیر جشنواره فیلم کودک با بازیگران کودک و نوجوان سینما و تلویزیون در آستانه بازگشایی مدارس و جشنواره فیلم کودک صبح امروز16مهرماه به میزبانی خبرگزاری پانا برگزار شد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور ساعت 16:04




در این نشست محمد کاظم دهقانی، مدیرعامل خبرگزاری پانا ضمن اعلام خرسندی از حضور کودکان و نوجوانان بازیگر در خبرگزاری پانا اشاره داشت: ارزش و احترام و خواست شما کودکان و نوجوانان بازیگر برای ایجاد انجمنی مختص خودتان منجر به شکل گیری این همنشینی صمیمانه شد که البته با تشکیل این انجمن فعالیت بازیگران کودک و ارتقای فکری آنان بهتر و بیشتر می تواند مورد توجه قرار گیرد.
مهدی مسعود شاهی که دبیری بیست وهشتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان را بر عهده دارد نیز در ادامه صحبت های رییس خبرگزاری پانا با بیان اینکه الفتی که با وجود کودکان و نوجوانان در فضا شکل گرفته ما را به محیط خانواده خویش نزدیک می کند تاکید کرد: حرکت خبرگزاری پانا می تواند تبدیل به جریانی شود که با گذشت زمان نه تنها به تعداد اعضای آن افزوده شود بلکه ساخت برنامه های بهتر و بیشتری را برای خانواده ها موجب شود.
علی اکبر زاده؛ مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از دیگر مهمانان حاضر یافته در این نشست بود که در صحبت های خود برگزاری چنین همنشینی هایی را فرصت خوبی برای بازگشت به دوران کودکی و مرور آن دانست و گفت: کودکان با وجود آنکه نقش های متفاوت بازی می کنند اما همیشه خودشان هستند و خلوص کودکی را همیشه با خود به همراه دارند.
وی افزود: اما این نشست که با هدف بررسی مشکلات کودکان و نوجوانان بازیگر در سینمای حال حاضر ایران توسط خبرگزاری پانا شکل گرفته بود، بخش اعظمی از زمان خود را به کودکان و نوجوانان و بیان مشکلات و دغدغه های آنان اختصاص داد و با حضور دبیر جشنواره سینمای کودک و نوجوان و بنیاد فارابی شنوای صحبت های آنان شد.
محمدمتین حیدری نیا نیز دراین همنشینی صمیمانه با بیان اینکه دوازده سال از حضور وی در عرصه تصویر می گذرد، گفت: اگر خواسته باشیم مشکلات سینمای کودک را بیان کنیم باید بگوییم که تمامی این سینما خود مشکل است چراکه کسی ایده ای برای فیلمسازی در این سینما ندارد و در کنار آن بازیگران نیز انرژی و زمانی را برای بازیشان نمی گذارند در حالی که فیلم های خارجی همچنان به مسیر رو به جلو خود ادامه می دهند.
وی افزود: جشنواره های خارجی ایده های جدیدی برای اجرا دارند و ما نیز می توانیم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان که جشنواره ای بین المللی است نیز از خود کودکان برای ارائه ایده های خوب بهره ببریم.
این بازیگر گفت: فیلم ها محتوا ندارند که این مشکل کارگردان نیست بلکه بیانگراین است که فیلمنامه و نویسنده خوب در حوزه کودک نداریم و ازسویی دیگر هیچ کس از پخش فیلم های کودک حمایت نمی کند و سرمایه گذاران فقط به دنبال فروش خود هستند. بنابراین اگر تصمیمی مبتنی بر تشکیل انجمن بازیگران برای کودکان و نوجوان وجود دارد باید از پیشکسوتان عرصه کودک همچون خانم مرضیه برومند استفاده شود.
ابوذر فرهادی از دیگر بازیگران نوجوان حاضریافته در نشست بود که در بیان مشکلات خود اذعان داشت: بازیگران آینده سینما قطعا کسانی فراتر از اشخاصی که اینجا حضور دارند هستند. کسانی که درآموزشگاه ها وهنرستان ها مشغول یادگیری سینما هستند. اما متاسفانه مشکلی که در برخی هنرستان های ما در حال اتفاق است این است که استاد خوابیده و هنرجو بیدار است.
وی با اتکا به نظرات چند منتقد در خصوص جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره کودک اصلا نیازی نیست چراکه تعداد اکران فیلم های کودک کم است و از طرفی فقط تعداد جشنواره ها زیاد می شود و به لحاظ کیفی به آن توجه نمی شود.
فرهادی که بیشتر فعالیت وی معطوف به تئاتر است نیز درخواست کرد انجمنی تشکیل شود تا جلوی بی اخلاقی ها در حوزه کودک گرفته شود و با شکل گیری این انجمن، کارگردانان می توانند برای انتخاب بازیگرکودک به این انجمن مراجعه کنند. بنابراین باید از کودکان حمایت کنیم تا اگر استعدادی دارند وارد این عرصه شود. 
وی ادامه داد: فیلمنامه خوب در این حوزه نداریم چون دغدغه کودک را نمی شناسیم. فیلم باید فرزند زمان خود باشد و تنها با موزیکال شدن و حضور چند کودک در آن نمی توانیم نام فیلم کودک را بر آن بگذاریم.علاوه بر این سینمای کودک با مشکل سالن و اکران مواجه است و تکریم بازیگران کودک نیز از دیگر مسائلی است که کمتر به آن توجه می شود و باید حواسمان به بازیگرانی که در تئاتر مشغول فعالیت هستند نیز باشد و مانع از ورود کسانی شویم که شایستگی آن را ندارند.
علیرضا رحیم زاده از بازیگران نوجوان تلویزیون ضمن تایید صحبت های دیگر بازیگران گفت: کودک و نوجوان دو دنیای متفاوت دارند و نوجوانی نیز بزرگترین و مهمترین مقاطعی است که بر بزرگسالی آنان تاثیر می گذارد و باید به فکر آینده باشیم. این انجمن باید موجب شود اگر کسی در عرصه سینما کار نداشت، بیکار نماند.
طناز دهقان از دیگر بازیگران کودک گفت: یکی از مشکلات این است که تفاوت نسل دیروز و امروز را  درک و فیلمنامه ها را متناسب با آن به روز نمی کنند. چرا باید منتظر اکران شهر موش ها و کلاه قرمزی شویم و بگوییم که دوران طلایی فیلم کودک برگشته است؟! در حالی که نسل امروز فیلم مختص خود را ندارد. باید مخاطب خود را بشناسیم و در این صورت است که فیلم با استقبال خوبی مواجه خواهد شد و در جشنواره کودک اگر قرار است جایزه ای به کسی تعلق گیرد باید به بازیگران کودک و نوجوان داده شود.
حنانه احدی نیز در ادامه پیشنهاد داد باید از خود بازیگران کودک و نوجوان به عنوان داور و مجری استفاده کنیم.
جواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینمای ایران که در کارنامه کاری خود فیلمی با نام "اختاپوس" برای کودکان دارد نیز در میانه نشست به این جمع اضافه شد و در پایان صحبت های بازیگران و در تایید گفته های آنان اظهار کرد: خیلی از فیلم هایی که ساخته می شود متعلق به بچه ها نیست. باید فیلم هایی ساخته شود که برای کودکان باشد اما سینمای کودک خواب است و برای بیدار شدن آن سه راه وجود دارد که یکی از از آن راه ها توجه به ساخت فیلمی برای کودک است و تنها کاری انجام ندهیم که باری به هر جهت باشد.
اما در پایان این نشست مهدی مسعود شاهی پس از شنیدن درد دل ها و دغدغه های بازیگران کودک و نوجوان بیان کرد: سرمایه های خیلی خوبی داریم و این سرمایه و انرژی نیروی خدمتگزار خود را می خواهد. چراکه سینمای ما را سینمای کودک و نوجوان به دنیا معرفی کرده است. 
 وی افزود: از بنیاد فارابی قدم هایی برداشته شده است که سه حلقه پیوسته را برای آن در نظر گرفته اند. بخش تولید که فضایی از فکر واندیشه و ایده است و بخش اکران و جشنواره است. در بخش اکران نیز باید سینمایی مناسب با کودکان داشته باشیم ومبلمان آن نیز برای کودکان و متناسب با روح کودک و نوجوان باشد. در خصوص جشنواره نیز باید بگویم جشنواره جایی است که بسیاری از زحماتی که در این عرصه اتفاق می افتد عرضه می شود و در آنجا خودمان را محک می زنیم و در بخش داوری جشنواره فیلم کودک امسال نیز دو گروه داوری داریم که درگروه کودکان دربخش داخلی و خارجی 50 کودک بخش مختص خود را داوری می کنند.
دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه بسیاری از تحلیل های بازیگران کودک و نوجوان قابل تامل است گفت: در بخش داوری که مورد سوال قرار گرفته بود نیز چون جشنواره در اصفهان برگزار می شود داوران بخش کودک و نوجوان نیز از اصفهان هستند.
مسعود شاهی اظهار داشت: سینمای ما از سینمای جهان پاک تر است و باید این را تقویت کنیم اما زمانی که کودک را نمی شناسند و به لحاظ روحی و عاطفی نمی توانند با آنها ارتباط یرقرار کنند قطعا فیلمنامه خوبی نخواهیم داشت تا شما را بشناسد و با شما زندگی کند.
وی گفت: نگران جریان شکل گرفته در سینما نباشید. فکر و اندیشه از همین انجمن شروع می شود و اگر این انجمن راه اندازی شود شما جز اصلی این انجمن هستید و ایده ها و نظراتتان را از هر طریقی هم برای اصلاح امور و هم برای تولید در فضایی که زندگی می کنید بیان کنید. در این صورت است که آن شخص مسئول به لحاظ روحی و روانی به شما نزدیک می شود، می تواند خوب عمل کند و من نیز تمام تجربه ام را در خدمت شما می گذارم.
  لازم به ذکر است در این نشست که با هدف تشکیل انجمن بازیگران کودک و نوجوان از سوی خبرگزاری پانا تشکیل شد،اکثریت بازیگران کودک و نوجوان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مشکلات سینمای کودک پرداختند.  

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن