تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث موزه هنرهاي معاصر گيلان عملياتي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۳ (۲۳:۵۸ب.ظ)
احداث موزه هنرهاي معاصر گيلان عملياتي مي‌شود مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان گفت: مطالبه به حق هنرمندان و مردم هنردوست گيلان در خصوص احداث موزه هنرهاي معاصر اين استان پس از ۳۶ سال عملياتي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، فيروز فاضلي با بيان مطلب فوق گفت: قرار بود شهر رشت پس از افتتاح موزه هنرهاي معاصر تهران در سال ۱۳۵۶، دومين موزه هنرهاي معاصر کشور را داشته باشد که در طي ساليان متمادي، اين امر به دلايل مختلف امکان پذير نشد.
وي با اشاره به برگزاري نشست صبح امروز در دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد، تصريح کرد: اين جلسه با حضور مديرکل هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد (مجيد ملانوروزي)، شهردار رشت (ابراهيم خليلي)، نماينده اين اداره‌ کل (سيد وحيد فخرموسوي) و استاد نقاش معاصر کشور (حسين محجوبي) برگزار شد.
فاضلي اظهار کرد: با تفاهمات انجام شده در اين نشست، مطالبه به حق هنرمندان و مردم هنردوست گيلان درخصوص احداث موزه هنرهاي معاصر اين استان پس از ۳۶ سال عملياتي مي‌شود.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان ادامه داد: با پيگيري‌هاي مکرر هنرمندان عرصه تجسمي استان و تلاش همکاران ما در اين اداره‌ کل، بر اساس تفاهم انجام شده در نشست مذکور، موزه هنرهاي معاصر گيلان در ساختمان شهرداري رشت واقع در ميدان شهداي ذهاب اين شهر احداث مي‌شود.
فاضلي افزود: هيأت عالي رتبه‌اي از وزارت ارشاد در هفته نخست مهر با حضور در رشت از مکان احداث موزه هنرهاي معاصر گيلان بازديد خواهند داشت.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با اشاره به وجود هنرمندان برجسته حوزه هنرهاي تجسمي در اين استان، گفت: ۲۲ نفر از ۳۵ هنرمند برجسته و شاخص کل کشور در حوزه هنرهاي تجسمي گيلاني هستند که از جمله آنها مي‌توان به حسين محجوبي، آيدين آغداشلو، استاد محصص و...اشاره کرد.
وي تصريح کرد: آثار بسياري از اين هنرمندان جمع‌آوري شده است که به دليل نداشتن مکان مناسب در گيلان، اين آثار به صورت امانت در موزه هنرهاي معاصر تهران نگهداري مي‌شود که پس از احداث موزه هنرهاي معاصر گيلان به استان بازگردانده خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن