تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799279252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه پسته ورامین با برند شهرهای دیگر/ نبود صنایع تکمیلی حلقه مفقوده صنعت پسته در ورامین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران مهر گزارش مي دهد/
عرضه پسته ورامین با برند شهرهای دیگر/ نبود صنایع تکمیلی حلقه مفقوده صنعت پسته در ورامین
ورامین-خبرگزاری مهر: بازار مناسب پسته در کشور و جهان سبب شده تا تعداد زیادی از کشاورزان منطقه ورامین با توجه به طبیعت خشک این شهرستان به کشت این محصول روی بیاورند و هر سال با گسترده تر شدن زمین های زیر کشت پسته بر میزان تولید این محصول در شهرستان افزوده می شود. این در حالی است که محصول باغات این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و نبود صنایع تکمیلی در شهرستان با برند پسته رفسنجان و کرمان به بازارهای جهانی صادر می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، تا چند سال گذشته مردم و مسئولان کشور، شهرستان ورامین را با صیفی جات و محصولات لبنی و دامی آن می شناختند و شاید کمتر کسی تصور می کرد که روزی کشاورزان و فعالان اقتصادی دیار 15 خرداد در تولید محصولات پربازده و سودآور نظیر پسته، زعفران، پرورش شتر مرغ و غیره گام های موثری بردارند. به عقیده کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی، اگرچه شهرستان ورامین در تولید برخی صیفی جات و مواد لبنی و گوشتی همچنان بی رقیب بوده و بسیاری از نیازهای پایتخت را تأمین می کند اما ورود فعالان کشاورزی به تولید محصولات جدید، افق جدید و درخشانی از کشاورزی ورامین پیش روی مسئولان کشور قرار می دهد. همین پیشرفت های خیره کننده در تولید محصولات باکیفیت و صادرات آن به اقصی نقاط جهان، سبب شده که طي چند ماه گذشته مسئولان و مدیران ارشد کشور با حضور در دیار 15 خرداد از نزدیک قابلیت ها و توانمندی های کشاورزان ورامینی را مشاهده کرده و دستورات لازم برای رفع معضلات و دغدغه های فعالان این عرصه را صادر کنند، از آن جمله مي توان به حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به همراه معاون اول رئیس جمهور اشاره كرد كه بازدید از مراکز مختلف تولیدات کشاورزی ورامین نشان دهنده پیشرفت روزافزون فعالان اقتصادی اين شهرستان در حوزه تولید محصولات باکیفیت و جدید است. شاید اگر تا چند سال پیش، کسی از تولید پسته در ورامین سخن می گفت برخی با دیده تردید به آن می نگریستند اما یکی از محصولاتی که هم اکنون در ورامین کشت شده و بازده خوبی نيز در کشور دارد، همین پسته است،‌ بازار مناسب پسته در کشور و جهان سبب شده تا کشاورزان بیشتری در منطقه ورامین به کشت این محصول خوش طعم بپردازند و هر سال نیز بر تعداد کشاورزان و زمین های تحت کشت این محصول افزوده مي شود كه نوید بخش تبدیل ورامین به یکی از قطب های تولید پسته خواهد بود.

اما نکته اساسی و مهمي كه بايد مورد توجه وي‍ژه مسئولان قرار گيرد اين است كه با توجه به پتانسیل و ویژگی های مهم و منحصر به فرد ورامین، صنعت پسته در دیار 15 خرداد در ابتدای راه است و هنوز با مشکلات و معضلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. پسته ورامين با برند رفسنجان در بازار عرضه مي شود! متأسفانه امروز به دلیل عدم راه اندازی صنعت بسته بندی پسته در ورامین، محصولات کشاورزان اين شهرستان به کرمان و رفسنجان منتقل شده و با برند دیگری در بازارهای داخلی و خارجی عرضه و توزيع می شود که این موضوع گلایه مندی مسئولان شهرستان و باغداران را به همراه داشته است. در اين زمينه امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه با انتقاد از عدم راه اندازی صنعت بسته بندي پسته در اين شهرستان اظهار داشت: متأسفانه امروز پسته در ورامین تولید و در کرمان و رفسنجان و با برند آنجا بسته بندی می شود. حجت الاسلام محمودي گفت: مسئولان بايد توجه داشته باشند كه پشتیبانی از راه اندازی صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی می تواند زمینه رشد اقتصاد کشاورزی منطقه را فراهم کند. هشت ترمینال فرآوری پسته در ورامین دایر شده است همچنين فرماندار ورامین چندی چیش در حاشیه بازدید از باغات پسته شهرستان اظهار داشت: با توجه به بکر بودن منطقه کویری ورامین، هوای مطلوب، آب مناسب و غنای بالای خاک، تولید پسته در ورامین از لحاظ کمی و کیفی به صرفه تر از کشت این محصول در بسیاری از مناطق ديگر است و به دلیل خشکي، شوری و مقاومت بالای اراضی، باغات پسته در این منطقه رو به افزایش است که با حمایت‌های همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی بر سرعت و گسترش آن افزوده خواهد شد.

محسن خوانساري افزود: توليدكنندگان پسته در ورامين با استفاده از روش هاي نوين آبياري توانسته اند با مديريت آب كشاورزي ضمن افزايش سطح زير كشت، راندمان توليد را نيز به سطح مطلوب برسانند ‌و پسته توليد شده در مزارع اين شهرستان از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است. دولت با راه اندازی صنعت تولید پسته با نام ورامین موافق است وي افزود: در حال حاضر هشت ترمینال فرآوری پسته در ورامين دایر شده که مرحله اول پوست گیری و آماده سازی پسته در آن انجام می شود كه بنابر اظهارات فعالان اين حوزه هم در شهرستان و هم در كرمان، کیفیت این محصول در ورامين را همپای پسته رفسنجان اعلام کرده اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندی پیش در حاشیه سفر به شهرستان ورامین با اشاره به پتانسیل اين منطقه در زمینه تولید پسته عنوان كرد: دولت با راه اندازی صنایع تکمیلی برای تولید پسته با نام ورامین موافق است تا زمینه صادرات این محصول به خارج از کشور فراهم شود. نبود صنایع تکمیلی مهم ترین مشکل پیش روی پسته ورامین است محمدحسین تاجیک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های موجود در صنعت پسته ورامین اظهار داشت: پسته ورامین در طول چند سال گذشته توانسته است رشد مناسبی را به دست آورده و جایگاه خود را در بازار این محصول پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین افزود: طبیعت خشک اين شهرستان و اشتیاق کشاورزان بومي برای تولید محصولات مرتبط با پسته سبب شده است تا هر سال بر میزان تولیدات پسته ورامین افزوده شود که به دلیل کیفیت بالا، این محصول به خارج صادر از كشور نيز صادر مي شود. وی گلايه كرد: برخی محصولات پسته ورامین پس از بسته بندی در شهرهای دیگر، به کشورهای مختلف جهان صادر می شود ولی به دلیل اینکه نامی از ورامین روی آن درج نشده، مصرف کننده متوجه نمی شود که پسته مصرفی متعلق به دیار 15 خرداد است.

تاجیک ادامه داد: امروز بسته بندی سنتی و عدم وجود صنایع تکمیلی و بسته بندی مجهز و مدرن، مهمترین مشکل پیش روی صنعت پسته ورامین است البته مسئولان نویدهایی را برای راه اندازی این صنعت داده اند که می تواند رونق و شکوفایی این محصول را به همراه داشته باشد. این مسئول متذكر شد: در هفته دولت نیز یک باغ 100 هکتاری در منطقه جوادآباد ورامین زیر کشت پسته قرار گرفت كه این باغ پسته به همراه سیستم آبیاری مکانیزه از نوع بارانی، یکی از مجهزترین باغ های پسته استان تهران است.


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۳:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن