تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدحجابی موجب ایجاد فضای ناامن برای فعالیت بانوان است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بدحجابی موجب ایجاد فضای ناامن برای فعالیت بانوان است
یک فعال فرهنگی با اشاره به اینکه نگاه ابزاری به زنان به‌ویژه زنان بدحجاب و بی‌حجاب، یک نگاه تحقیرآمیز و غیرانسانی به قشر زن است، گفت: بدحجابی عامل ایجاد فضای مناسب برای ناامنی در حوزه فعالیت بانوان است.
به گزارش نامه نیوز، فاطمه ابوالهادی، با اشاره به اینکه ایجاد نگاه ابزاری، خریداری و ویترینی به زن باعث می‌شود که جایگاه زن نه به‌عنوان یک موجود انسانی، بلکه موجودی اقتصادی و بر پایه جنسیت مطرح شود، اظهار کرد: با این تفکر زن زمینه مناسب برای ابراز شخصیت متعالی خود و همچنین ظهور استعدادهای مهارتی، ذهنی و علمی خویش را نخواهد داشت.


وی بیان کرد: در جامعه با این دیدگاه شاخص‌های ظاهری زودگذر، شامل زیبایی، لطافت و جذابیت در او رشد می‌کند و نمی‌تواند به‌عنوان یک انسان سالم و ساده در خدمت تبلیغات و ترویج اقتصاد یا دیگر عرصه‌های مادی قرار گیرد.

افراد بدحجاب بیشتر از دیگران در معرض خشونت و آسیب‌های اجتماعی هستند

این فعال فرهنگی با بیان اینکه بدحجابی سبب ایجاد فرصت و فضای مناسب برای اشاعه ناامنی و هرج و مرج در حوزه فعالیت زنان و حتماً مردان می‌شود، ادامه داد: طبق بررسی آمارها افراد بدحجاب بیشتر از دیگران در معرض خشونت و آسیب‌های اجتماعی هستند و حتی در محیط کار، عزت، احترام و قداست زنان محجبه بیشتر توسط کارکنان مرد رعایت می‌شود و مراجعان نیز علاقه‌مند هستند که فعالیت اداری و... آنان را زنان محجبه کارمند برایشان انجام دهند.

ابوالهادی عنوان کرد: رواج بدحجابی و بی‌حجابی توسط زنان و دختران یک جامعه به‌ویژه در جوامع اسلامی علاوه بر پیامدهای اجتماعی، باورها و ارزش‌های اعتقادی، مردم را نیز دچار آسیب می‌کند.

وی گفت: عدم رعایت حجاب توسط زنان و دختران در وهله اول بی‌توجهی به فرمان خداونذ است؛ چرا که خداوند در آیه 31 سوره مبارکه نور و در دیگر آیات با صراحت به زنان دستور می‌دهد که حجاب را رعایت کنند تا از نگاه خریدارانه دیگران به خود آنها جلوگیری کنند و کیان خانواده و جامعه حفظ شود.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: زنی که مدام به فکر آرایش، تجملات و...است و خود را با مارک‌ها و مدل‌های گوناگون به جامعه عرضه می‌کند، هرگز فرصتی برای ایفای نقش اصلی خود در خانواده به‌عنوان یک زن و همسر آرامش‌بخش، تسلی‌بخش همسر و خانواده خود نخواهد داشت و حتی مهر و محبت و عاطفه مادری را نیز به فراموشی می‌سپارد.

ابوالهادی گفت: ورود این همه لوازم و وسایل آرایشی از مرزهای مجاز و غیر مجاز کشور و استفاده بی‌رویه زنان و دختران از آنها علاوه بر مسائل اقتصادی سلامت جامعه، به‌ویژه زنان را به خطر می‌اندازد، به گفته یکی از کارشناسان حوزه علم پزشکی اکثر مواد آرایشی عرضه شده در شهر‌های بانه و مریوان به‌صورت دست‌ساز و با استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی فاسد شده کارخانه‌های معتبر تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، درست می‌شود و در کارگاه‌های زیرزمینی با مارک و برند خارجی و اصلی به مردم فروخته می‌شود.

وی گفت: بدحجابی و بی‌حجابی به‌عنوان یکی از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و برای سرگرم کردن مردم به‌ویژه جوانان با مسائل جنسی و تقویت قوه شهوانی است.

مسئول سابق امور بانوان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: سرگرم کردن انسان‌های یک جامعه به این گونه برنامه‌ها و ترفندها که با هزاران زینت و لهو و لعب به آن‌ها عرضه می‌شود مانع از پیشرفت تحصیلی در محیط های دانشجویی و سرو سامان دادن به فعالیت‌های اداری، اجتماعی و ... می‌شود.

وی به عمده مشکلات در جامعه کنونی در مورد گسترش و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: عدم فعالیت منسجم دستگاه‌های اجرایی و آموزشی، عدم فعالیت دینی درست و منطبق با اصول توسط روحانیون و مبلغان مذهبی، سلیقه‌ای برخورد کردن با اصل مسئله حجاب، عدم فعالیت هنری و فرهنگی به علت هزینه‌های زیاد، عدم برخورد مناسب و سنجیده با مروجان مد و لباس‌های غیر شرعی و عدم اجرای قانون در برخورد بدحجاب و بی‌حجاب از مهم‌ترین مشکلات گسترش حجاب و تعمیق فرهنگ عفاف در جامعه کنونی است.

ابوالهادی خاطرنشان کرد: شاید به صراحت بتوان گفت در میان گمشده‌های جوانان ما امری مهمتر از معرفت نسبت به قابلیت‌های فردی، هویتی و دینی خود نباشد. اگر این ادعا را اصل قرار بدهیم باید به جوانان کمک کرد تا این قابلیت‌ها را که دست مایه‌ای از جنس عقل و عشق، دانش و همت و انگیزه و هدف است بشناسند.

وی در پایان یادآور شد: جوانان ما اگر خمیرمایه معنوی خود را که مربوط به جهان‌بینی اسلامی است بیابند دیگر برای ابراز وجود، نیاز به نمایش‌های غیرمعمول ندارند و کامیابی‌های خود را در گرایش به ارزش‌های اسلامی جستجو می‌کنند.



منبع: ایسنا


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن